Pagina 1 van 1
vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: vr feb 09, 2007 21:29
door pe1ryx
wat bereik je eigenlijk als de koppen geflowd zijn ,het vliegwiel afgedraaid en gebalanceerd en de zuigers en drijfstangen uitgewogen zijn??
188pk/250nm is standaard...waar kom je op uit??ongeveer??
RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: vr feb 09, 2007 21:37
door cmva
Niet aan beginnen, gewoon meteen een QV (200 pk) nemen, verschil is op papier 12 pk ,maar gevoelsmatig vele malen groter.
CMVA ( heel veel 164/166 motoren te koop)
RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: vr feb 09, 2007 21:39
door pieter van baalen
is moeilijk te zeggen uit balanceren en lichter maken van het vliegwiel leveren geen vermogen op alleen snel op toeren komen van je motor koppen flowen kan je het beste doen in combinatie met een set betere nokkenassen,chip, verbeterde lucht inlaat en uitlaat dan kan je over een intressante vermogens toename praten.... maar is nog steeds niet zo veel dat het het geld waard is dan kan je beter een QV blok erin lepelen
RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: vr feb 09, 2007 21:48
door pe1ryx
het gaat me er niet om waar ik wel en niet mee moet beginnen maar enkel om de vermogenstoename in dit voorbeeld!!
RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: vr feb 09, 2007 21:57
door cmva
Om 12 pk te winnen, moet je best veel veranderen , dus ik denk heel stuk minder.( dan 12 pk)
RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: vr feb 09, 2007 22:23
door Aikon1694
Een andere computer... 211 pk en 290 nm
Re: RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: vr feb 09, 2007 22:31
door pieter van baalen
Een andere computer... 211 pk en 290 nm
vertel je geheim...........

RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: vr feb 09, 2007 23:06
door Andretti Molletti
Als je dit doet dan zou je idd je klepveren moeten verzwaren en andere nokkenassen erbij.. compressie omhoog en dan kun je giga veel vermogen en koppel erbij halen... Het toerental kan namelijk significant omhoog!!
Re: RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: za feb 10, 2007 00:42
door Alfa33
Als je dit doet dan zou je idd je klepveren moeten verzwaren en andere nokkenassen erbij.. compressie omhoog en dan kun je giga veel vermogen en koppel erbij halen... Het toerental kan namelijk significant omhoog!!
het gaat me er niet om waar ik wel en niet mee moet beginnen maar enkel om de vermogenstoename in dit voorbeeld!!
230 pk, 280 Nm zou zo maar is mogelijk kunnen zijn bij 7250 rpm oid.
Zou best een mooi project zijn hoor!

RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: za feb 10, 2007 17:46
door Aikon1694
Niks geen geheim. Ik heb een emerald computer en die op een testbank laten afstellen.
En heb nu 211 pk bij 6.000 rpm en 290 nm bij 4.500 rpm
(zie
http://www.koldijk.com/car/75V6%20Emerald.htm)
En inderdaad met andere nokkenassen en toeretal iets hoger (eventueel met andere klepveren) is 250 pk zo gehaald (is mij verteld).
RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: za feb 10, 2007 17:53
door yuri 75 V6
Belangrijk bij een V6 12v is dat je de inlaatkanalen laat vergroten in de kop, die zijn aan de krappe kant. Daarom ligt de redline ook bij 5800 rpm, en zijn de klepveren daar op afgestemd.
Re: RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: za feb 10, 2007 18:05
door cmva
Niks geen geheim. Ik heb een emerald computer en die op een testbank laten afstellen.
En heb nu 211 pk bij 6.000 rpm en 290 nm bij 4.500 rpm
(zie
http://www.koldijk.com/car/75V6%20Emerald.htm)
En inderdaad met andere nokkenassen en toeretal iets hoger (eventueel met andere klepveren) is 250 pk zo gehaald (is mij verteld).
Dan heb je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele snelle nokkenassen, ben benieuwd wie hier 250 pk uit een 3.0 12v haalt met minimale aanpassingen, heb een 3.5 daar moet je best veel aanpassen om 230 pk te halen.(incl snellere nokkenassen)
Re: RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: za feb 10, 2007 19:06
door Aikon1694
Belangrijk bij een V6 12v is dat je de inlaatkanalen laat vergroten in de kop, die zijn aan de krappe kant. Daarom ligt de redline ook bij 5800 rpm, en zijn de klepveren daar op afgestemd.
Zijn die bij een America anders dan een QV? Bij een QV ligt het volgens mij op 6.800...
RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: za feb 10, 2007 19:18
door Andretti Molletti
Ik geloof dat er weer teveel dingen door elkaar vliegen...
Er is niet één wijziging nodig maar de juiste combi van..
Zie motor tuning als een cocktail... Als je het goed doet krijg je iets lekkers... neem je de verkeerde verhoudingen/ingredienten dan krijg je gif.
Poorten flowen en uitbalanceren is geen goede combi.
RE: vermogen 3.0v6 12v
Geplaatst: zo feb 11, 2007 12:52
door pieter van baalen
waarom niet moet er meer bij gedaan worden bedoel de krukas en zo uitbalanseren is toch altijd aan te raden voor het mooie lopen en flowen krijg je toch alleen een mooiere en betere vulling van?
wat kan dit elkaar aan richten dan?