iewke156

claxon gaat af bij draaien van het stuur

wo feb 23, 2005 19:33

Ik heb een vreemd probleem nl
afgelopen zaterdag de stuurkogel vervangen van mijn spider, daar deze muurvast zat en dus vele pogingen met een moker en en kogeltrekker gedaan. ging plotseling de claxon af.
wat blijkt de stuurstang is volgens mij ± 0,5 cm gezakt zodat de sleepcontact ring van de claxon aan het stuurwiel contact maakt, de stuur behuizing drukt de ring omhoog.
(moeilijk te omschrijven).(':oops:')
is er een manier om de stuurstang weer omhoog tekrijgen ?
of moet ik een stukje van de stuurbehuizing afslijpen?

is er iemand die dit ook al eens heeft mee gemaakt.

groet
iewke156

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

RE: claxon gaat af bij draaien van het stuur

wo feb 23, 2005 20:27

Zou het niet kunnen zijn dat je het draadje dat uit het stuurhuis komt hebt beschadigd? Als deze aan aarde komt gaat de claxon af. Als dit het niet is en het inwendige van je stuurhuis verschoven dan wordt het een dure grap.
Ik zou in iedergeval niets verslijpen want het was eens goed, eerst de boel maar eens goed bekijken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: claxon gaat af bij draaien van het stuur

wo feb 23, 2005 21:02

wat blijkt de stuurstang is volgens mij ± 0,5 cm gezakt zodat de sleepcontact ring van de claxon aan het stuurwiel contact maakt
Denk je dat of weet je het zeker?

De draad van de claxon loopt door de holle ruimte van het stuur, halverwege zit een stekkerverbinding, mogelijk is die los, heb ik ook gehad. (Die PWÁÁÁÁP van de Spider is best mooi, maar gedurende de hele rit werd me toch te gek :biggrin: )

iewke156

RE: claxon gaat af bij draaien van het stuur

do feb 24, 2005 19:40

ik denk niet dat het aan de draad licht deze heb ik al gecontroleerd door de draad te bewegen. de claxon reageerde niet.
het gebeurd alleen als ik het stuur draai op een bepaald moment gaat de claxon af en als ik dan door draai houdt deze weer op.

ik ga zaterdag maar eens verder kijken voor een oplossing
thanx any way

iewke 156

Terug naar “Algemene Technische vragen”