Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

CVO verklaring bij ivoer uit Duitsland

zo mar 20, 2005 12:54

Beste Mensen,

Ik heb een auto gekocht in Duitsland en die moet vrijdag 25 maart gekeurd worden bij de RDW. Nu krijg ik bij de bevestiging van het RDW een brief dat er bij de auto ook een CVO moet zijn. Dit heeft blijkbaar te maken met de typegoedkeuring op Europees niveau. Het is geen ALFA maar een Mini uit 2002. Kan iemand mij vertellen hoe ik hier aan kan komen? En hoort een CVO bij een model of type, of hoort het bij een specifieke auto en heeft elke auto zijn eigen CVO HELP Alle info is welkom.

Tante grazie.

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1023
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: CVO verklaring bij ivoer uit Duitsland

zo mar 20, 2005 13:08

even gegoogled:
Wat is een CVO en waar kun je deze aanvragen?
Als u een auto van bouwjaar 1996 of jonger vanuit een Europese lidstaat in Nederland wilt importeren, dan dient de auto te voldoen aan een Europese Typegoedkeuring. Dan is een Certificaat van Overeenstemming (CVO) vereist. Dit certificaat vormt niet alleen het bewijs dat de auto een Europese Typegoedkeuring heeft, maar bevat ook voertuigtechnische gegevens die essentieel zijn voor de RDW-keuring. Het CVO wordt eenmalig afgegeven door de fabrikant of de oorspronkelijk leverende importeur van het betreffende merk.

Vraag bij de aanvraag voor de keuring gelijktijdig of een CVO vereist is voor het te keuren voertuig of dat kan worden volstaan met de Europese Typegoedkeuring.

Hoe ging de CVO-aanvraag bij mij in z'n werk
Aangezien mijn te keuren autotype over zoveel verschillende uitvoeringen bestaat, welke niet zijn te herleiden vanuit het chassisnummer, was ik genoodzaakt wel een CVO te overleggen. De importeur, in dit geval Volvo-cars Nederland, verwees mij door naar een willekeurige Vovo-dealer. Bij deze dealer stuitte ik op veel onbegrip (en onwil?) omtrent de aanvraag. Men had er nog nooit van gehoord.... Bij de importeur dit verhaal neergelegd en binnen vijf minuten kreeg ik een telefoontje van de dealer: "ik moest maar even langs komen voor een aanvraag". Na betaling van € 25 voor handlingskosten had ik binnen twee dagen mijn CVO binnen. Informeer eerst eens bij de importeur hoe een eventuele aanvraag bij hun wordt afgehandeld.
Op http://www.autokopeninhetbuitenland.nl/ ... uring.html
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: CVO verklaring bij invoer uit Duitsland

zo mar 20, 2005 13:37

Ha die Emile,

Bedankt voor de moeite.

Mij is nog steed niet duidelijk of ik deze verklaring in Duitsland moet halen , of in Nederland.

Wie o wie??

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: CVO verklaring bij ivoer uit Duitsland

di mar 22, 2005 21:48

Een update: Op de fahrzeugbrief staat een Europees goedkeuringsnummer, behorend bij een merk, en type auto. Dit nummer correspondeert met de typegoedkeuring welke geldt voor de auto's die in Nederland rondrijden van het zelfde merk en type. NL zou NL niet zjin wanneer je wer een extra formuliertje zou moeten hebben: de CVO. Dit is een verklaring dat de Europese typegoedkeuring, afgegeven in Duitsland, ook geldt voor de Nederlandse wet....... Hoe bedoel je Europees denken. Ik ben bij het keuringsstation van de RDW in Zeewolde geweest en heb de Fahrzeugbrief meegenomen, waarop het E-nummer stond. Ik trof een zeer vriendelijke man die de moeite nam om in de computer te kijken of de CVO voor mijn auto al in hun database zat. En dat was gelukkig zo. Hij heeft een uitdraai van deze CVO gemaakt, en kosteloos meegegeven. Chapeau!! Ik had reeds 2 keer naar de RDW in Arnhem gebeld om te vragen of zij mij konden helpen, maar dat konden zij niet, want daar hielden ze niks van bij, bla bla. Moraal van het verhaal: de aanhouder wint. Tientjestip tot slot: het hoofdkantoor van de Tüv in Nederland blijkt in Vaassen te zitten, en zij verschaffen voor 28 euro elke willekeurige duitse CVO welke je nodig hebt.

juulke
Member
Member
Berichten: 235
Lid geworden op: wo mar 23, 2005 21:35
Locatie: Way down south

RE: CVO verklaring bij ivoer uit Duitsland

wo mar 23, 2005 21:44

Mijn ervaring na het invoeren van een duitse spider vorig jaar:
Ga met je fahrzeugbrief naar het dichtsbijzijnde RDW keuringsstation.
Vraag of ze in het systeem kunnen kijken of alle gegevens bekend zijn van dit chassisnummer. Indien alle informatie bekend heb je mazzel. Anders moet je een CVO aanvragen.
Dat kan in principe in duitsland (heb je hem bij een dealer gekocht kan hij dit voor jouw doen. Bij alfa bewaarde men deze gegevens echter maar 3 jaar meen ik) en anders bij de dealer / impporteur in nederland.
Kosten iets van 130 euro (bij fiat/alfa).
Succes. :P

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: CVO verklaring bij ivoer uit Duitsland

wo mar 23, 2005 22:41

Bedankt voor je antword: via de RDW ben ik ook aan het CVO gekomen! :lol: :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”