Ga m'n nieuwe Brembo-setje op m'n GTV monteren. 2 vraagjes:
Moet ik Loctite gebruiken op de bouten waarmee de klauw aan de fusee vastzit?
Klopt het dat het aanhaalkoppel ca 100 Nm is?
RekboutenZijn dat geen rekbouten ??
Die vind je voor zo ver ik weet alleen in de kop (kopbouten)Zijn dat geen rekbouten ??
In de kop en op de hoofdlager kappen zitten alleen moeren, die kunnen niet rekken, de tapeinden waar ze op zitten misschien wel, maar dat wil je echt niet ivm herbruikbaarheid. Drijstangbouten zijn idd rekbouten.Die vind je voor zo ver ik weet alleen in de kop (kopbouten)Zijn dat geen rekbouten ??
en de bij de lagers (drijfstanglager bouten en hoofdlager bouten)
Okee bij de oudere nord motor zit de kop met moeren vast, maar bij de nieuwere alfa motoren heb je kopbouten, net zoals drijfstang lager bouten.In de kop en op de hoofdlager kappen zitten alleen moeren, die kunnen niet rekken, de tapeinden waar ze op zitten misschien wel, maar dat wil je echt niet ivm herbruikbaarheid. Drijstangbouten zijn idd rekbouten.Die vind je voor zo ver ik weet alleen in de kop (kopbouten)Zijn dat geen rekbouten ??
en de bij de lagers (drijfstanglager bouten en hoofdlager bouten)
Ja de naam zegt het al maar wist niet van het bestaan af.@Alfetta Owner:
Rekbouten zijn bouten die je eenmalig mag gebruiken. Indien je ze volgens voorschrift aanhaalt bewerkstelligen ze een bepaalde voorspanning. Gebruik je ze voor een tweede keer, dan halen ze deze zelfde voorspanning niet en zijn ze wat minder "elastisch"geworden en bestaat er dus sneller kans op breken.
Idd worden ze gebruikt als kopbouten, drijfstanglagerbouten, hoofdlagerbouten, maar vrijwel altijd ook als vliegwielbouten.
Je leest niet helemaal goed Maarten er staat: Worden wel gebruikt als...Heh ?
@@ en RemcoS hebben het nu allebei over kopbouten en hoofdlagerbouten, maar die vat ik even niet....