Mnookin

Heb ik Verd$#%$ weer

ma dec 27, 2004 07:25

Lekker vrij geweest met de kerst helemaal uitgerust,me eerste dienst was de nacht ik sta op start me 155 v6 rij richting me werk voel ik iets aan de koppeling die ging gelijk een stuk soepeler nog soepeler schakelen werd zwaarder nog zwaarder Bam Niet meer schakelen koppeling gaat veel te soepeltjes nou heb ik dit al een keer eerder gehad met de bus van t werk (koppelingsplaten vervangen plus drukgroep) nou denk ik dat t het zelfde is Denkt iemand na t lezen hier t zelfde over(koppelingsplaten/drukgroep)of kan t iets anders zijn?????krijg hem gewoon niet meer in ze 1 ze 2 gaat nog net na hard trekken!!
Ik hoor t graag :)

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

ma dec 27, 2004 11:42

Zit er nog olie in je reservoir ?

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

ma dec 27, 2004 16:12

Ik denk toch ook sterk aan een hydrolisch lek! (hulpkoppelcilinder?) :-k
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

ma dec 27, 2004 16:18

Dat "soepel" komt natuurlijk omdat de druk weg is.
Vul je vloeistof bij, laat de lucht er af en hou je peil goed in de gaten. (Kan je ff terug rijden)
hou intussen eventuele lekkage in de gaten.

Jouw beschrijving klopt exact met wat ik ervaarde toen m'n hûlpkoppelingscilinder lekte.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Mnookin

ma dec 27, 2004 16:42

Bedankt jongens inderdaad zat te weinig vloeistof in maar idd ff in de gaten houden met lekkage.......ikke weer blij hehe :D

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

ma dec 27, 2004 16:44

Bijvullen is een noodmaatregel: je hebt een lek! :(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Mnookin

ma dec 27, 2004 16:46

denk t ook........

Andretti Molletti

ma dec 27, 2004 16:54

kijk maar eens onder je accu naar de hulpkoppelingscilinder en haal het hoesje even los... zit vast roestwater en vuiligheid in...

Positieve is dat je alleen je koppelingscilinder(s) hoeft te vervangen en niet je platen ;)

Mnookin

ma dec 27, 2004 19:48

Klopt Dre zat allemaal water en vuil in :( is dat nou prijzig om te laten fiksen? die koppelingscilinder..... [-o<

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

ma dec 27, 2004 19:53

Je bent niet de enige met een lekke (hulp) koppelingcilinder. De mijne lekt ook. Van mijn 75 TS dan, ikzelf mankeer nog niets. :biggrin: Zal hem binnenkort even vervangen voordat ik moet fietsen.

Mnookin

ma dec 27, 2004 20:12

:) succes man ik moet uhm ook maar laten fiksen kwil ook nie fietsen :)

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

ma dec 27, 2004 20:34

LATEN fiksen,hmm. Laat dat laten maar weg. Ik doe het zelf. Zo blijft 75 rijden toch een beetje betaalbaar. Het onderdeel zelf is niet zo duur, 32 euro voor die van mij, nu alleen nog tijd en zin. :biggrin:

Andretti Molletti

di dec 28, 2004 02:01

Gokje:

onderdelen 50 euro incl een slokje remvloeistof
Manuren 1tje a??? 90 euro inclusief??

Zal 150 euro totaal zijn ongeveer...

zelf doen is idd goedkoper... 50 euro.
Maar hou er rekening mee dat je hoofdkoppelingscilinder ook lek kan zijn en dat ontluchten ve 155 maar ook 75 erg listig is zonder het juiste gereedschap!

Mnookin

di dec 28, 2004 07:37

Mwa valt wel mee bedankt dre :) zelf doen lukt toch niet ben niet echt van de techniek hehe :oops:

Mnookin

di dec 28, 2004 07:40

toch nog ff een vraagje als je een hoofdkoppelingscilinder hebt wat doet de hulpkoppelingscilinder dan(jah ok helpen)maar kan die hoodkoppelingscilinder het niet alleen dan??? :whistle:

Terug naar “Algemene Technische vragen”