Pagina 1 van 1
levende versn.pook ??? (33)
Geplaatst: do sep 07, 2006 14:27
door tutti orginale
Hallo
Ik ben vanmiddag gaan kijken naar een 33 1.3s type 3 ,bij het overschakelen en
vervolgens gas geven ging de versn.pook een centimeter of 2 naar beneden
iemand enig idee wat dit kan zijn?(ook hoorde ik een bokkerig geluid)
bvd
RE: levende versn.pook ??? (33)
Geplaatst: do sep 07, 2006 15:07
door alfaromeo155
waarschijnlijk een motorsteun
RE: levende versn.pook ??? (33)
Geplaatst: do sep 07, 2006 17:04
door alfaqv75
2cm maar, dat valt reuze mee, had het bij mij denk wel 4 a 5 cm, maar daar was dan ook het staartrubber compleet uitgesleten........
maar vervang gewoon staartrubber want die is meestal dan versleten, daarna pas naar de motorsteun kijken (die is veel duurder en is het meestal niet)
RE: levende versn.pook ??? (33)
Geplaatst: vr sep 08, 2006 08:51
door Huib
Het kan ook zijn dat motor en bak gewoon te hoog hangen op de centrale steun. Dan rust hij nauwelijks op het staartstuk en in combinatie met het uitgelubberde rubber in het staartstuk krijg je dat zakken van de pook.
Mijn type 2 blue had precies hetzelfde, maar na het vervangen van het blok (met dezelfde bak en staartstuk) is het compleet verdwenen.
RE: levende versn.pook ??? (33)
Geplaatst: vr sep 08, 2006 09:49
door alfaqv75
ja klopt huib, je kan je hele motorblok en bak ongeveer 3 cm in hoogte laten verschillen. En als je hem te hoog hangt, hangt ie inderdaad los in de staart......
owja, te laag hangen is ook niet alles, raakte gelijk overal de grond........
RE: levende versn.pook ??? (33)
Geplaatst: vr sep 08, 2006 10:00
door Rees-Cees
Het staartstuk is helemaal niet van belang voor het schakelen. De centrale motorsteun waaraan alles ophangt kan versleten zijn en dan kan je motor en bak in zijn geheel gaan kantelen bij het schakelen. Het rubber in het staartstuk van de bak kan altijd "los" bewegen en idd als de centrale steun te hoog of te laag zit dan loopt het stangetje wat er tussen zit pas tegen het rubber aan, niet goed dus want de bak moet daar kunnen bewegen.
Vaag schakelen en kantelen kan veroorzaakt worden door:
1. Versleten motorsteun (zie Huib) in combinatie met versleten reactiearm rubber
2. De rubbers die tussen bak en staartstuk zitten kunnen gaan lubberen.
3. Pook rubbers en afstelling.