Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Remmen 75

ma sep 25, 2006 13:58

Meer een vraagje ter bevestiging.
Volgens mij zouden bij de voorremmen van een 75, wanneer je de geleidepennen eruit hebt, de remblokjes uit de klauw te trekken zijn.
Bij mijn 75 blijven de blokjes zelfs na verwijderen gewoon vast in de klauw zitten. Kortom, tijd voor schoonmaakmaatregelen...?

Alvast bedankt.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Remmen 75

ma sep 25, 2006 14:23

Ja blokken met verwijderde pannen en veer zouden eruit te halen moeten zijn, maar bij mij ook niet zonder slag of stoot - muurvast lijkt mij sterk.....Echter zegt dat vrij weinig als de blokken klemmen in de klauw - de remmen kunnen het dan nog prima doen....:wink:

en je zou de pasvorm van de klauw kunnen schoonmaken maar die vervuilt eigenlijk zelf toch weer... Is het een grote gore klomp vuil dan weet je zelf vast wel wat het beste is...(de tijd dat mensen nog in vuil ondergoed liepen is meestal lang terug 8) )
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 25, 2006 14:44

Kan het zijn dat je een rand hebt op de schijven. 8)

De remzuigers een tikkie naar binnen duwen moet voldoende zijn om de blokken eruuit te halen.

Rob75
Guru
Guru

ma sep 25, 2006 15:16

@giulia-tom: echt muurvast zullen ze niet zitten want de remmen werken wel. Wel bleek bij de APK dat de remwerking links/rechts verschillend is. Misschien een gevolg van vervuiling?

@alfettaowner: ja er zit een slijtrand echter de klauw is er al met blokken en al vanaf. Dus terugdrukken ging nog wel, maar nu de blokken er nog uit.

Meestal krijg je de blokken er wel uit als je met gepast geweld de zuiger terugdrukt en daarna de blokken met een schroevendraaier door de ogen naar buiten wrikt. Helaas dit keer niet. Vandaar de vraag.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:

juultje
Guru
Guru

ma sep 25, 2006 15:41

Rob,

zal wel vuil zijn, als er verschil tussen links er rechts zit bij de apk helpt het vaak ook door even een rondje te rijden en een aantal keren goed te remmen. De wagen heeft bij mij een maand of 5 stilgestaan en ik weet niet hoeveel jij er mee gereden hebt.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 25, 2006 17:49

Yep, als je toch al zover bent.........ram de blokken er maar uit en maak de boel m.b.v. een schroevendraaier o.i.d. goed schoon. Let er op, dat je de stofhoezen niet beschadigt. Wil je de blokken nog gebruiken, sla dan op het staal en niet op het friktiemateriaal, maar dat moet zowiezo.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Remmen 75

ma sep 25, 2006 19:26

Yep, als je toch al zover bent.........ram de blokken er maar uit en maak de boel m.b.v. een schroevendraaier o.i.d. goed schoon. Let er op, dat je de stofhoezen niet beschadigt. Wil je de blokken nog gebruiken, sla dan op het staal en niet op het friktiemateriaal, maar dat moet zowiezo.
Daarna de pasvlakken afvijlen, kopervet erop en weer monteren. En volgend jaar om deze tijd weer demonteren. Vergeet ook de achterste niet. 1 Keer per jaar demonteren en hebt nergens last meer van.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 25, 2006 20:51

Daarna de pasvlakken afvijlen, kopervet erop en weer monteren. En volgend jaar om deze tijd weer demonteren. Vergeet ook de achterste niet. 1 Keer per jaar demonteren en hebt nergens last meer van.
Ieder jaar opnieuw vind ik wat overdreven. :o Kwaad kan het niet natuurlijk. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Rob75
Guru
Guru

ma sep 25, 2006 21:11

Bedankt voor de reacties. Ik heb al heel wat remblokken vervangen, maar dit slaat voor mij alles. Een tijd stilstaan is inieder geval niet bevorderlijk.
Nu toch de klauw eraf ligt om de onderste draagarm los te maken (het hele verhaal komt nog) kan ik er goed bij om het schoon engangbaar te maken. De achterremmen piepen nogal, dus dat zal wel dezelfde behandeling worden. en dan maar hopen dat de rubbertjes heel blijven.

Er is een aantal keren al flink mee geremd en aardig wat mee gereden. Ik denk dat de remmen gewoon even goed moeten worden nagekeken.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 26, 2006 20:54

Ieder jaar opnieuw vind ik wat overdreven. :o Kwaad kan het niet natuurlijk. :wink:
Je zal verbaasd staan hoe vast de remblokken roesten in de klauw na een winter vocht en pekel. Kijk maar es bij de 155,156 en 164 achter. Ook de Nordmodellen kunnen aardig vast gaan zitten. 1 keer per jaar los en invetten en je hebt nergens last van. Dan blijven de montagepennen ook mooi gangbaar. Achter remt veel minder dan voor. Kleine moeite, groot plezier. :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”