Pagina 1 van 1

Meten is weten (zijknipperlichten Spider Coda Tronca)

Geplaatst: zo nov 19, 2006 11:42
door edwinvanpoeijer
Mijn Spider is bijna klaar om gespoten te worden (zie projecten Spider 1981 "Restauratie" Buitenkant en Spuiten ) ).
De amerikaanse zijmarkeringslichten zijn weg maar nu moet ik weten waar de zijknipperlichtjes moeten komen en hoe deze gemonteerd zijn (ik moet ze nog bestellen).

Wie o wie kan zijn spider even opmeten en vertellen hoe deze lampjes zijn gemonteerd (dus indien mogelijk ook de grootte van het boorgat)..

Alvast bedankt!!

RE: Meten is weten (zijknipperlichten Spider Coda Tronca)

Geplaatst: zo nov 19, 2006 12:24
door Marley164
vraag het anders ook even op www.pininfarinaregister.nl/pininforum
Daar kunnen ze je ook zeker verder helpen... ;) 8)

RE: Meten is weten (zijknipperlichten Spider Coda Tronca)

Geplaatst: ma nov 20, 2006 19:45
door alfaromeocars
Heb je je info al gevonden,
anders ga ik wel eens aan de slag met de meter :-)

RE: Meten is weten (zijknipperlichten Spider Coda Tronca)

Geplaatst: ma nov 20, 2006 20:03
door edwinvanpoeijer
Het is gelukt, op het pininfarina forum kwam iemand met het antwoord.

Het is een rond gat van 18mm, 70mm achter en 20mm onder de rand van de koplamp. :)

Nu moet ik wel zeggen dat ik een beetje heb gesmokkeld want anders kwam ik recht op 1 van de lassen uit waar ooit de oude knipperlichten zaten.
Het was ook een behoorlijk probleem om de gaten aan iedere kant exact hetzelfde uit te meten, er zijn maar weinig goede referentie punten aan de auto waar
je makkelijk (en recht) op kunt meten.

Afbeelding
Volgens mij is dit wel het juiste plek, en ik denk dat wanneer ik 3 spiders opmeet het gat steeds iets anders zit want volgens mij namen ze het niet zo nauw met
maten in die tijd :lol:

RE: Meten is weten (zijknipperlichten Spider Coda Tronca)

Geplaatst: ma nov 20, 2006 20:06
door edwinvanpoeijer
Meteen even wat updates:

Spider staat helemaal strak en is vandaag in de spuitplamuur gespoten.
Morgen schuren en natschuren en dan wordt ze donderdag gespoten, daarna kan het opbouwen beginnen.

Om de Spider voor de komende jaaaaaren te conserveren heb ik wel de volgende zaken anders gedaan dan het origineel was:

Lasnaden dorpels zijn dicht en staan strak.
Onderkant en achterkant zijn de lasnaden waar het plaatstaal overelkaar heen zit (onderkant dorpels, achter bij de bumper) met kit dichtgesmeerd.
Onderzijde staat in de bodyschutz en wordt daarna in dezelfde kleur zwart gespoten.
Het een en ander is niet origineel maar ik wil zo lang mogelijk plezier gaan hebben van de Spider :)

Ik hou jullie op de hoogte!!