Pagina 1 van 1
4 gas test spider qv 2,0 carb versie.(solex)
Geplaatst: za mar 03, 2007 20:20
door rjdv08
bij de viergas test is de hc waarde 1300 ppm terwijl co op 3% staat/co2 is10,1 /o2 is 3,2
vlgs gegevens moet de Hc 300 zijn.
carb zijn reeds afgesteld/incl synchroon afstell.
iemand een sugestie.
RE: 4 gas test spider qv 2,0 carb versie.(solex)
Geplaatst: za mar 03, 2007 20:26
door @lfa@lgra
Welk bouwjaar spreek je over?? Lijkt me stug dat een Spider met carbs wel een viergastest hoeft te ondergaan. Volgens mij is dat

ergens na 1994 verplicht geworden..
Ik zit niet zo in die cijfers maar 1300 lijkt me wel rijkelijk hoog das wel heel veel onverbrand. Ontsteking ook al eens bekeken??
RE: 4 gas test spider qv 2,0 carb versie.(solex)
Geplaatst: za mar 03, 2007 20:43
door rjdv08
hij is van 1987
op zich lig ik ook niet zo wakker van die cijfers,
alleen als bijv.valse lucht zuigt lijkt me dat niet goed
hij ploft ook
alles is afgest incl ontst.
RE: 4 gas test spider qv 2,0 carb versie.(solex)
Geplaatst: ma mar 05, 2007 22:02
door damas
87 alleen co kijken ze naar geen viergastest dus
RE: 4 gas test spider qv 2,0 carb versie.(solex)
Geplaatst: ma mar 05, 2007 22:07
door damas
co moet tussen 2.0 en 3.0 zijn
RE: 4 gas test spider qv 2,0 carb versie.(solex)
Geplaatst: ma mar 05, 2007 22:28
door Andretti Molletti
je hebt of hoge nokkenassen en of een hoge compressie...
Zuurstof over en toch je co niet laag.. de verbranding is dus slecht... ontsteking zoals @@ zegt...
zeker Golden Lodge

RE: 4 gas test spider qv 2,0 carb versie.(solex)
Geplaatst: wo mar 07, 2007 22:41
door Andretti Molletti
En ge"stil"d was de technische honger en vraag...

RE: 4 gas test spider qv 2,0 carb versie.(solex)
Geplaatst: wo mar 14, 2007 10:08
door Iwema
Het probleem kan verschillende oorzaken hebben.:
HC geeft aan dat er een slechte verbranding plaats vind.
Dit komt misschien gedeeltelijk door de hoge CO, maar ik denk dat dit niet de hoofdoorzaak is.
Het kan ook aan de carburateurs liggen.
Het synchroon stellen kan via het motorvacuum gedaan worden.
Beter is het met het motorvermogen per cilinder te doen.
Het kan ook een ontstekingsprobleem zijn.
Hugo
www.iwemaenterprise.nl
www.iwemalpg.com