Ik zal ze eens bekijken, AlfettaOwner. Ik begin trouwens te denken dat het probleem zich alleen voordoet bij stationair draaien, aangezien ik al eens 110 heb gereden, en dan ook nog niet plankgas. Dat lukt niet met maar twee pitten... Of zou hij op vier pitten dik over de 200 gaan?

Bij carbs gaan je de stationair sproeiers het eerste dicht zitten bij problemen. Let alleen even niet op de naam want dat stationair loopt wel tot halfgas. In feite kun je wel zeggen dat je binnen de bebouwde kom op de stationair sproeiers rijdt.
Als je onderdelen van de ontsteking wilt controleren zou je eens de kabels/ bougies van een kapotte en goeie cilinder kunnen omwisselen om te kijken of het probleem mee wisseld.
In het algemeen kun je de foute cilinder(s) eruit plukken door bij stationair draaiende motor bij de verdeleerkap 1 voor 1 de bougiestekkers los te trekken. Bij een cilinder die slecht of niet meedoet zal het toerental niet of nauwelijks zakken.
Of een motor wel goed op alle cilinders loopt kun je tijdens het rijden ook wel horen.