Remleidingen binnendoor + remdrukverdeler aanleggen..
Geplaatst: ma jan 08, 2007 22:42
Ik heb mijzelf het ambitieuze doel gesteld een remdrukverdeler in mijn TS te gaan bouwen.
En dus de leidingen binnendoor te laten lopen.
Met behulp van het handboek, internet en wat telefoontjes ben ik er redelijk uit wat er gedaan moet worden.
Redelijk. Dus nog niet helemaal.
Ten eerste even kort mijn plan van aanpak en het 'boodschappenlijstje'.
Vanuit de hoofdcilinder een 45 of 90 graden koppelstukje monteren.
Zo kan de slang direct mooi richting schutbord lopen.
Dan een stuk Teflon Aeroquip remslang via het schutbord naar binnen laten gaan.
Beide zijdes voorzien van nippels, uiteraard.
Dan, naast de stoel, gaat dit slangetje de remdrukverdeler in.
Daarna wederom een stuk slang, ook weer voorzien van nippels, van de verdeler naar achteren.
Die gaat door de bodem heen naar het originele T-splitsing stuk richting beide klauwen.
Onder de auto is al eens een stukje Goodridge rvs leiding gezet.
Dus na het T-stuk kan alles volgens mij intact blijven.
Nu is mijn vraag:
Klopt dit een beetje?
En klopt mijn lijstje: koppelstukje op hoofdcilinder, twee stuks slang met aan beide zijden nippels en 1 verdeler (+ nog wat gereedschapjes).
Ik wil het bestellen via de officiele site maar wellicht dat dit ergens goedkoper kan..
Benieuwd naar jullie bevindingen, want kon er niet zoveel over vinden via de zoekfuntie..
En weet iemand de maat van het schroefdraad waar de leidingen nu de hoofdcilinder uitkomen?
Die moet ik natuurlijk wel weten, als ik de spullen ga bestellen.
Alvast dank voor jullie antwoorden!
En dus de leidingen binnendoor te laten lopen.
Met behulp van het handboek, internet en wat telefoontjes ben ik er redelijk uit wat er gedaan moet worden.
Redelijk. Dus nog niet helemaal.
Ten eerste even kort mijn plan van aanpak en het 'boodschappenlijstje'.
Vanuit de hoofdcilinder een 45 of 90 graden koppelstukje monteren.
Zo kan de slang direct mooi richting schutbord lopen.
Dan een stuk Teflon Aeroquip remslang via het schutbord naar binnen laten gaan.
Beide zijdes voorzien van nippels, uiteraard.
Dan, naast de stoel, gaat dit slangetje de remdrukverdeler in.
Daarna wederom een stuk slang, ook weer voorzien van nippels, van de verdeler naar achteren.
Die gaat door de bodem heen naar het originele T-splitsing stuk richting beide klauwen.
Onder de auto is al eens een stukje Goodridge rvs leiding gezet.
Dus na het T-stuk kan alles volgens mij intact blijven.
Nu is mijn vraag:
Klopt dit een beetje?
En klopt mijn lijstje: koppelstukje op hoofdcilinder, twee stuks slang met aan beide zijden nippels en 1 verdeler (+ nog wat gereedschapjes).
Ik wil het bestellen via de officiele site maar wellicht dat dit ergens goedkoper kan..
Benieuwd naar jullie bevindingen, want kon er niet zoveel over vinden via de zoekfuntie..

En weet iemand de maat van het schroefdraad waar de leidingen nu de hoofdcilinder uitkomen?
Die moet ik natuurlijk wel weten, als ik de spullen ga bestellen.
Alvast dank voor jullie antwoorden!