Opgelost
Bleek dus allemaal erg mee te vallen, het schuurspoor op de as (en de beschadiging plek op de tunnel) was dus helemaal niet relevant in dit geval. Vandaag de auto op de brug gehad en twee man de achterkant laten inveren -> ik kon niet eens zien dat dat gedeelte van de as überhaupt verticaal bewoog!
Maar ja, verder geen spoor te vinden en ook het achterste gedeelte van de aandrijfas kwam bij lange na niet in de buurt van de bovenkant van de tunnel. Toen met de hand boven de andrijfas deze naar achteren gevolgd en toen bleek daar dus een parker in de tunnel geschroefd te zijn (6 cm lang)
Deze zat precies op de plek van het schuifstuk, maar dan op het schuine vlak van het verloop van de kleine diameter naar de grote diameter. Aangezien dit hele vlak dus netjes kaal was, was het me nooit opgevallen, want ik zocht naar een rondlopend (enkel) spoor.
Parker dus vervangen door een korter exemplaar en jawel, probleem opgelost.
Net even flink proefgereden en ik hoef me niet meer in te houden bij kuilen en drempels (behalve dan i.v.m. bodemspeling van het carter). De weg is nu dus vrij om hem overall nog ietsje lager te leggen!
Dit is dus één van de weinige keren dat iets minder erg is dan het in eerste instantie lijkt!
Roel