voordat ik mijn vraag stel even een kleine introductie, ik ben namelijk gloedjenieuw op dit forum.
Mijn naam is voorlopig even 'Nitty' en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een zwarte 155 twin spark 1.7 (uit 95)
Toen ik een jaar of 16 was heb ik mijn eerste kennismaking met 'alfa romeo' gemaakt. dat ging als volgt:
de moeder van een van de (toevallig) gebruikers van dit forum was ergens halverwege de jaren 90 eigenaresse van een geloof ik alfa 33.
eerder genoemde persoon vond het tijd voor mij om eens voorzichtig met autorijlessen te beginnen, hiermee stemde ik in en het gevolg was: alfa plus 2 inzittenden waaronder mijzelf achter het stuur regelrecht tot aan de ramen in de plomp. jaja je leest t goed. de welbekende oudhollandse 'sloot'.
tot zover 'nitty' en auto's,.. namelijk: dit akkefietje heeft mij een trauma opgeleverd wat mij er jaren van heeft weerhouden om uberhaupt mijn rijbewijs te gaan halen.
inmiddels dik in de 20 toch maar mn roze papiertje gaan halen. en zie hier 'nitty' ging 'full circle' en heeft als eerste auto gekozen voor een alfa.
op het gebied van autotechniek ben ik echt een leek want die alfa heb ik dus strictly for the looks. (en dat zal waarschijnlijk de reden zijn waarom ik nog wel een hele lange tijd alfa zal blijven rijden) domme vragen kun je dus verwachten haha..
anyway, ik heb dus een te heet wordende motor, koelvloeistof die een beetje snel op (lijkt te gaan)gaat en een heel langzaam warm wordende verwarming (of helemaal niet). dit kunnen verschillende dingen zijn blijkbaar. radiateur lek (issie al een geweest bij de vorige eigenaar die er eoa goeje in heeft laten lopen) of een kapotte cilinderkoppakking... toch?
welke van de 2 heeft de meeste kans en wie denk evt. nog iets anders.
ik heb namelijk geen zin om voor 30euro per uur ex btw heel die auto op zn kop te zetten bij de garage
als de meest voordehandliggende oplossing 'nieuwe radiateur' lijkt... heeft iemand een tip voor een nieuwe(2e handse)?
ik hou me ook warm aanbevolen voor meningen die zeggen dat t ook heeeel erg goed iets anders dan de radiateur kan zijn.
alvast bedankt

Nitty