Pagina 1 van 1

Achterschijven 75

Geplaatst: zo mar 06, 2005 22:08
door GTV Boy
Weet iemand of er nog verschil zit in de diameter van de gaten in de achterschijven
Van een TS of een V6?
Ik kan me herinneren dat die van een V6 een groter gat hebben of is dit gelijk?

Oftewel ; past een schijf van een V6 ook op een TS ?

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: zo mar 06, 2005 22:22
door ravado
Ik heb eerder gehoord dat er verschil zou zitten in de bevestiging van de schijven van een V6 en TS (m6 c.q. m8) maar ik zag dat er op de turbo vers.bak (gelijk aan een V6 bak) een spacer zit waardoor alleen de bevestiging van de aandrijfassen verschilt kwa bout grootte maar de schijf is hetzelfde dus volgens mij passen alle schijven.. Vraag voor de zekerheid anders eens na bij raymond van www.dutchpowertrading.nl , daar heb ik mijn achterschijven ook vandaan en die weet wel of er verschil is en bovendien biedt hij de schijven voor een hele goedkope prijs....

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: zo mar 06, 2005 23:06
door GTV Boy
IK heb het ff nagekeken en volgens mij zijn het inderdaad dezelfde schijven.

Tenminste ; de nummers komen overeen. :wink:

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: zo mar 06, 2005 23:14
door Dickamerica
gaten van v6 zijn groter.

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: zo mar 06, 2005 23:44
door Alessandro
Schijven van een V6, maar ook van oude Alfetta's (!) hebben gaten voor m10, overig M8. :o :shock: Of M8 tegenover M6, daar wil ik vanaf wezen. :wink:

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: ma mar 07, 2005 06:35
door AG
Je hebt inderdaad schijven voor m10 en schijven voor m8. Die laatste zijn geloof ik moeilijk te krijgen, dat geeft niet andersom is lastiger dan moet je boren.

AG

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: ma mar 07, 2005 07:37
door ravado
die schijven met M8 zijn makkelijk te krijgen....
Hoe zit dat dan met een turbo???? Turbo heeft zelfde druklager, kopp.plaat en drukgroep als een V6 maar een remschijf met M8 bevestiging en dan een spacer erop waar de aandrijfassen weer aan vast zitten???? is dat niet onlogisch??

volgens mij zit er verschil in bevestiging van de aandrijfassen (dat is bij een v6 inderdaad M10) en zijn alle schijven gelijk........ (my 5 cents)

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: ma mar 07, 2005 13:27
door Alessandro
Is inderdaad niet erg logisch, maar ja kan jij die Alfa techneuten altijd volgen?? :lol:
Bij V6 zit er ook een spacer tussen, maar dan wel met M10 bevestiging. Zowel voor de as als voor de schijf.
Bij Alfetta's zit er een dikkere spacer tussen met M10 bevestiging voor de schijf en M8 voor de as. :whistle:

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: ma mar 07, 2005 18:00
door ravado
hmmm zie hier dus de Alfa logica :wink:

en anders boorje die m8 schijvjes toch op?? hij centreert toch op de bak. :wink:

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: ma mar 07, 2005 18:08
door GTV Boy
Mij gaat het erom dat schijven van een V6 eventueel passend te maken zijn op de aandrijfassen van de TS.

Dit zal wel moeilijker zijn om te centreren. De oude gaten kun je dan niet meer gebruiken omdat deze te groot zijn. Je zult dan nieuwe moeten boren , hierdoor ga je wel de schijf verzwakken.

En hoe krijg je die gaten mooi symmetrisch :?:
Mijn gedachte: passende schijf erop leggen ,vastzetten en dan door de gaten heen boren. Maar of dit wel een goede oplossing is. :?

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: ma mar 07, 2005 18:12
door ravado
tja dan zou ik voor nieuwe gaan. Kostte mij toen geloof ik 36 euro en daar kun je geen ellende voor op de hals halen.

Overigens heb ik mijn voor schijven ( de gevent. 5 gaats) wel omgeboord naar 4 gaats en dat gaat prima ook op het circuit.

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: ma mar 07, 2005 22:51
door Alessandro
Of probeer ze te ruilen via het forum. :idea:
Dat boren 'na' montage lijkt mij geen goed plan. :o

RE: Achterschijven 75

Geplaatst: ma mar 07, 2005 23:22
door GTV Boy
Heren, dank voor jullie antwoorden maar het zijn geventileerde RZ schijven :!:

Deze ga ik op mijn GTV zetten. Spacers zijn al klaar.
Desnoods moet ik de aandrijfassen en de steekassen van het differentieel omzetten.
Ik dacht dat het zo wel op te lossen was maar ik ga wel voor veiligheid. :wink:

Re: RE: Achterschijven 75

Geplaatst: di mar 08, 2005 16:39
door Alessandro
Heren, dank voor jullie antwoorden maar het zijn geventileerde RZ schijven :!:

Deze ga ik op mijn GTV zetten. Spacers zijn al klaar.
Desnoods moet ik de aandrijfassen en de steekassen van het differentieel omzetten.
Ik dacht dat het zo wel op te lossen was maar ik ga wel voor veiligheid. :wink:
Daar kom je lekker snel mee! :o :roll:
In ieder geval succes, maar verwacht er niet te veel van: achterremmen zijn slechts voor zo'n 25% van de remvertraging verantwoordelijk. :wink:

Re: RE: Achterschijven 75

Geplaatst: di mar 08, 2005 17:25
door GTV Boy
Heren, dank voor jullie antwoorden maar het zijn geventileerde RZ schijven :!:

Deze ga ik op mijn GTV zetten. Spacers zijn al klaar.
Desnoods moet ik de aandrijfassen en de steekassen van het differentieel omzetten.
Ik dacht dat het zo wel op te lossen was maar ik ga wel voor veiligheid. :wink:
Daar kom je lekker snel mee! :o :roll:
In ieder geval succes, maar verwacht er niet te veel van: achterremmen zijn slechts voor zo'n 25% van de remvertraging verantwoordelijk. :wink:
Ik rijdt meestal achteruit, daarom. :wink: