Pagina 1 van 2
Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschil?
Geplaatst: ma mar 12, 2007 08:56
door yuri 75 V6
En nu wil ik het weten ook: is er ECHT verschil tussen de motorsteunpunten van een 75 V6 en een 4-cilinder? Ofwel: kun je, zonder omlassen, een V6 in een 4-cilinder koets lepelen? Ik heb gisteren wat staan meten aan een V6 en een 1.8, maar het is nogal moeilijk om echt goede referentiepunten te vinden, dus mijn resultaten tot nu toe vind ik niet 100% overtuigend. Wie weet meer?
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: ma mar 12, 2007 09:41
door LENZ
De afsteunplaten zijn breder, dus wel degelijk verschil
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: ma mar 12, 2007 09:53
door yuri 75 V6
Wat moet er dan concreet aangepast worden aan een 4-cilinder body voor een V6-transplantatie?
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: ma mar 12, 2007 10:18
door kai
Kijk op
www.alfetta.nl
Daar staan fotos van mn Alfetta V6 implantatie....
Ze zijn breder. Wat je moet doen is de stukken blik waar ze op staan, die
steunen dus, bestellen in V6 versie. Je hakt de 4c versies uit de auto en
bakt deze dr in. Perfect fit !
Evt. kun je ook de 4c stukken verbouwen maar de prijs van die stukjes blik
nieuw is erg laag. Gewoon doen dus.
Vergeet ook niet de steun in het staartstuk. Die is ook anders als ik me niet vergis....!

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: ma mar 12, 2007 13:07
door yuri 75 V6
Bedankt, helemaal duidelijk nu! In principe heb ik alles in huis (blok zit in een auto), ik ben eens rustig aan het bezinnen wat kosten- en werktechnisch het beste alternatief is:
* De huidige (kaalgemaakte) koets laten lassen en spuiten
* Een goede V6-koets zoeken en het blok overknopen
* Een goede 4-cilinder koets zoeken en de complete techniek overknopen
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: wo mar 14, 2007 15:07
door ravado
kijk eens naar mijn projectje.....t is wel te doen maar dan moet je wel een echt hele goede 4 cilinder koets hebben..
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: wo mar 14, 2007 15:10
door kai
Tis een eitje.
Het was zelfs mn eerste lasklus !
(Ja het is te zien

)
Re: RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT ver
Geplaatst: wo mar 14, 2007 16:14
door ravado
Tis een eitje.
Het was zelfs mn eerste lasklus !
(Ja het is te zien

)
ja het lassen van die steuntjes is niks maar de rest vd ombouw is wel aarbeids intensiever.....
maar dat maakt het teglijkertijd ook interessanter...
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: wo mar 14, 2007 19:53
door yuri 75 V6
De rest van de ombouw valt wel mee toch? Ik heb immers een complete V6 staan (maar nog geen goede 4C body). Het is m.i. vooral een kwestie van overzetten.
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: wo mar 14, 2007 23:55
door berlinista
met name van het chassisnr. Want dat scheelt weer gedoe.
Alhoewel ik net lees dat dat een punt is dat vervallen is volgens de nieuwste autoweek krantje.
Aantal cil. hoeft niet meer gecheckt voor de apk. De eigenaar is zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte stellen van de RDW.
Als je dan ook stelt dat als er niet meer dan zoveel % vermogenstoename mag zijn, en dat zit wel goed van TS naar V6, dan lullen we nergens meer over. Ombouwen die hap......
Rik
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: wo mar 14, 2007 23:59
door yuri 75 V6
Binnenkort ga ik nog een buitenlandsche V6 aanschouwen, en die zou naar verluidt kogelhard zijn (ik heb dat soort dingen overigens vaker horen verluiden

). En als dat zo is, wordt dat de ontvanger van het blok, hoef ik alleen een wijziging van kleur aan de RDW te melden

Maar goed, eerst die auto zien, dan geloven.
RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: do mar 15, 2007 00:02
door berlinista
goed zo yuri, jij begrijp.......
Re: RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT ver
Geplaatst: do mar 15, 2007 23:08
door ravado
De rest van de ombouw valt wel mee toch? Ik heb immers een complete V6 staan (maar nog geen goede 4C body). Het is m.i. vooral een kwestie van overzetten.
kabelboom, brandstofleidingen, tank, remmen (indien geen TS) , cardanas, naven (indien geen ts en je toch 5 gaats wilt) t is geen middagje werk in ieder geval

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi
Geplaatst: vr mar 16, 2007 00:08
door yuri 75 V6
Ja, is wel even werk, maar het is allemaal wel bolt-on werk

Re: RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT ver
Geplaatst: vr mar 16, 2007 08:48
door ravado
Ja, is wel even werk, maar het is allemaal wel bolt-on werk

ja dat is waar!