alfist for live

toch verlagingsveren besteld ipv UP bussen

vr okt 06, 2006 09:45

hoi Ik heb toch verlaingsveren besteld via alfa strada 30mm verlaaging krijg ik nu geen last met drempels
de auto is niet verlaagd dus het komt over de orginele schokdempers kan dit geen kwaad?
en merk je veel verschil qua wegligging.
en zijn die wel aarige goedde veren of is hier niks bekend over ik heb de

http://www.alfastrada.nl/product_info.p ... 6dc8ba0290
m.v.g. ruben

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: toch verlagingsveren besteld ipv UP bussen

vr okt 06, 2006 09:47

Heb je wel gereedschap om die veren te plaatsen?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfist for live

vr okt 06, 2006 09:51

ja laat het doen door iemand met een klein garage bedrijf

kom wel goed denk

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr okt 06, 2006 10:09

sorry, maar ik snap het niet meer helemaal

eerst vraag je wat goede schokbrekers zijn, want er is er 1 lek, en dan koop je nu maar verlaginsveren :? (terwijl je eigenlijk niet wilde verlagen)

zou eerst maar een nieuwe schokbreker halen, want ik kan je vertellen dan verlagen en een kapotte schokbreker voor geen meter rijdt......

owja, en voor de mensen die zeggen dat pu-bussen duur zijn omdat je er veel nodig hebt, ik heb alleen gezegt dat je pu-bussen op je stabi van de voorzijde moet monteren, dat scheelt een hoop met overhellen vd koets :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

alfist for live

vr okt 06, 2006 10:44

daar heb je gelijk in zou het ook ff niet snappen

ik denk dat het een schokbreker is er rammelt wat als ik over een klinker/hobbel weggetje ga
kan misschien ook een rubber zijn
ik heb net ff met garage gebeld en die zullen ook die Pu bussen aan de voorzijde bestellen.
dit alles wel op de gewone schokbrekers maar laat nog ff onderzoeken wat dat rammeltje/ nou het is wel ff meet dan een rammeltje maar toch.
Dat wordt nog ff onderzocht wat dat is dan.

hopelijk kan ik dan na dit alles nog veel harder de bocht.

M.v.g. ruben

Furrikain
Full Member
Full Member

vr okt 06, 2006 12:34

Ik zal dan maar eens onpopulair doen: misschien moet je het bij één topic houden ipv voor elk vraagje ivm met je onderstel een nieuw te openen? We zijn nu drie topics verder en uiteindelijk blijkt dat je toch maar iets anders besteld hebt, om nu te komen vragen of dat wel goed is? :?

Ik snap wel dat je nieuw bent, maar een poging tot interpunctie en correcte spelling zijn ook nooit verkeerd, dat leest voor de rest een stuk prettiger.

Oh, en "nog veel harder" door de bocht? Het spijt me, maar ik vind je klinken als een weekendongeval in wording, ik hoop dat ik het mis heb :o

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: toch verlagingsveren besteld ipv UP bussen

vr okt 06, 2006 12:36

Ik zal dan maar eens onpopulair doen: misschien moet je het bij één topic houden ipv voor elk vraagje ivm met je onderstel een nieuw te openen? We zijn nu drie topics verder en uiteindelijk blijkt dat je toch maar iets anders besteld hebt, om nu te komen vragen of dat wel goed is? :?
=D>

alfist for live

vr okt 06, 2006 12:50

je hebt helemaal gelijk sorry voor de 3 topics maar ik weet zelf niet goed wat ik wil ik wil eigenlijk de beste weggligging voor me alfa.
En lijk er voor me zelf nu wel uit te zijn wat ik wil.
Ik heb nu verlanginsveren besteld en er er komt een PO voor de PU bussen aan de voorakant.

ruben

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr okt 06, 2006 12:56

je hebt helemaal gelijk sorry voor de 3 topics maar ik weet zelf niet goed wat ik wil ik wil eigenlijk de beste weggligging voor me alfa.
en lijk er voor me zelf nu wel uit te zijn wat ik wil heb nu verlanginsveren besteld en er er komt een PO voor de PU bussen aan de voorakant
wat kosten eigenlijk Monroe schokdepers dat kan ik nergen vinden op internet een sensatrack vind ik weil of zijn er nog wel goedkope goedde dempers ?

