Te lage voorkant circuit-75
Geplaatst: zo okt 22, 2006 15:40
Na een stevig weekend blazen over de Nordschleife is duidelijk geworden dat mijn 75 daar niet geheel tegen bestand is.
Waar de uitlaatspruitstukken overgaan in de uitlaat raakt deze het asfalt.
Doordat er meerdere diep gelegen gedeeltes zijn waar je met een stevige snelheid aankomt (o.a. Fuchsrohre) zijn de krachten omlaag daar erg hoog.
Ik hoorde het geschraap al als ik zo'n 'dal' passeerde, maar dacht dat dat van de achterkant van de auto afkwam (gewoon aan de uitlaatpijp).
Niet dus.
De bocht van de uitlaat raakt dus behoorlijk hard de grond.
Dus net ná de plaats waar de uitlaatspruitstukken overgaan in de eigenlijke uitlaat.
Dat begin is nu heeeeel mooi glad gepolijst en nogal ovaal/platgedrukt.
Gelukkig net op tijd ontdekt om nog zonder de nodige extra decibellen naar NL terug te kunnen rijden..
Nu is mijn vraag, wat daaraan te doen?
De motorsteunen zijn ok.
Bilsteins zaten er al op toen ik de 75 kocht, maar die zijn wellicht niet goed genoeg meer/versleten.
Zoals Roy Hartgerink al tipte; misschien een andere bocht laten maken.
Zodat de kromming eerder onder de 75 verdwijnt.
Maar misschien moet de voorkant ook wat stugger worden.
Of hoger komen te staan, dus dan moet er ook iets in de plaats komen voor de Bilsteins.
Op Zandvoort overigens nergens last van, is alleen op de Ring een probleem.
Alvast dank voor de tips!
Waar de uitlaatspruitstukken overgaan in de uitlaat raakt deze het asfalt.
Doordat er meerdere diep gelegen gedeeltes zijn waar je met een stevige snelheid aankomt (o.a. Fuchsrohre) zijn de krachten omlaag daar erg hoog.
Ik hoorde het geschraap al als ik zo'n 'dal' passeerde, maar dacht dat dat van de achterkant van de auto afkwam (gewoon aan de uitlaatpijp).
Niet dus.
De bocht van de uitlaat raakt dus behoorlijk hard de grond.
Dus net ná de plaats waar de uitlaatspruitstukken overgaan in de eigenlijke uitlaat.
Dat begin is nu heeeeel mooi glad gepolijst en nogal ovaal/platgedrukt.

Gelukkig net op tijd ontdekt om nog zonder de nodige extra decibellen naar NL terug te kunnen rijden..
Nu is mijn vraag, wat daaraan te doen?
De motorsteunen zijn ok.
Bilsteins zaten er al op toen ik de 75 kocht, maar die zijn wellicht niet goed genoeg meer/versleten.
Zoals Roy Hartgerink al tipte; misschien een andere bocht laten maken.
Zodat de kromming eerder onder de 75 verdwijnt.
Maar misschien moet de voorkant ook wat stugger worden.
Of hoger komen te staan, dus dan moet er ook iets in de plaats komen voor de Bilsteins.
Op Zandvoort overigens nergens last van, is alleen op de Ring een probleem.
Alvast dank voor de tips!
