Kan iemand mij vertellen welke klepspeling ik moet hanteren voor een 155 2.5 V6 uit 1994?
Of is het zo dat er hydraulische klepstoters vervangen moeten worden?
Mijn auto tikt namelijk nogal erg.
Ik ben er 99% zeker van dat jij hydraulische klepstoters hebt. Zoals ik al schreef valt er aan hydraulische klepstoters niets te stellen. In principe vangen de hydraulische klepstoters zelf de speling op. Jij zegt dat de motor nogal tikt. De vraag is dan natuurlijk of dat wel uit de cilinderkop komt, en of het dan wel de hydraulische klepstoters zijn...Ik weet niet zeker of ik wel hydraulische klepstoters heb. Hoe kan ik hier achter komen?
En ik voor 99% dat het mechanische stoters zijn. Dat is volgens mij altijd bij een V6 12V. Ik kan me vergissen natuurlijk, want ik weet echt niet alles, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat veranderd hebben naar hydrolisch.Ik ben er 99% zeker van dat jij hydraulische klepstoters hebt.Ik weet niet zeker of ik wel hydraulische klepstoters heb. Hoe kan ik hier achter komen?
Hmmz, zoals ik al schreef heb ik geen verstand van de 155 blokken. Toch meen ik dat die dingen ook met hydraulische stoters geleverd zijn...maar dat zal ik dan toch wel mis hebbenIdd mechanisch, vandaar mijn zoektip
Alle Alfa V6 12V motoren hebben mechanische klepstoters - moeten gesteld worden
Alle Alfa V6 24V motoren hebben hydrolische klepstoters - kunnen/hoeven niet gesteld te worden
Hehe, was ik toch niet helemaal gek. Hoe weet je trouwens dat het een 12V is?Alle Alfa V6 12V motoren hebben mechanische klepstoters - moeten gesteld worden
Alle Alfa V6 24V motoren hebben hydrolische klepstoters - kunnen/hoeven niet gesteld te wordenVoor eens en altijd duidelijk. (zie je nou wel.
)
veel leesplezier!Ook ben ik op zoek naar een vraagbaak, of een werkplaats handboek.