Pagina 1 van 2
stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: vr sep 01, 2006 23:52
door Aernoudt
Hi,
Zijn er voor de 145/146/147/155/156 ook onbekrachtigde stuurhuizen ?
Zo ja: in welke mate zijn die uitwisselbaar ? Bijvoorbeeld: kan een 147 1.6 oid stuurhuis op een 147GTA ? Of een 145 1.4 op een 155 V6 ?
Groetjes,
Aernoudt
RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: vr sep 01, 2006 23:59
door dibro
Watbenjenouweervanplan???
Of gaat de beemer niet de deur uit?
Sorry voor de OT

RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 00:16
door Aernoudt
@Dick: dit antwoord is niet echt wat ik bedoel met 'uitwisselbaar'
(er naast)
RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 00:43
door Aernoudt
No problem Dick ! (ken je lang genoeg

)
RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 00:58
door dibro
Ontopic dan maar: een 147 1.6 heeft stb, een 145 1.4 ook.
Er is naar mijn weten nooit een 145/146 e.v. zónder stb geleverd. 33 serie 3 vanaf 1.3 VL had/heeft stb. Al het andere zal uit de racerij (jou welbekend

) komen..
Re: RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-
Geplaatst: za sep 02, 2006 09:21
door Aernoudt
Ontopic dan maar: een 147 1.6 heeft stb, een 145 1.4 ook.
Er is naar mijn weten nooit een 145/146 e.v. zónder stb geleverd. 33 serie 3 vanaf 1.3 VL had/heeft stb. Al het andere zal uit de racerij (jou welbekend

) komen..

Lastige is dat ik ook daar stuurbekrachtiging zie. Ik zou dat liever niet hebben; rechtevertanding stuurhuis zonder bekrachtiging rijdt gewoon het lekkerst (je voelt dan echt alles wat je wilt voelen

(in een auto dan

)
Blijkbaar vinden voldoende mensen die op het circuit rijden de stb geen probleem...
RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 18:24
door frankalfa
Ombouwen naar onbekrachtigt wellicht? Heb hier wel eens ergens zien staan dat je de bekrachtigingszooi kunt verwijderen en het huis kunt afvullen met smeervet. Vervolgens de aansluitingen op t huis afdoppen en klaar. (dacht ik he...

) wie weet er meer van?
Grtz, fRank
RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 18:36
door @PM
In mijn 75 zit geen bekrachtiging, maar volgens mij nog wel een bekrachtigd stuurhuis (niet letten op het cirkeltje, dat was ergens anders voor). Heb alleen geen idee of er vet in zit, weet wel dat-ie rammelt. Kun je ook lagervet gebruiken i.p.v. smeervet? Of is dat hetzelfde?
Indien gewenst kan ik nog wel even een duidelijkere foto gaan maken.

Re: RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-
Geplaatst: za sep 02, 2006 19:41
door Aernoudt
Ombouwen naar onbekrachtigt wellicht? Heb hier wel eens ergens zien staan dat je de bekrachtigingszooi kunt verwijderen en het huis kunt afvullen met smeervet. Vervolgens de aansluitingen op t huis afdoppen en klaar. (dacht ik he...

) wie weet er meer van?
Grtz, fRank
Dat kan inderdaad, maar dat stuurt niet het zelfde als een origineel onbekrachtigd stuurhuis (kanalen in het huis zijn anders waardoor ie extreem zwaar stuurt (al eens geprobeerd

). Zonder stuurbekrachtiging is met lage snelheden altijd al wat zwaarder, dat vind ik niet erg.
RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 20:56
door LENZ
Bij een 75 gaat hij niet zwaarder sturen hoor zonder olie. Heb het eigenlijk nog nooit bij andere typen gedaan behalve 33.
RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 21:32
door @PM
Ik kan ook niet zeggen dat ik m'n 75 nou zo zwaar vind sturen. En dan zit er nog een ieniemienie stuurtje in ook.
Re: RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-
Geplaatst: za sep 02, 2006 21:37
door Aernoudt
Ik kan ook niet zeggen dat ik m'n 75 nou zo zwaar vind sturen. En dan zit er nog een ieniemienie stuurtje in ook.
Een 75 heeft de bak dan ook achterin de auto zitten en dus minder kilo's op de voor-as

(V6 blokjes zijn welliswaar licht metaal maar wel zwaarder dan een TS in een 75)
RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 21:47
door @PM
Dat weet ik

Maar er leunt nog steeds een 600 kg ofzo op de voorwielen. Ik denk daarbij ook even terug aan mijn eerste auto, een VW Jetta, die weliswaar de hele reutemeteut voorin had, maar
in totaal 830 kg woog.
Ook weleens in een Mazda 626 zonder stuurbekrachtiging gereden. Da's toch ff sjorren met inparkeren...
Re: RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-
Geplaatst: za sep 02, 2006 21:48
door SlowPoke
Da's toch ff sjorren met inparkeren...
Doe ik eigenlijk nooit met mijn reeser

RE: stuurhuis zonder stuurbekrachtiging 145-146-147-155-156
Geplaatst: za sep 02, 2006 21:50
door @PM
Ik wel, krijg denk ik toch commentaar als ik de mijne overdwars op 3 parkeervakken zet
