Pagina 1 van 2

75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 19:43
door Egbertone
Kan iemand me vertellen wat de voor- en de nadelen zijn van/aan een 75 Turbo?

Ik wil binnenkort een andere 75 gaan kopen en weet wel dat de TS in principe de verstandigste keus is maar ja...
Een Turbo is toch ook wel héél leuk 8)


Dus, brand los zou ik zeggen...

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 20:12
door Graffiaturo
TURBO NATUURLIJK

Een 75 Turbo is gewoon verschrikkelijk snel, en vooral leuk om te rijden.
betrouwbaarheid is erg afhankelijk van de bestuurder, maar als je je verstand erbij houdt zijn ze onverwoestbaar

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 20:15
door Egbertone
Dat wil ik graag horen :wink:

Hoorde ook iets over klappende uitlaatspruitstukken... hoe zit dat?

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 20:21
door Graffiaturo
uitlaatspruitstukken scheuren nog wel eens :wink: (understatement of the year :wink: )

de uitlaathuizen van de turbo's scheuren ook wel eens

pingelsensoren willen nog wel eens storingen geven

verder zijn ze net zo betrouwbaar als een TS of V6, maar dan sneller :wink:











veeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller :twisted:

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 20:25
door Gordon
Lichtmetalen blok + drukvulling = Sjonnie's recept voor vette hap :twisted:

Na drie dagen 's-ochtends vol gas de straat uit staan er ineens drie in plaats van twee zwarte strepen op de weg. Twee straten verder doen buurtbewoners een vreugdedans rondom Sjonnie's ontzielde Alfa.

Ja. Die turbo is echt wel geinig, maar wel gewoon luisteren als iemand zegt dat je de eerste paar kilometer rustig aan moet doen. Op zich geldt dat voor elke Alfa uit die tijd, maar de turbo bijt een stuk venijniger terug en daar heb je later echt wel spijt van. De Twin-Spark is een stuk minder kritisch, dus die overleeft ook wel een ritje met BOB (je vrouw :wink:) achter het stuur...

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 20:37
door Egbertone
Pfft... ik blij dat ik geen Sjonnie heet.

Vol gas wegrijden met koude motor heb ik nog nooit gedaan, dat is voor geen enkele auto goed... Alfa of geen Alfa.
Voor wat betreft het BOB verhaal... m'n vriendin rijdt alleen automaat dus die zal toch nooit in de 75 rijden en aan het venijnige Turbo verhaal is ook wat te doen heb ik vernomen.

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 20:48
door Gordon
Dat venijnige is juist het leuke..

Aleen eerst zorgen dat het muilkorfje goed zit voordat je 'm loslaat :biggrin:

Re: RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 20:56
door Egbertone
Dat venijnige is juist het leuke..
Venum est in Turbo... :wink:

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 20:58
door ravado
Turbo....

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 21:35
door patje1100
Rav.. wat nu ? Ben je over de dam ?? :wink:

Egbertone@ Je moet ze eigenlijk allebei proberen. Qua stuur / rijgedrag zijn ze voor normaal gebruik hetzelfde.

Ik heb een redelijk rappe turbo ( moletti getuned) en ik heb een aantal keren in de V6 van Giulia tom gereden

Die V6 heeft een heerlijk geluid en het vermogen is er meteen en loopt lineair op ( noem je dat zo?). Dat vermogen is voldoende
Die turbo van mij rijdt eigenlijk zoals een normale 1.8 TOTDAT de turbo druk erin komt. Dan krijg je de spreekwoordelijke schop in je rug. De meeste kracht zit in het toerengebied tussen 2500-4500 ( ik heb een hele lange bak).
Het rijdt echter een stuk onrustiger. Het is wel leuker om te spelen met die druk.

Het heeft beiden zijn voor en nadelen. Als je mij om een eerlijke mening vraagt ( en dat doe je) zou ik voor dagelijks gebruik een V6 nemen.. Wil je spelen.... dan neem je een turbo .

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 21:36
door Graffiaturo
dagelijks met een turbo is heel goed te doen, heb ik ook een paar jaar gedaan

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 21:45
door ravado
lekker allemaal turbo gaan rijden....

worden de V6 tenminste nog meer geld waard!

een turbo is natuurlijk een zwakte bod.....
iets hard laten gaan met een turbo kan iedere motorbouwer.....

:wink:


serieus: je kan vragen wat je wil maar er zijn altijd voor en tegenstanders......
t is meer wat jij wil en wat je ervoor over hebt. De V6 is duurder in onderdelen maar de turbo heeft een aantal hele dure (v6) onderdelen maar ook de goedkopere 1800 onderdelen.....
turbo revisie is een dure reparatie maar de V6 heeft er zo ook wel een paar...

Een V6 ziet er onder de kap natuurlijk veel mooier en stoerder uit.....een turbo ziet er veeel minder mooi uit maar een heleboel vinden dat allemaal bijzaak :wink:

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 22:08
door diele
Turbo :wink:

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 22:22
door Gordon
Mwooaah...

Hier in de Sei vind ik 'm er toch wel een beetje verloren bijliggen, maar het geluid van die zes open keeltjes kan geen turbogejank tegenop :wink:

Maar da's voor papa hè? De kinderen mogen nog spelen :mrgreen:

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

Geplaatst: di jan 16, 2007 22:25
door Emilio
Tja, Egbert...
Ik heb het idee dat je het al lang al weet en ons, de forummers, gebruikt om de knoop door te hakken die je zelf niet durft door te hakken.
Wees een vent! Dit gedrag is geen turbo waardig!

Maar goed, je gaat toch voor een turbo. dat is wel duidelijk. Maar hou op met het twijfelen!!