ruben
zet gewoon eerst eens nieuwe schokbrekers.
het is levensgevaarlijk om met gare dempers te rijden en bovendien,
als je auto gekeurd moet worden moeten deze toch vervangen worden.
en voor het overhellen, heb jij een stabilisatorstang? standaard heeft jou auto dat NIET!
dan zou ik eerst die maar eens zetten.

en nog een tip, als je op voorbeeld klikt kun je zien hoe het eruit ziet wat je post....
als er een hele lap tekst staat met spelfouten en zonder leestekens, dan klik ik het weg. :wink:

Furrikain
Full Member
Full Member

vr okt 06, 2006 12:59

En lijk er voor me zelf nu wel uit te zijn wat ik wil.
Ik heb nu verlanginsveren besteld en er er komt een PO voor de PU bussen aan de voorakant.

ruben
Tja, maar je zegt zelf al dat het niet teveel mag kosten. Je laat het werk blijkbaar uitvoeren, dat kost ook geld en moeite.
Misschien moet je toch maar even wachten en in 1 keer alles aanpakken, dus veren, bussen en dempers. In je ander topic zeg je dat je denkt dat een schokdemper defect is of "rammelt", dat is dan wel prioriteit me dunkt.

Mij zul je in zo'n auto geen harde bochtjes zien nemen tot de hele boel eens grondig is opgefrist.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 06, 2006 13:06

En ik zie hem die bocht ook niet graag nemen :wink:

Veiligheid voor jou (en je medemens!) eerst, dus scoor eerst een paar goede poten, dan een paar mooie veren en kijk eens hoe dat rijdt? Misschien wil je die bussen dan niet eens meer? Waar je tegenaan zult lopen is het beoordelen van het demperelement in de veerpoot die je zult kopen. Dit is en blijft lastig.

Succes met je alfa (for life!)

Rees-Cees

vr okt 06, 2006 13:27

Jongens:

Ik zal jullie een geheim vertellen: Ik rij ZONDER Stabilisator aan de voorkant :shock:

Ga nu eens logisch bedenken hoe je een voorwiel aandrijver beter kan laten sturen?

Gegevens:

Schokdempers
Veren
(ophanging en banden+spanning).

Hoe voorkom je onder en of overstuur met deze gegeven?

Wie begint met een voorstel? en vertel waarom.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr okt 06, 2006 13:40

uni bolls aan de reactie stangen, dan kan je de hele stabi wegdonderen

hardere veren (hoeft dus niet korter), dan kan ie ook niet zo ver inveren
in/uitgaande weg vd schokbreker harder afstellen (wordt het moeilijker om in te veren)

tja, maar zo kan ik nog wel even doorgaan

wil je het betaalbaar houden en voor weinig veel resultaat boeken: pu bussen op je stabi!
(heb het zelf ook gehad en was echt een uitvinding vond ik, okee, de gele koni's tov standaard spul was een veel grotere verbetering, maar koste ook 10x zo veel)

Maar zowiezo kan je op een 33 gewoon een x beter alles vervangen, alle ophangrubbers en dergelijke is meestal uitgedroogd en versleten......
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 06, 2006 14:29

Jongens:

Ik zal jullie een geheim vertellen: Ik rij ZONDER Stabilisator aan de voorkant :shock:

Ga nu eens logisch bedenken hoe je een voorwiel aandrijver beter kan laten sturen?

Gegevens:

Schokdempers
Veren
(ophanging en banden+spanning).

Hoe voorkom je onder en of overstuur met deze gegeven?

Wie begint met een voorstel? en vertel waarom.
Zonder stabi blijven bij jou beide wielen beter aan de grond en heb je dus een groter contactvlak.
Maar bij jou wordt het overhellen opgevangen door een snoeihard onderstel.
Niersteencrusher.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Algemene Technische vragen”