Pagina 1 van 2

LPG probleem

Geplaatst: za jan 13, 2007 21:04
door Alfagek
Onze 146 1.8 op LPG-G3 krijgt geen LPG meer toegediend. Op benzine rijdt ze wel gewoon, maar bij overschakelen op G3, valt ie gelijk stil... Wat zou dit kunnen zijn? Vesrchillende zaken waarschijnlijk, maar is het ook allemaal ernstig?

So wie so maandag maar even de garage bellen voor een afspraak..

Groetjes,
Alfagek
Bas

RE: LPG probleem

Geplaatst: za jan 13, 2007 21:24
door ravado
van zekering t/m lpg opvoerpomp....

RE: LPG probleem

Geplaatst: za jan 13, 2007 22:08
door Alfisti Gianluca
Injectoren? Pomp? Luchtslang na het filter zit vast? Probeert ie wel aan te slaan (zoemgeluid)? Geen idee...zou het de gasspecialist vragen.
Ben benieuwd wat de daadwerkelijke oorzaak is.

Ciao,
Jean-Luc

RE: LPG probleem

Geplaatst: za jan 13, 2007 23:00
door Alfagek
Auto start op benzine. Doet ie altijd. Op het moment dat ie overschakeld valt ie gewoon in 1 keer uit....

Groetjes,
Alfagek
Bas

RE: LPG probleem

Geplaatst: za jan 13, 2007 23:36
door harold
krijgt dus geen gas...

kan dus simpel zekeringetje zijn tot pomp.... (zoals ravado ook al schreef)
is zo niet te bepalen

lpg specialist opzoeken...suc6

RE: LPG probleem

Geplaatst: zo jan 14, 2007 11:59
door Alfagek
Vandaag nog even weer geprobeerd. Gebeurt het volgende: De auto start op benzine, na +/- 3 minuten gaat die over op gas. Niks aan de hand, rijdt gewoon op gas. Ongeveer 5 minuten later valt ie dus "dood" op gas. Overschakelen op benzine en hij doet het weer. Zekering lijkt me dus onwaarschijnlijk...

morgen de garage bellen en hopelijk dinsdag even langs brengen voor onderzoek...

Groetjes,
Alfagek
Bas

RE: LPG probleem

Geplaatst: zo jan 14, 2007 15:30
door Gordon
Pomp???

Er staat tot 30 bar druk op zo'n tank. Dat komt er ook zonder pomp wel uit.

Met het laatstgenoemde verschijnsel praat je over bevriezing. Dat kan een defect zijn aan verdamper of hoe dat ding tegenwoordig ook mag heten. Het kan ook iets simpels zijn als een te laag koelvloeistofniveau waardoor er geen of onvoldoende warmte naar het systeem wordt gevoerd. Je hebt ook kans dat ie het gewoon blijft doen als je de kachel pas aanzet als de motor op temperatuur is.

Re: RE: LPG probleem

Geplaatst: zo jan 14, 2007 22:38
door ravado
Pomp???

Er staat tot 30 bar druk op zo'n tank. Dat komt er ook zonder pomp wel uit.

niet bij een G3 systeem..... dat is nl. lpg injectie....en daar hebbie een pomp voor nodig...

enne @Alfagek: mischien niet een zekering maar een relais?? kan ook .... m.a.w. ga naar een LPG specialist en besteed het uit... dan weet je dat het goed is...

Re: RE: LPG probleem

Geplaatst: zo jan 14, 2007 22:41
door Alfagek

niet bij een G3 systeem..... dat is nl. lpg injectie....en daar hebbie een pomp voor nodig...

enne @Alfagek: mischien niet een zekering maar een relais?? kan ook .... m.a.w. ga naar een LPG specialist en besteed het uit... dan weet je dat het goed is...
Uitbesteden is ook zeker de bedoeling. Zelf ga ik met LPG niet liggen klooien... Snap er namelijk helemaal niks van :roll: Wil gewoon weer zo snel mogelijk goedkoop rijden :driving: Op benzine is niet leuk als je net gewend bent aan de gasprijzen :cry:

Groetjes,
Alfagek
Bas

RE: LPG probleem

Geplaatst: ma jan 15, 2007 00:35
door Gordon
Blijft wazig, zo'n pomp in een overdruk systeem...

En toch hou ik het op bevriezing. Dat levert in ieder geval precies het soort verschijnselen op als Bas beschrijft.

RE: LPG probleem

Geplaatst: ma jan 15, 2007 00:41
door Andretti Molletti
Bevriezing kan niet bij een LPi su=ysteem. Dit komt nl alleen voor bij fase verandering, dus van vloeibaar naar gasvormig. LPi spuit vloeibaar in en er kan dus geen bevriezing plaats vinden.
Het systeem draait met een pomp die zorgt voor ongeveer 5 bar meer druk in de leidingen dan de tankdruk. De tankdruk zal nooit 30 bar zijn! (zeg nooit nooit ;) ).
Bij de huidige buitentemp heb je misschien 6 bar oid in de tank:systeemdruk is dan 11 bar.
Het probleem doet denken aan een verstopt filter, een defecte afsluiter op het koppelblok, of een defecte pompmotor in de tank.

Re: RE: LPG probleem

Geplaatst: ma jan 15, 2007 06:47
door Alfagek
Bevriezing kan niet bij een LPi su=ysteem. Dit komt nl alleen voor bij fase verandering, dus van vloeibaar naar gasvormig. LPi spuit vloeibaar in en er kan dus geen bevriezing plaats vinden.
Het systeem draait met een pomp die zorgt voor ongeveer 5 bar meer druk in de leidingen dan de tankdruk. De tankdruk zal nooit 30 bar zijn! (zeg nooit nooit ;) ).
Bij de huidige buitentemp heb je misschien 6 bar oid in de tank:systeemdruk is dan 11 bar.
Het probleem doet denken aan een verstopt filter, een defecte afsluiter op het koppelblok, of een defecte pompmotor in de tank.
Die laatste hoop ik toch niet... Zou betekenen dat de tank vervangen moet worden... :?:

Re: RE: LPG probleem

Geplaatst: ma jan 15, 2007 12:58
door ravado
Bevriezing kan niet bij een LPi su=ysteem. Dit komt nl alleen voor bij fase verandering, dus van vloeibaar naar gasvormig. LPi spuit vloeibaar in en er kan dus geen bevriezing plaats vinden.
Het systeem draait met een pomp die zorgt voor ongeveer 5 bar meer druk in de leidingen dan de tankdruk. De tankdruk zal nooit 30 bar zijn! (zeg nooit nooit ;) ).
Bij de huidige buitentemp heb je misschien 6 bar oid in de tank:systeemdruk is dan 11 bar.
Het probleem doet denken aan een verstopt filter, een defecte afsluiter op het koppelblok, of een defecte pompmotor in de tank.
]


eigenlijk wist ik wel dat ik uitgebreider had moeten antwoorden..... :wink:

RE: LPG probleem

Geplaatst: ma jan 15, 2007 19:17
door Alfagek
Auto staat bij de garage/LPG specialist. Morgen weten we als het goed is meer...Ik hoop op iets kleins, maar vrees voor de pomp...

Groetjes,
Alfagek
Bas

RE: LPG probleem

Geplaatst: ma jan 15, 2007 21:21
door Andretti Molletti
Goed zoeken ergens ooit heeft op Marktplaats iemand gestaan die losse pompen reviseerde en inbouwd.
ReneHF ooit lid hier met een Lancia Delta en een 156 heeft daar toen gebruik van gemaakt.