Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

HET DOMME GROTE MENSEN TOPIC wat een zootje :)

vr mar 11, 2005 17:30

...weten maar nooit durfde te vragen.

Onder het motto 'beter een keer een modderfiguur geslagen dan mijn Alfa verknoeid' graag hier zoveel mogelijk vragen die je niet wilde stellen omdat je denkt dat ze dom zijn (denkfout) maar waar je toch het antwoord op wilt weten.

En uiteraard graag zoveel mogelijk serieuze antwoorden, van degenen die het ook ooit eens moesten vragen.


Nummer 1

Was me al eens uitgelegd, ben het helaas weer vergeten, maar waartoe dient een relais en waar zitten die dingen allemaal aan gekoppeld?
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op di mar 15, 2005 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.

jantje toot

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 17:44

antwoordt op relai dat is een schakelmechanisme en is aangesloten op de schakelaar en aarde en het gene wat het moet aansturen waarom dat het er zit geen flauw idee ben ik ook wel benieuwd naar

vraag 2 waarom moeten mistlichten goedgekeurd zijn heb een keer een boete gehad omdat bij 1 mistlicht van mij een ander glaasje zit en geen keurmerk opstaan a65 euro

mvg jan

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 17:57

Vraag 1: mijn voorste remblokken zijn versleten, mijn achterste zijn nog goed: MAG IK KRUISELINGS WISSELEN ?

Vraag 2: Jullie schrijven altijd over de waterpomp van de 33. maar volgens mijn handleiding moet er KOELVLOEISTOF in mijn 33 ? Moet ik m'n waterpomp nou vervangen door een koelvloeistofpomp ?

Vraag 3: Het rode lichtje van m'n koelvloeistof brandt. Hoe groot is de reservetank ?

Vraag 4: ik heb een nieuwe dop op m'n versnellingspook gezet, maar er staat een ander schakelpatroon op. Hoe moet ik nou schakelen ? op de nieuwe of de oude manier ?

Vraag 5: Wat is het nut van een HULPkoppelingscilinder ? Kan die grote dat niet alleen ?

(sorry Dink, kon 't echt niet laten.... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: )

:twisted:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
wouter olandese
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:50
Locatie: Soest

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 18:11

Giulia 1300 '71

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

Re: RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd w

vr mar 11, 2005 18:23

Vraag 4: Ik heb een nieuwe dop op m'n versnellingspook gezet, maar er staat een ander schakelpatroon op. Hoe moet ik nou schakelen ? op de nieuwe of de oude manier ?

(sorry Dink, kon 't echt niet laten.... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: )

:twisted:
L0L :jumping:

Vraag 4 vind ik de leukste :lol:
Laatst gewijzigd door DENNIS op vr mar 11, 2005 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

Re: RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd w

vr mar 11, 2005 18:26

Vraag 1: mijn voorste remblokken zijn versleten, mijn achterste zijn nog goed: MAG IK KRUISELINGS WISSELEN ?

Vraag 2: Jullie schrijven altijd over de waterpomp van de 33. maar volgens mijn handleiding moet er KOELVLOEISTOF in mijn 33 ? Moet ik m'n waterpomp nou vervangen door een koelvloeistofpomp ?

Vraag 3: Het rode lichtje van m'n koelvloeistof brandt. Hoe groot is de reservetank ?

Vraag 4: ik heb een nieuwe dop op m'n versnellingspook gezet, maar er staat een ander schakelpatroon op. Hoe moet ik nou schakelen ? op de nieuwe of de oude manier ?

Vraag 5: Wat is het nut van een HULPkoppelingscilinder ? Kan die grote dat niet alleen ?

(sorry Dink, kon 't echt niet laten.... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: )
:twisted:
Moet dit echt serieus beantwoord worden?????? :lol: :lol: :lol:
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 18:27

en dit heet nu topicvervuiling O:)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.


Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 18:36

ok, om 't goed te maken een echte vraag:

onlangs heb ik de KMteller sensor op m'n 33 vervangen. Ik had me verwacht aan iets waar een tandwieltje aan zat oid, maar nee: iets wat mij niet meer leek dat een stom stuk plastic :oops:

Mijn vraag: HOE meet dat ding en WAT, WAAR meet dat ding ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 18:38

HET RELAIS:

wat kun je met een relais! met een kleine stuurstroom een grote hoofdstroom tot stand laten komen. dit in verband met dikke kabels enzo...
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

jantje toot

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 18:50

oke bedankt tenminste toch nog een makkelijke en goeie anwoord dus is eigenlijk gewoon ter bescherming van je kabels en knoppen

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd w

vr mar 11, 2005 18:50

vraag 2 waarom moeten mistlichten goedgekeurd zijn heb een keer een boete gehad omdat bij 1 mistlicht van mij een ander glaasje zit en geen keurmerk opstaan a65 euro

mvg jan
Antwoord: regels zijn regels, anders kan iedereen wel zelf allerlei irritante feestverlichting gaan maken! :wink:
Klein adviesje: niet alles is verplicht, zoals mistlampen voor en achter, maar als het erop zit moet het wel werken en aan alle isen voldoen. Twijfel je hieraan, dan even weghalen voor de Apk. :idea: Maar ben je bang voor steekproeven, laat het dan gewoon weg. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

jantje toot

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 18:52

die zaten er al toen ik m had gekocht maar het glaasje kwam pas aan de licht toen ik staande ben gehouden en ze waren toen gewoon uit

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

Re: RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd w

vr mar 11, 2005 19:06

ok, om 't goed te maken een echte vraag:

onlangs heb ik de KMteller sensor op m'n 33 vervangen. Ik had me verwacht aan iets waar een tandwieltje aan zat oid, maar nee: iets wat mij niet meer leek dat een stom stuk plastic :oops:

Mijn vraag: HOE meet dat ding en WAT, WAAR meet dat ding ?
Je kunt de sensor vergelijken met een bdp sensor.

In de bak op de aansluiting van de rechteraandrijfas, zit in wiel met met een tandkrans erop. De kilometer sensor meet de versnelling hiervan en zet dit om in een stroompje die de waarde op je teller aangeeft.
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

jantje toot

RE: HET GROTE DOMME VRAGEN TOPIC alles wat je altijd wilde

vr mar 11, 2005 19:09

nog een leuke dan wat kost een trekhaak met montage voor een 146

Terug naar “Algemene Technische vragen”