Pagina 1 van 7

What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 02:14
door Thijs-arnhem
Zo, net thuis na anderhalf uur langs een stik donkere A12 te hebben gestaan. :(

Mijn 33 is nu voor de tweede keer zomaar uitgevallen. Allebei de keren viel de motor zonder waarschuwing in een keer uit; reed net met een constante snelheid van 140 km/u en opeens is het pats-boem afgelopen.. :? Tijdens het uitrollen de koppeling op laten komen helpt niet, eenmaal stilstaand proberen te starten ook niet. De brandstof pomp hoor ik gewoon draaien bij het inschakelen van het contact. Alle zekeringen en relais lijken oké, overige verbruikers werken dan ook gewoon.

Laat ik hem dan een poosje staan (nu dus anderhalf uur) dan start hij gewoon weer alsof er niks gebeurd is..!! :shock:

Leuk als je iemand uit bed gebeld hebt en die net je sleepkabeltje aan zijn auto klikt.. Afbeelding Afbeelding

Weet iemand waar ik dit zou kunnen zoeken, benzine filter? Iets anders?

Ik hoop dat iemand een idee heeft, ik zit vaak laat nog op de weg en hier heb ik geen trek in!!

Alvast bedankt!!

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 08:41
door mafkees
dat had ik toen de koppeling net vervangen was.........

was bij mij de bdp sensor, die stond niet helemaal lekker afgesteld...

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 08:47
door juultje
Inderdaad, is vuil of versleten. Dan pakt hij koud nog wel en warm niet meer.

Naast die van Mafkees ook laatst bij een 146 gehad. Gewoon vervangen en geen probleem meer.

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 12:38
door Thijs-arnhem
Dat was ook mijn eerste gedachte maar heeft een 1.7 i.e. die wel? Die heeft een ander injectie systeem als de 1400, LE-jetronic als ik me niet vergis.

Verder viel het mij op dat de toerenteller onmiddelijk terug naar nul viel terwijl de motor nog toeren maakte omdat ik hem een poosje liet uitrollen in de versnelling hopend dat hij weer aan zou slaan. Is dit normaal? Anders zou het misschien iets met de bobine te maken kunnen hebben aangezien deze daardoor wordt aangestuurd?

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 12:43
door thomfr
De 1.7ie heeft een bhp sensor.

Thom

Re: RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 12:48
door Thijs-arnhem
De 1.7ie heeft een bhp sensor.

Thom
Wel een BDP sensor dus, waar kan ik deze vinden?

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 12:50
door yuri 75 V6
Waarschijnlijk zit er een getande ring om de krukaspoelie met 1 ontbrekend tandje. En daarlangs hangt dan ergens een sensor aan het blok.

Re: RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 12:56
door Thijs-arnhem
Waarschijnlijk zit er een getande ring om de krukaspoelie met 1 ontbrekend tandje. En daarlangs hangt dan ergens een sensor aan het blok.
Krukas poelie (neem aan dat je die bedoelt van de V-riemen) in ieder geval niet. Die is er bij mij een keer afgelopen en heb bij het terug zetten daar niks gezien. Koppeling kant misschien?

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 12:59
door Bartman
Een L-Jetronic heeft geen BDP-sensor. Heeft nog conventionele (maar wel elektronische) ontsteking. Alleen Motronic heeft een BDP-sensor.

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 13:16
door De Block
Ehhh... Klein vraagje van de leek tussendoor. Wat is een BPD-sensor....?

Re: RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 13:17
door Richard75
Ehhh... Klein vraagje van de leek tussendoor. Wat is een BPD-sensor....?
grof gezegd meet die waar je kruk as staat.
bdp betekend bovenste dode punt.

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 13:19
door De Block
Luid en duidelijk! Thanks. Handig om te weten als ik zelf eens vergelijkbare storingen ervaar... :lol:

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 13:34
door pieter van baalen
naar mijn weten zit deze bij een boxer in het vliegwiel huis... heb hem wel eens kapot gemaakt met vervangen van de bak..... op de krukas poelie is bij een ts :wink:

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 16:36
door Thijs-arnhem
Alleen jammer dat ik dus niet zo'n sensor heb. :( Kan hij dus ook niet stuk zijn.

Zou het iets met de bobine te maken kunnen hebben (i.v.m toerenteller)

RE: What to do..!?

Geplaatst: do nov 30, 2006 17:59
door sprint88
Was mijn eerste idee ook bobine spoel

kan gebeuren dat deze bij warm worden onderbreekt.
signaal naar toerenteller is dan ook weg.

dan is alles dood

zo heb ik mijn ouders een keer uit zuid frankrijk gehaald
die reden in een kloyota codrolla met hetzelfde probleem
bij warm worden gaf ie de geest en afgekoeld gewoon rijden.
reparatie in frankrijk zou tegen de 3000 euro moeten kosten, dit leek niet erg vertrouwd
dus door de anwb teruggebracht naar nl

foutje bij de verzekering dichts bijzijnde ruilwagen 700 km verderop :?

dus via de verzekering op naar de pirineeen .
bij terugkomst bij de dealer een andere spoel erin en klaar

grt rogeralfa :driving: