Pagina 1 van 1

2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: do okt 19, 2006 12:51
door gta.replica
ik wil mijn blok laten reviceren die echt af is ,de cilinderkop moet gedaan worden met alle toeters en bellen maar nu hebben we nog een QV.kop liggen
met harde klepzittingen en verder moet hij ook nog gereviceerd worden .
ik wil weten of dat enige voordelen opleverd om de QV-kop te plaatsen of gewoon mijn oude kop te laten reviceren en alles lekker een 2.0lnord blok laten behoudens dat ik de boel een beetje laat opkietelen
bvd arjan

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: do okt 19, 2006 13:52
door juultje
Wat voor QV ???

Re: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: do okt 19, 2006 13:55
door bralfa
ik wil mijn blok laten reviceren die echt af is ,de cilinderkop moet gedaan worden met alle toeters en bellen maar nu hebben we nog een QV.kop liggen
met harde klepzittingen en verder moet hij ook nog gereviceerd worden .
ik wil weten of dat enige voordelen opleverd om de QV-kop te plaatsen of gewoon mijn oude kop te laten reviceren en alles lekker een 2.0lnord blok laten behoudens dat ik de boel een beetje laat opkietelen
bvd arjan
QV kop???? leg uit!!!


In een nord motor iig vanaf de 105 serie zijn de klepzittingen altijdgehard en is het "loodvrij" maken van een alfa kop dus ook stierenpoep.

Dus probeer ff uit te leggen wat je bedoeld met een qv kop.

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: do okt 19, 2006 15:48
door Richard Kremer
Ben ook erg nieuwsgierig naar die QV kop.

MVG Richard Kremer

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: di okt 24, 2006 15:47
door berlinista
hij zal wel een kopje hebben van een alfetta qv met bosch injectie of zo.
Gaat dus niet werken tenzij je erg moeilijk gaat doen. Een kopje van een QO is dan leuker want nieuw type inlaatspruitstuk, wel carbs, betere nokkenas etc. Wel ombouw doen naar stangenbediening carbs.

As for the rest: laat je eerst goed informeren naar hoe en wat voordat je veel geld en moeite gaat investeren.

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: di okt 24, 2006 15:49
door berlinista
PS als je een 2.0 nord hebt, dan kun je dus net zo goed die kop toch laten reviseren? Seals, zetels ,zittingen etc.
Eventueel andere nokkenassen erin.

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: di okt 24, 2006 15:59
door panzerfrans
Is het niet goedkoper, en beter, om ergens een fatsoenlijk TS blok te scoren?

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: wo okt 25, 2006 19:31
door berlinista
Nee, dat is zeker NIET goedkoper.
- uitlaat: DUUR
- Voordeksel ombouwen. (waterpomp, tt kabel)
- Toch een 2.0 slopen voor vliegwiel en zo
En voor de rest is de revisie even duur als een ouwe Nord.
Heb TS Berlina gehad. Erg fijn, maar achteraf: Ouwe nord is toch leuker!
in de Bert zit dus gewoon een oud Squadra blokje...
Rik

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: do okt 26, 2006 23:37
door panzerfrans
Waarom dat waterpomp en vliegwiel verhaal?

Frans.

Re: RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: vr okt 27, 2006 09:29
door @lfa@lgra
Waarom dat waterpomp en vliegwiel verhaal?

Frans.
Vliegwiel van transaxle daar past geen koppeling op. (Zit alchter bij differentieel. Waterpomp wissel is nodig om je toerenteller te laten werken, of je moet je mechanische teller (laten) ombouwen naar en electronische teller.

Verder ook nog oliepomp en carterdelen nodig.

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: vr okt 27, 2006 10:38
door panzerfrans
OK, ik ging er vanuit dat het blok in een Alfetta type moest komen, maar het moet dus blijkbaar in een ouder model.

RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: zo okt 29, 2006 09:35
door berlinista
GTA.replica is off the air?

Re: RE: 2.0l nordblok hiervan de cilinderkop vervangen

Geplaatst: zo okt 29, 2006 09:53
door @lfa@lgra
GTA.replica is off the air?
Ach: Het was maar zo'n ordinair 16 v koppie... :lol: