Hallo,
Vorige week een 33 16v gekocht, maar nu tegen een aantal problemen aangelopen. wellicht is er hier iemand die mij verder kan helpen.
Wanneer er een koude start plaatsvind, dan mist de auto soms zeer veel vermogen en komt de toerenbegrenzer er bij 4000 toeren in. ik zelf denk dat dit het noodloopprogramma is. zodra er een stuk mee gereden is en de motor op temperatuur is dan is er plotseling een omschakeling te voelen en is het vermogen wel beschikbaar. de auto loopt dan als een trein.
echter, dit probleem doet zich niet altijd voor bij koude start (electronisch probleem? en dus niet mechanisch?)
daarnaast is het zo dat de auto erg rookt (zwart) bij vol accellereren. dit zou betekenen dat niet alle brandstof verbrand wordt. Dit is ook te zien aan de bougies die helemaal zwart geblakerd zijn. en houdt het vermogen het voor gezien boven de 5200 toeren.
ikzelf dacht aan het volgende: een defecte lmm of temperatuursensor geeft een voor het mms onbruikbare waarde door waardoor deze in zijn noodloop gaat. vervolgens raakt de motor op temperatuur en doet de sensor het opeens wel. echter niet perfect waardoor hij wel uit zijn noodloop gaat maar niet de exacte waarde voor de inspuiting doorgeeft aan de injectoren. te rijk mengsel verklaart dan weer de zwarte rook, missen van vermogen bovenin en af en toe backfire.
Nu vroeg ik mj af of het mogelijk is het mms bij de garage te laten uitlezen als ik deze uitbouw uit de auto, aangezien deze geschorst is en ik er niet mee mag rijden. of gaat dan storingsdata verloren?
en heeft iemand enig iedee wat het probleem hier zou kunnen zijn.