aanvullende tips................ zie
www.cabriocare.nl
Altijd een nieuw gemonteerde kap en achterruit (zowel in kunststof als in glas) minimaal 24 uur dichtlaten, maar in ieder geval 200 km. Dit zorgt ervoor dat de kap zich 'aanpast' aan het frame en de auto, en de spanningen gelijk verdeelt over de kap.
Altijd uw kap dichtdoen, als u niet met de auto rijdt, en 's-nachts. Hierdoor behoudt de kap zijn vorm, het voorkomt het krimpen van de kap, het voorkomt scherpe blijvende vouwlijnen en het verlengt de levensduur van zowel kap als achterruit.
Altijd de instructies volgen van de bij uw auto meegeleverde handleiding. Zorg ervoor dat de ruimte waarin de kap opgevouwen wordt, geheel vrij is van objecten zoals handdoeken, paraplu's, caps, en andere gebruiksvoorwerpen. Zelfs op het oog onschuldige voorwerpen kunnen de kap beschadigen door de plaats die zij innemen.
Altijd de kap eerst aan de voorzijde losmaken, voordat u de achterruit los ritst! Enige uitzondering: als de bij uw auto geleverde handleiding een andere volgorde opgeeft.
Altijd ervoor zorgen dat uw kap schoon blijft. Gebruik de kaphoes!
Altijd de kaphoes gebruiken. Als uw kap naar beneden ligt, kan zich gemakkelijk vuil verzamelen in alle plooien. Een kaphoes beschermt uw open kap tegen vuil van de weg, en voorkomt dat als u de kap dicht doet, u al het vuil over u heen krijgt. Verder houdt een kaphoes de softtop met het frame strak tegen elkaar, zodat er zo weinig mogelijk speling op de scharnierpunten kan ontstaan, en de stof zo weinig mogelijk slijt door wrijving op elkaar.
Nooit uw kap openen als de temperatuur onder de 5° Celsius is.
Nooit uw kap open doen als deze nat is. Eerst er voor zorgen dat de kap droog is, door bijvoorbeeld 's-morgens eerst een stuk te rijden met de auto, en als de kap gedroogd is door de rijwind, dan pas de kap openen.
Nooit uw kaphoes en/of tonneaucover nat wegbergen. Altijd eerst droog maken, om verkleuring, schimmel etc. te voorkomen.
De cabrioletkap dient met water en zachte zeep te worden onderhouden. Het wordt afgeraden om met uw auto door een wasstraat te rijden, omdat borstels en agressieve middelen uw kap kunnen beschadigen. U dient in ieder geval nooit was op de kap te laten spuiten met een was/wax programma of anderszins.
Glazen ruiten: glazen ruiten mogen alleen met water en schoonmaakmiddelen op waterbasis worden gereinigd. Wees voorzichtig met ruiten met achterruitverwarming: veeg alleen in de richting van de koperbanen over de ruit. Let op de stekerverbindingen: deze zijn kwetsbaar, breken makkelijk af, en mogen niet vochtig worden.
Plastic ruiten: plastic ruiten dienen vaak te worden schoongemaakt. Zorg ervoor dat zand en vuil met veel water van de ruit wordt afgespoeld: daarna kunt u met veel water en zachte zeep de ruit verder schoonmaken. Gebruik een zachte doek, spons of poetskatoen. Maak van links naar rechts of van boven naar beneden schoon, nooit in een cirkel, omdat dan vuildeeltjes op de ruit blijven in plaats van eraf genomen worden. Als het ruitje op den duur minder doorzichtig wordt, mag incidenteel een speciaal polijstmiddel worden gebruikt. Cabrio Care verkoopt dit speciale polijstmiddel. Verder dient u schurende middelen te vermijden, en in de winter nooit met een ijskrabber de ruit schoon te maken.
Altijd de kap, kaphoes en tonneaucover in de schaduw wassen, nooit in de directe zon.
Altijd de gehele kap schoonmaken: gedeeltelijk schoonmaken zou tot plaatselijke verkleuringen kunnen leiden.
Altijd de auto nat maken voordat u de kap gaat schoonmaken. Gebruik voor het schoonmaken van de kap een spons of een zachte borstel: een doek zou vezels kunnen achterlaten.
Na het schoonmaken van een kaphoes of een tonneaucover, deze monteren op de auto, zodat deze in de goede vorm droogt.
Nooit bleekmiddelen, agressieve middelen, schurende middelen, cleaners etc. gebruiken voor het schoonmaken van de kap.
Nooit heet water gebruiken voor het schoonmaken van uw cabrioletkap.
Nooit de kap openen als deze nog nat is.