alfa 166

Krassen aan bumper

zo mar 13, 2005 19:56

Mijn achterbumper heeft aan de zijkant een onplezierig contact met een muurtje gehad. Hierdoor is de bumper op de hoek achter geschuurd. Nu wil ik dit zelf gaan herstellen.
Mijn kleurnummer is 601(zwart). Ik wil eerst de bumper licht opschuren en dan spuiten met een spuitbus.

Weet iemand of dit moeilijk werk is en moet ik hiervoor speciale kunsstoflak halen of kan ik dezelfde lak gebruiken die op metaal wordt gebruikt?

Alvast bedankt voor de tip.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Krassen aan bumper

zo mar 13, 2005 20:02

Als de krassen niet al te groot zijn, en de plek is niet al te groot dan zou ik ze gewoon op gaan vullen met een lakstift. Maar dan moeten de krassen niet te diep zijn.
Met waterproof proberen om het vlak te schuren. Daarna opvullen met dat lakstiftje. Als de verf uitgehard is weer met waterproef licht gladschuren en afwerken met cleaner. Daarna de bumper in de was zetten.
Als je het met een spuitbus doet krijg je zo`n grote vlek. Maar je blijft het altijd zien als je dichtbij komt. Volledig spuiten is het mooist maar ook het duurst.

alfa 166

ma mar 14, 2005 07:55

Bedankt. Ga ik proberen. =D>

Remmie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma mar 14, 2005 11:53

Spuiters in BRD zijn toch niet zo duur als hier.Heb ik een keer op dit forum gelezen.Ik zou hem naar de spuiter brengen.Maar dat is persoonlijk.Hoe goed je het ook probeert te repareren,je ziet het toch altijd weer.Maar goed nogmaals dat is persoonlijk.ben zelf nogal een mierenn**ker dus zodoende. SUCCES ERMEE :thumbs:
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'

www.landtransport.nl

.

Terug naar “Algemene Technische vragen”