Pagina 1 van 1
inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 20:05
door jef 75
ik heb net men inlaatspruitstuk van men ex 1.8 IE(sloper) gepoetst,maar nu zie ik toch wel een degelijk verschil met het inlaatspruitstuk dat in men huidige 75 1.8 IE zit?
iemand een idee wat deze verschillen zijn?
er zijn foto s van,maar krijg ze niet geplaatst...iemand?
Re: inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 20:24
door jef 75
ik heb net men inlaatspruitstuk van men ex 1.8 IE(sloper) gepoetst,maar nu zie ik toch wel een degelijk verschil met het inlaatspruitstuk dat in men huidige 75 1.8 IE zit?
iemand een idee wat deze verschillen zijn?
er zijn foto s van,maar krijg ze niet geplaatst...iemand?
owja het gaat hier dan wel over technische verschillen en niet dat het een nu mooier is dan het ander

Re: inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 21:00
door Alessandro
.............maar nu zie ik toch wel een degelijk verschil met het inlaatspruitstuk dat in men huidige 75 1.8 IE zit?
iemand een idee wat deze verschillen zijn?
Jij dus, neem ik aan.
Je geeft zelf het antwoord al

Maar wat wil je nu weten dan??

Re: inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 21:03
door jef 75
.............maar nu zie ik toch wel een degelijk verschil met het inlaatspruitstuk dat in men huidige 75 1.8 IE zit?
iemand een idee wat deze verschillen zijn?
Jij dus, neem ik aan.
Je geeft zelf het antwoord al

Maar wat wil je nu weten dan??

ik wil weten waarom dat is...het zal je ook wel veel duidelijker worden als je de foto s ziet
RE: inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 21:27
door Alessandro
RE: inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 21:32
door Alessandro
verschil is ook duidelijk. jouw 'nieuw' spruitstuk is ouder, heeft namelijk geen aansluiting voor de stat. toerentalregelaar, maar die slangaansluiteingen voor stat. luchtomloop en stat. extra luchtomloop. stamt eigenlijk af van L-Jettronic, wat ook op de Alfetta QO zit en de 90 2.0 ie. Jouw auto heeft het 'echte' motronic.

Alles is pas te maken natuurlijk, maar lijkt me toch iets te veel werk. Jammer.
RE: inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 21:33
door ronald
Ik zie bij de ene een stationair stappenmotortje zitten van een Motronic en bij de andere een stationair afstelschroef a-la L-Jettronic van bv een V6... Maar een Nord 4 cyl is alleen in Motronic geleverd. Verschil tussen Indy en een gewone, oudere 1.8 IE??
Re: RE: inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 21:36
door jef 75
verschil is ook duidelijk. jouw 'nieuw' spruitstuk is ouder, heeft namelijk geen aansluiting voor de stat. toerentalregelaar, maar die slangaansluiteingen voor stat. luchtomloop en stat. extra luchtomloop. stamt eigenlijk af van L-Jettronic, wat ook op de Alfetta QO zit en de 90 2.0 ie. Jouw auto heeft het 'echte' motronic.

Alles is pas te maken natuurlijk, maar lijkt me toch iets te veel werk. Jammer.
oke,met het poetsen heb ik me wel geamuzeerd,dus het'echte' ga ik ook eens een keertje poetsen..
iig bedankt voor de nuttige info weeral

Re: RE: inlaatspruitstuk AR 75 1.8 IE
Geplaatst: za sep 23, 2006 21:38
door ronald
verschil is ook duidelijk. jouw 'nieuw' spruitstuk is ouder, heeft namelijk geen aansluiting voor de stat. toerentalregelaar, maar die slangaansluiteingen voor stat. luchtomloop en stat. extra luchtomloop. stamt eigenlijk af van L-Jettronic, wat ook op de Alfetta QO zit en de 90 2.0 ie. Jouw auto heeft het 'echte' motronic.

Alles is pas te maken natuurlijk, maar lijkt me toch iets te veel werk. Jammer.
1 minuutje sneller!
