Weet niet of ik zo kan doorrijden, vandaar mijn vraag.
Dus ik heb een filmpje gemaakt met mijn mobiel voor het geluid. Het lijkt van links voor te komen.
Luister even en geniet

Wie heeft er een idee?
Tractor
Nee de vloeistoffen zijn goed op niveau en blijven op niveau.ik gok op een kapotte waterpomp pak de poeli is vast en voel eens of er een berg speling opzit meestal gaat ie dan ook lekken en zakt je koelvloeistof als het dat niet is dan vrees ik voor je lagers een nokkenas is het maakt een heel ander geluid.
die spanning is wel te weinig,zou iets van een 14 volt moeten zijnHee dat is wel een aanknooppunt misschien die dynamo! Hoe kan ik dat testen?
Heb de laatste maanden wel last dat als ik 4 dagen niet rijd ofzo, dat mijn accu leegstaat.
Ik heb net even gemeten met warme motor, stationair en alle verbuikers aan en dan kom ik op 12,4 V spanning.
Het geluid lijkt van links te komen in elk geval, precies kan ik niet zeggen.
Ja zoiets dacht ik ook. Als ik stuk voor stuk de verbruikers uitzet dan gaat het wel naar de 14 V.die spanning is wel te weinig,zou iets van een 14 volt moeten zijnHee dat is wel een aanknooppunt misschien die dynamo! Hoe kan ik dat testen?
Heb de laatste maanden wel last dat als ik 4 dagen niet rijd ofzo, dat mijn accu leegstaat.
Ik heb net even gemeten met warme motor, stationair en alle verbuikers aan en dan kom ik op 12,4 V spanning.
Het geluid lijkt van links te komen in elk geval, precies kan ik niet zeggen.
V-snaar er even afhalen en dan weer opnieuw laten draaien. Als het geluid dan weg is was het één van die 2Hee dat is wel een aanknooppunt misschien die dynamo! Hoe kan ik dat testen?
Als 'ie van het even stilstaan al leegloopt dan heb je of een lekstroom (even nameten) of een slechte accu (is ook wel te meten maar niet met een multimeter).Heb de laatste maanden wel last dat als ik 4 dagen niet rijd ofzo, dat mijn accu leegstaat.
Moet je even een beetje gas geven. Als het goed is moet die dan oplopen tot zo'n 14v. Anders laadt 'ie 'm niet.Ik heb net even gemeten met warme motor, stationair en alle verbuikers aan en dan kom ik op 12,4 V spanning.
Ja het geluid blijft als de koppeling is ingetrapt. Allen bij stationair draaien hoor ik het. Geef ik een beetje gas, 1500 toeren dan is het weg.zou met dit geluid echt niet gaan gassen! je weet zeker dat het geluid afkomstig is uit het blok en niet de bak? Dus geluid blijft met koppeling ingetrapt?