Pagina 1 van 1
bussen schakel mechaniek 33
Geplaatst: zo okt 29, 2006 20:05
door pieter van baalen
zat net dat verhaal van die afgebroken schakel stang te lezen en vroeg me nu iets af die bussen in het schakel mechaniek zorgen ook voor de spelling in de pook........
als ik deze vervang word de speling minder toch?
als ik deze vervang door teflon bussen home made is mijn spelling weg................????? toch?
RE: bussen schakel mechaniek 33
Geplaatst: zo okt 29, 2006 20:09
door Rees-Cees
volgens mij gewoon alle bussen voor nieuwe vervangen. dus de pook bus en het rubbertje aan de bak met dat dropje er onder.
massive bussen? ik weet het niet maar ik denk dat de slijtage hoger zal zijn en het schakelen er niet per defenitie zuiverder van wordt.
RE: bussen schakel mechaniek 33
Geplaatst: zo okt 29, 2006 20:14
door pieter van baalen
teflon heeft een smerende werking alleen kan dus niet zo verteren als die troep die er nu in zit........
die japanse hokken werken met kogels dus waarom zou ik die rubbers niet kunnen vervangen voor teflon bussen beetje powerflex idee maar dan anders

RE: bussen schakel mechaniek 33
Geplaatst: zo okt 29, 2006 20:20
door Rees-Cees
een deel van de kracht op het achterstukje van de bak wordt door de bus onderaan de pook opgevangen (maak maar eens de zijdelingse beweging met de pook). wanneer je dit door een massief iets vervangt (dus geen kogel of lager) dan brng je de kreacht volgens mij over op het schakelstangetje achter op de bak.
RE: bussen schakel mechaniek 33
Geplaatst: zo okt 29, 2006 20:27
door pieter van baalen
ja ok maar is het niet zo dat de bovenste bus zorgt dat je de pook naar voren en naar achter kan bewegen....
die daar onder zorgt dat de arm naar links en naar rechts kan bewegen....
en die aan de bak is alleen een trilings demper want die as beweegt in de bak en niet in het rubber want daar wil ik nou juist van af.
het hoeft ook niet perse teflon te zijn als het maar harder als rubber is voor de trilling dan alleen nog het rubber in het staart stuk vervangen en dan zou je volgens mij een snaar strak schakelende bak moeten hebben...
de boutjes bij de rubbers draai je toch ook snoei hard aan dan kan het ook niet zijwaards bewegen......................................als op het rubber eronder.