Pagina 1 van 1

Ontstekings tijdstip

Geplaatst: wo mar 07, 2007 11:10
door Mike
Ik ben op zoek naar het ontstekings tijd stip van 75 TS ,met en zonder vervroeging, ik dank u.

RE: Ontstekings tijdstip

Geplaatst: wo mar 07, 2007 22:45
door Andretti Molletti
Daar zijn niet zo 1,2,3 gegevens van ivm Motronic en geprogrammeerde ontsteking.
Waarom wil je dit weten?

RE: Ontstekings tijdstip

Geplaatst: wo mar 07, 2007 22:49
door yuri 75 V6
Ik denk dat hij het wil weten omdat zijn TS op carbs loopt, en ik meen dat hij de versteller aanstuurt met een switch die reageert op de gasklepstand.

RE: Ontstekings tijdstip

Geplaatst: wo mar 07, 2007 22:54
door Andretti Molletti
Aha spannend, als we dan toch voor hem antwoorden: ik denk dat je dik 10 graden teveel voorontsteking rijdt dan...dus!!

RE: Ontstekings tijdstip

Geplaatst: wo mar 07, 2007 23:11
door Mike
klopt met carburateurs

RE: Ontstekings tijdstip

Geplaatst: wo mar 07, 2007 23:18
door Andretti Molletti
verdeler van een???

stationair gok ik 8 graden VBDP, max vervroeging krap 20 graden VBDP.

Oja en dat met die schakelaar gaat niet werken omdat je nokkenas weer terug moet boven de 4500rpm.

RE: Ontstekings tijdstip

Geplaatst: wo mar 07, 2007 23:20
door Mike
van een 75 2.0L carb ( bosch)

RE: Ontstekings tijdstip

Geplaatst: wo mar 07, 2007 23:23
door Andretti Molletti
Das een motor met bollere zuigers en één bougie en heeft als zodanig een vervroeging van bijna 30 graden...
Een TS motor met 2 bougies per cilinder heeft max 20 graden voorontsteking dus...
Die curve van je verdeler moet aangepast zijn en wel 10 graden minder bereik hebben.

Klopt dit? is dit gebeurt?

RE: Ontstekings tijdstip

Geplaatst: do mar 08, 2007 08:15
door Maurizio
Oja en dat met die schakelaar gaat niet werken omdat je nokkenas weer terug moet boven de 4500rpm.
Is dat zo......, er is ooit een doc ingscand en geplaatst op het forum door GTV, waar juist bewezen werd dat dat niet het geval is bij een standaard motronic TS.
Maar ter bevrediging van mijn eigen nieuwsgierigheid :wink: wat zou de beweegreden zijn om de as boven de 4500 rpm terug te draaien?