beetlejuice

vraagje kabelboom 1.5ie

vr sep 22, 2006 17:42

IK zit met een probleem. Ik heb eens een alfa blok gekocht voor een van mijn projecten maar alles was reeds gedemonteerd. Het is een 1.5 met een bosch LEjetronic injectie. Heb vandaag mn hele kabelboom liggen uitpluizen om het één en ander te weten te komen en dat lukte vrij aardig. Maar ik zit nog met 3 stekkertjes waarvan ik niet goed weet waarvoor ze dienen. Het enige wat ik nog zou moeten tegenkomen was mn lambda sonde maar dan klopte de kleurcode weer niet echt denk ik. Wie kan me even op weg helpen. Het zijn de laatste stekkertjes voor je bij de grote zwarte stekker komt die op de bobine zit ( of toch op de dingske naast de bobine).

de ene is groen/blauw van draad en is een enkele stekker
de andere zijn geel en wit en zitten in een dubbele stekker, maar beiden aan dezelfde zijde
en de laatste is een gewoon zwart draadje met een simpel stekkertje

ik hoop dat de fotos duidelijk genoeg zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alvast bedankt

Gerrelt
Member
Member
Contacteer: Website

RE: vraagje kabelboom 1.5ie

vr sep 22, 2006 20:14

Hmmmm....voor 1 van je projecten.....en je naam is beetlejuice......goh...wilde gok:...je wilt hem in een kever bouwen?? :D

Heb je al een vraagbaak? Ik heb er 1 van de Alfa 33, en daar staat de 1.5 ook wel in.

Moet ik het bedradingsschema voor je inscannen?

Kende je mijn homepage al?

http://www.gerrelt.nl

En klikken op de foto.

Ik ben dus ook met een Alfa Kever bezig. Leuk dat er nog iemand mee bezig is!
homepage

beetlejuice

vr sep 22, 2006 20:22

je site heb ik al meerdere malen bezocht...we zitten beiden ongeveer met dezelfde dillema's heb ik gemerkt. Ben zelf ook geen voorstander van die mooie keverneus aan diggelen te slijpen om mn radiator te koelen, dus bij mij komt ie ook in de kattebak.
Nee, ik heb geen vraagbaak...en ga er ook geen meer aanschaffen voor die 3 stekkertjes...dus als je da even zou willen opsnufellen voor me dan ben ik weer een stap dichter bij mn pk's.

ben bijna zeker dat die groene van mn lambda is maar ik zou het toch graag zeker weten. Ik heb hier nog een alfa 1.7 16V liggen waarvan ik de motor zelf uitgebouwd heb en daar zijn de aanslijtingen dus duidelijker. 2 witte van de verwarming van mn sonde en n zwarte signaaldraad.
Maar hier zit ik even vast.

alvast bedankt gerrelt

Gerrelt
Member
Member

vr sep 22, 2006 20:32

Ik ontdekte net dat ik ze al een keer ingescand had voor iemand:

Afbeelding
Afbeelding

Ik keek er even snel naar, en het lijkt erop dat die groene draden naar de bobine moeten.

kleurcodes:
Afbeelding

onderdelen codes:
Afbeelding

mooi overzichtsplaatje van de injectie-delen:
Afbeelding

En ik heb nog 1 of 2 plaatjes, je kunt ze allemaal hier vinden (dus ook diegene die ik hierboven laat zien):

Link naar plaatjes dir
homepage

beetlejuice

vr sep 22, 2006 20:39

merci kerel.... de keversiters lossen het op het alfaforum even op....

8)

Gerrelt
Member
Member

vr sep 22, 2006 20:44

Het blokje wat je op de foto hebt, dat zal N21 zijn. Volgens mij vraagbaak is dat een "Bekrachtigingsmodule".

Die zwarte draad zal waarschijnlijk een aarde draad zijn, bij Alfa zijn de aarde draden zwart ipv bruin bij kevers.

Weet je zeker dat die draden groen/BLAUW zijn? Ik zien namelijk wel twee groen/zwarte draden naar 1 stekker gaan. En die gaat
naar punt 15 op je bobine (A8).

Er gaat een gele draad naar de stekker voor de "electronische regeleenheid ontsteking" (N23).

En er gaat een witte draad naar punt 1 op de bobine.
homepage

Gerrelt
Member
Member

Re: RE: vraagje kabelboom 1.5ie

vr sep 22, 2006 20:46

merci kerel.... de keversiters lossen het op het alfaforum even op....

8)
Sssssst....anders worden we er nog uitgegooid.... :wink: :D

Vast niet, het zijn allemaal goeie gearheads hiero....
homepage

thomfr
Advanced Member
Advanced Member

za sep 23, 2006 01:00

Ach, we laten graag wat zendelingenwerk toe in het
VW kamp hoor..

Is best zielig als je anders altijd met een bolhoed moet rijden waar ook nog altijd de derde cylinder van vastbakt... ;--))

(geloof niet dat ooit iemand het nodig/zinvol gevonden heeft een VW blok in een Alfa te schroeven, of wel?)

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

beetlejuice

za sep 23, 2006 09:19

voila....nu zijn we er. Het blijft een mooie wagen met uitstraling alleen deugd de rest niet zo. Dus passen we al de 'rest' maar aan naar eigen smaak. eh. Ik ga nu mijn zoektocht verderzetten en alles nog is nakijken. Ik hoop da da wa gaat lukken met ne kater. Het feesten moest maar zo plezant nie zijn \:D/

merci kerels

beetlejuice

bevestiging?

za sep 23, 2006 14:59

ik zit dus met een 1.5 zonder katalysator. En heb dus volgens onderstaand schema ook geen lambda aansluitingen. Toch een beetje raar, want ik dacht dat dat net één van de noodzakelijke gegevens was om met een LE-jetronic te werken. Kunnen jullie dit bevestigen?...dat de 1.5 injectie zonder kat dus geen lambda hebben. Ik zou gewoon graag zeker zijn dat de één of andere pippo geen draden uit mn kabelboom gesnoeid heeft.
Afbeelding

merci.

en @ gerrelt....verdere schemas niet meer nodig. Ben er uitgeraakt, ook zonder de missende paginas. Dank u

Gerrelt
Member
Member

za sep 23, 2006 15:36

Ah...ik heb je net een PB-tje gestuurd....

In Belgie werden deze autos met en zonde katalysator aangeboden. Het schema wat ik hier toonde
was er blijkbaar 1 voor een auto zonder kat.

Midden in het boek vond ik nog schemas voor autos met kat:

Afbeelding

Afbeelding
homepage

Terug naar “Algemene Technische vragen”