Remdrukverschil achter Alfa 33? Dit jaar geen probleem!
Geplaatst: ma sep 18, 2006 17:51
Het volgende aan de hand met de 33 SW van zusje:
rechtsachter remt maar half zo hard als links achter. 300 weet ik wat voor eenheid tegenover 600. Handrem wel >1000 aan bijde kanten.
Mijn conclusie: de fout zit dus in het hydrolische systeem. Verdachte nummer 1 is/ was de remcilinder. die bleek idd ietsje te zweten, dus vervangen => is nu weer zindelijk.
Handrem gelijk, dus afstelling gelijk, lijkt me. Alles is mooi schoon en gangbaar gemaakt, maar was al prima gangbaar.
Uiteraard heb ik (goed) ontlucht en de rem werkt dan ook duidelijk zichtbaar soepel en accuraat. (grote uitslag van de schoenen met de trommel gedemonteerd, links en rechts geen duidelijk verschil. Echter op de remmenbank wel verschil!
NU begin ik sterk aan de remdrukbegrenzer te denken. Als ik me niet vergis, bestaat die uit twee sircuits. Hoe dan ook, ik weet zeker dat er twee pinnen in het hydrolisch cicuit zitten. Op de brug werd wel beweging van de buitenste pin/ vork/ stofhoes geconstateerd, dus daarop geen afkeur.
Nu den ik dus, dat er slechts één van de twee pinnetjes beweegt, of misschien eentje lek. Zou dat kunnen (ja natuurlijk), maar zou dat dan het grote remverschil kunnen verklaren???
Wie heeft hier ervaring mee????? Help!!!!!!!
(Ik kan natuurlijk wel die remdrukverdeler eronderuit halen, maar da's best een k*t klus, vandaar het overleg...............)
rechtsachter remt maar half zo hard als links achter. 300 weet ik wat voor eenheid tegenover 600. Handrem wel >1000 aan bijde kanten.
Mijn conclusie: de fout zit dus in het hydrolische systeem. Verdachte nummer 1 is/ was de remcilinder. die bleek idd ietsje te zweten, dus vervangen => is nu weer zindelijk.
Handrem gelijk, dus afstelling gelijk, lijkt me. Alles is mooi schoon en gangbaar gemaakt, maar was al prima gangbaar.
Uiteraard heb ik (goed) ontlucht en de rem werkt dan ook duidelijk zichtbaar soepel en accuraat. (grote uitslag van de schoenen met de trommel gedemonteerd, links en rechts geen duidelijk verschil. Echter op de remmenbank wel verschil!
NU begin ik sterk aan de remdrukbegrenzer te denken. Als ik me niet vergis, bestaat die uit twee sircuits. Hoe dan ook, ik weet zeker dat er twee pinnen in het hydrolisch cicuit zitten. Op de brug werd wel beweging van de buitenste pin/ vork/ stofhoes geconstateerd, dus daarop geen afkeur.
Nu den ik dus, dat er slechts één van de twee pinnetjes beweegt, of misschien eentje lek. Zou dat kunnen (ja natuurlijk), maar zou dat dan het grote remverschil kunnen verklaren???
Wie heeft hier ervaring mee????? Help!!!!!!!
(Ik kan natuurlijk wel die remdrukverdeler eronderuit halen, maar da's best een k*t klus, vandaar het overleg...............)