Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

zo mar 20, 2005 22:35

Als je denkt dat je accu helemaal vol is, zet em dan weg en gooi de minpool eens van de accu af. Heb je dan na een dag of twee weer trubbels dan weet je 100% zeker dat het je accu is.

Een lekstroom van 0.2 ampere trekt je hele accu nl niet zomaar leeg......
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

lex thissen

Re: RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

zo mar 20, 2005 23:00

geen idee?
kan dat buiten de zekeringenkast om?
Is in iedergeval niet de bedoeling :wink:

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

zo mar 20, 2005 23:08

Meende me op het oude forum een uitgefikte zwarte 75 turbo te herinneren..........

lex thissen

Re: RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

zo mar 20, 2005 23:10

Als je denkt dat je accu helemaal vol is, zet em dan weg en gooi de minpool eens van de accu af. Heb je dan na een dag of twee weer trubbels dan weet je 100% zeker dat het je accu is.

Een lekstroom van 0.2 ampere trekt je hele accu nl niet zomaar leeg......
Check :wink:

Heb ook een keer zo'n geintje gehad met m'n 90, heb toen alles terug zitten meten naar de verbruiker en kwam er toen achter dat m'n kofferbak verlichting bleef branden :-k .
Waar ik eerder zelf de drempel lijst had verwijderd met m'n stomme kop, waar dus de schakelaar op drukte #-o

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus misschien..........radio, gsm, cb-tjes, enz :idea:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

zo mar 20, 2005 23:38

Heb ook een keer zo'n geintje gehad met m'n 90, heb toen alles terug zitten meten naar de verbruiker en kwam er toen achter dat m'n kofferbak verlichting bleef branden :-k .
Waar ik eerder zelf de drempel lijst had verwijderd met m'n stomme kop, waar dus de schakelaar op drukte #-o
Aiii... waarom moet ik nu aan koelkastlampjes & hollanders denken :lol:
It's not easy, being green (kermit)

lex thissen

Re: RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

zo mar 20, 2005 23:51

Heb ook een keer zo'n geintje gehad met m'n 90, heb toen alles terug zitten meten naar de verbruiker en kwam er toen achter dat m'n kofferbak verlichting bleef branden :-k .
Waar ik eerder zelf de drempel lijst had verwijderd met m'n stomme kop, waar dus de schakelaar op drukte #-o
Aiii... waarom moet ik nu aan koelkastlampjes & hollanders denken :lol:
scherp :blue_lol: :blue_lol:

Ik heb wel geleerd om altijd eerst te kijken waar ik zelf misschien iets verkl**t zou kunnen hebben :wink:

mjkuilder

RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

ma mar 21, 2005 00:21

Dat heb ik dus gedaan.
Alarm, carkit, navigatie enz alles is eraf. Maar zojuist weer lege accu. Accu is vervangen. (3x deze week)
Morgen maar eens zelf aan het meten.
Iemand een idee wat een 'normale' lekstroom is voor een 145 1.6 TS met clima en gasinstall. ?

Ik denk dat het een relais is wat hangt, maar welke van de hoeveel. :?

Gouden tip wordt beloond met een biertje!

Ps. Kofferbak verlichting is gecheckt.

lex thissen

RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

ma mar 21, 2005 00:54

Iemand een idee wat een 'normale' lekstroom is voor een 145 1.6 TS met clima en gasinstall.

zou het niet meteen een lekstroom noemen, dwz dat het dus "weglekt" zonder dat je dat wilt :wink:
Er zijn ook gewoon verbruikers o.a klokje, cv, computer, volgens mij klinkt 0,2 A dan zeer logish, zelfs laag.

Meer info, wanneer, wat, hoeveel, gooit ie um nog rond offfff.

Hint :arrow: start relais sluiting :?:


mjkuilder

RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

ma mar 21, 2005 12:13

volgens mij heb ik het gevonden.

in de zekeringenkast bij de accu. Een plakkend relais.
het relais schakeld de aircopomp in (ook bij geen contact) echter zit dit relais op de plek van het relais voor de 2e stand koelventilator.
Vaag. oftewel, een plakkend relais. Echter het verradelijke was dat deze niet correspondeerde met het boekje (plaatsaanduiding ervan) Ik zal straks een foto maken en hier posten. Wellicht een verklaring hiervoor....

mjkuilder

RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

ma mar 21, 2005 13:03

niet dus....
in zekere zin wel, echter start de auto nu niet meer.
Ik heb het idee dat de brandstofpomp (relais ervan zitten ook daar) niet meer draait.
suggesties?

mjkuilder

DE OPLOSSING GEVONDEN!

ma mar 21, 2005 15:44

volgens mij nu echt gevonden....

De aansturing van benzinepomp was compleet verrot. (bouwj. 2000) Zekering en Relais opnieuw aangesloten en alle aansluitingen schoongemaakt.
Resultaat" Super startende en mooi lopende 145. Welke weer als koe een haas weet te vangen.

En dat voor de prijs van 5,- en per ongeluk een te snel geplaatste nieuwe accu.
Nu houdt ik mezelf voor dat een accu eens in de zoveel km vervangen moet worden als voorzorg. Dit als schrale troost welke zo'n 1400% van de totale reparatiekosten bedraagt.

Andretti Molletti

RE: Help... 145 1.6TS 2000 lege accu (steeds weer)

ma mar 21, 2005 17:34

Richt lijn lekstroom 50 mA.
zie oude forum...

0,22 A is 220mA das veel!

indien je een 48 Ah accu hebt en stel dat je alfa met een half volle accu nog start dan mag je 24Ah eruit halen... Met afgerond 0,24 A is dat 100 uur wat overeen komt met 4 dagen... Blijkbaar werd er toch meer stroom getrokken dan gemeten en is misschien je accu minder dan 48Ah...

Maar goed probleem is getackeld... 50 mA is een mooie waarde voor de ruststroom!

Terug naar “Algemene Technische vragen”