Pagina 1 van 1

remmerijproblemen

Geplaatst: do jan 11, 2007 22:38
door Graffiaturo
ik ging net nog even de laatste dingetjes doen aan de 90 ivm de RDWkeuring aankomende week

lag het rempedaal weer bijna onderin :cry:
bleek het remvloeistofreservooir ver leeg te zijn, er lag geen plasje ofzo onder de auto
toen ik mijn vinger langs het stofhoesje van de remkrachtverdeler haalde, was die nat van de remvloeistof, maar ook daaronder geen lekspoor of plasje

de 90 rookt ook wat wittig

ik heb het volgende al aan de remmerij gedaan :
- voorremklauwen gangbaar gemaakt
- achterremklauwen vervangen door nieuwe
- rondom de remslangen vernieuwd
- rondom de remblokken vernieuwd
- remkrachtverdeler vervangen door een reserve die ik nog op voorraad had( heeft 2 jaar gelegen ofzo)

de remkrachtverdeler is dus sowieso weer lek, maar zou het ook een lekke rembekrachtiger kunnen zijn, dit ivm de wittige rook.
bovendien gaat de 90 vrij snel op 3 cilinders lopen, een keertje naar buiten en weer naar binnen is voldoende.
bougies zijn dan zeiknat, droogblazen en de 90 loopt weer als een nieuwe
dit was met nieuwe Golden Lodges
vanavond heb ik er NGK's ingedraaid.

nu vroeg ik me 2 dingen af

- zijn remkrachtverdelers nog nieuw leverbaar?
- zou het kunnen dat de rembekrachtiger lek is?

graag reacties

RE: remmerijproblemen

Geplaatst: do jan 11, 2007 22:49
door Leo Veloce
Klinkt mij als een lekke hoofdremcylinder die "leeg"loopt in de bekrachtiger? Mijn ervaring is dan wel dat de bekrachtiger van binnen duidelijk nat is, kan het zijn dat in jouw geval de bekrachtiger leeg wordt getrokken via het vacuum? Waardoor vervolgens de bougies vet slaan? Het is maar een :idea:

Of onderdelen nog verkrijgbaar zijn weet ik niet, maar pas op met "nieuwe" remdelen die jaren op een plank hebben gelegen. Die kunnen net zo lek zijn. Moeilijk te bepalen natuurlijk, evengoed wel iets om rekening mee te houden.

Niet leuk vlak voor zo'n afspraak, succes met oplossen :!:

RE: remmerijproblemen

Geplaatst: do jan 11, 2007 23:12
door Bertonebianco
Verlies je ook remolie?

Ik had iets dergelijks met de koppeling van de 75TS. Het pedaal viel bijna vanzelf op de vloer. Geen olieverlies, geen zichtbare lekkage. Bleek de hoofdkoppelingscylinder te zijn. Inwendig lek.

Succes


Eric

RE: remmerijproblemen

Geplaatst: do jan 11, 2007 23:13
door Graffiaturo
ja ik verlies ook remvloeistof, dus ik vrees idd de hoofdremcilinder :cry:

Re: RE: remmerijproblemen

Geplaatst: do jan 11, 2007 23:18
door Speeder
ja ik verlies ook remvloeistof, dus ik vrees idd de hoofdremcilinder :cry:
Als ik alles zo lees is dit toch het meest logische probleem. Dat je remkrachtverdeler wat lekt is misschien nog wel weg te moffelen ?

RE: remmerijproblemen

Geplaatst: do jan 11, 2007 23:41
door berlinista
ik gok rembekrachtiger!
dwz daar zit je ontbrekende remvloeistof nu......
dus de hoofdremcilinder!
Verder: ff heel snel naar de remservice met t spul!

RE: remmerijproblemen

Geplaatst: vr jan 12, 2007 06:02
door Remco S

Re: RE: remmerijproblemen

Geplaatst: vr jan 12, 2007 12:21
door Alessandro
ik gok rembekrachtiger!
dwz daar zit je ontbrekende remvloeistof nu......
dus de hoofdremcilinder!
Dat denk ik ook.
Verder: als ie op drie poten gaat lopen, welke cilinder valt dan uit, de 4e?

RE: remmerijproblemen

Geplaatst: vr jan 12, 2007 15:51
door roberto
De rembekrachtiger kun je dan ook wel weggooien. Deze zal op den duur wel gaan roesten aan de binnenkant.

Re: RE: remmerijproblemen

Geplaatst: vr jan 12, 2007 17:42
door Speeder
De rembekrachtiger kun je dan ook wel weggooien. Deze zal op den duur wel gaan roesten aan de binnenkant.
Vaak wel, maar soms niet :D

RE: remmerijproblemen

Geplaatst: vr jan 12, 2007 19:39
door KAS
Heb je hem met de voet ontlucht? Zo ja dan is het goed mogelijk dat de Hoofremcilinder lek is. Kan ook best na zo lang stilstaan. Goed ontluchten is ook niet eenvoudig. Ik ben er bij mijn Alfetta ook een tijd mee bezig geweest.

Re: RE: remmerijproblemen

Geplaatst: vr jan 12, 2007 21:02
door Alessandro
Heb je hem met de voet ontlucht? Zo ja dan is het goed mogelijk dat de Hoofremcilinder lek is. Kan ook best na zo lang stilstaan. Goed ontluchten is ook niet eenvoudig. Ik ben er bij mijn Alfetta ook een tijd mee bezig geweest.
Ik heb daar ook eens problemen mee gehad, maar da's nu voorbij. Als men de oorzaak weet, is de oplossing zo gevonden. :arrow: Kont (van de auto) omhoog! En wel veel graag. :!:

On-topic: die rembekrachtiger ook maar even demonteren en lekker spoelen met water en daarna droogblazen uiteraard. Dan valt dat roesten wel mee hoor. :wink:

Re: RE: remmerijproblemen

Geplaatst: vr jan 12, 2007 21:48
door Graffiaturo
Heb je hem met de voet ontlucht? Zo ja dan is het goed mogelijk dat de Hoofremcilinder lek is. Kan ook best na zo lang stilstaan. Goed ontluchten is ook niet eenvoudig. Ik ben er bij mijn Alfetta ook een tijd mee bezig geweest.
uiteindelijk wel met de voet ja :twisted:

ik heb er een paar keer de drukketel opgehad, maar het pedaal bleef diep
toen hebben we hem uiteindelijk met de voet ontlucht

een nieuwe hoofdremcilinder heb ik inmiddels, de rembekrachtiger ga ik uiteraard even goed spoelen en inspecteren
een nieuwe remkrachtverdeler is niet meer leverbaar, dus die zal ik ergens in de oude voorraad van een dealer ofzo moeten opzoeken

de bougies van de 4e en de 1e cilinder zijn duidelijk natter dan die van 2 en 3