Pagina 1 van 1
OBD Codes....
Geplaatst: do nov 02, 2006 12:15
door kai
Ik heb mn 166JTD eens uitgelezen, kwa OBD.
Kreeg de volgende codes:
P1320 - Onbekende code
P0703 - Torque/converter/ Rem sch. B Circuit storing
P0404 - Uitlaatgas Recirculatie Circuit Bereik werking
P0115 - Vloeistof temp. circuit storing
Nu de vraag:
Hoe moet ik deze meldingen interpreteren. Ofwel: wat is er stuk !?
RE: OBD Codes....
Geplaatst: do nov 02, 2006 13:31
door Arno Romeo
p1320 = krukas- of nokkenaspositiesensor incompatibele signalen.
Is er een probleem met je auto?
Ik zou ze eerst even wissen en nadat je er weer mee hebt gereden, nog een keer uitlezen. Dan staan er waarschijnlijk minder storingen in.
RE: OBD Codes....
Geplaatst: do nov 02, 2006 17:58
door kai
Van een hier niet te noemen Guru heb ik het volgende ontvangen:
P1320 Onbekende code
Ik denk dat dat coherentie fas/BDP sensor is. Komt vaker voor en betekent meestal dat er ooit een BDP sensor stuk is geweest. Komt er ook wel eens "spontaan" in.
P0703 Torque/converter/ Rem sch. B Circuit storing
Fout remschakelaar. Komt ook vaak voor, komt er volgens mij ook al in als je gasgeeft en remt tegelijk. Dan valt ook het koppel helemaal weg, vandaar "torque converter".
P0404 Uitlaatgas Recirculatie Circuit Bereik werking
EGR uiteraard. Of werkt niet, of luchtmeter stuk.
P0115 Vloeistof temp. circuit storing
Dat zal de motortemp. sensor zijn. Kan erin komen als de sensor stuk is maar ook als de thermostaat stuk is. Dan duurt het te lang voordat de motor op temperatuur i en geeft dan de sensor de schuld.
Instructie:
Ik zou de LMM controleren en de thermostaat en verder even niks.
Re: RE: OBD Codes....
Geplaatst: do nov 02, 2006 18:34
door Remco S
P0404 Uitlaatgas Recirculatie Circuit Bereik werking
EGR uiteraard. Of werkt niet, of luchtmeter stuk.
Instructie:
Ik zou de LMM controleren en de thermostaat en verder even niks.
electrisch gedeelte van de EGR vervuild. Schoonmaken en daarna weer de tegels uit de straat trekken
RE: OBD Codes....
Geplaatst: do nov 02, 2006 22:28
door kai
Als de EGR klep kapot is zou je dan niet heftige rook verwachten ?
De auto rookt niet.
RE: OBD Codes....
Geplaatst: do nov 02, 2006 22:32
door Andretti Molletti
Dan meet je LMM dus juist dat je minder lucht naar binnen krijgt en spuit hij minder in... en dus geen rook

Dat is het voordeel van een geavanceerd modern systeem