Pagina 1 van 2
koppeling GTV6
Geplaatst: di feb 22, 2005 21:49
door pieter van baalen
jongens help wat moet ik doen heb mijn oude koppeling gedemonteert omdat deze vast zat nou dan vervang je hem toch hoor ik je denken en dat is nou net het probleem of ik dus de orginele er in moet zetten of het modificatie set van de 75 v6 dit grapje kost dan ook 430 euro!!!!!!!!!!!! want er zit een vliegwiel bij mijn vraag is dus wat is wijsheid want de 75 heeft een enkele plaat en GTV een dubbele en heeft iemand toevallig zo een modificatie set gemonteert? en kan ik anders niet een vliegwiel regelen en dan alleen een koppelingsset van de 75 v6 bestellen?
wil iemand die hier ervaring mee heeft mij ff op de hoogte stellen
alvast bedankt
RE: koppeling GTV6
Geplaatst: di feb 22, 2005 21:59
door ravado
wat is er mis met de oude dan? wat zit er vast?? als je alleen je koppelingsplaat hoeft te vervangen dan ben je het goedkoopst uit (190 euro?? )
Re: RE: koppeling GTV6
Geplaatst: di feb 22, 2005 23:05
door AlfettaOwner
wat is er mis met de oude dan? wat zit er vast?? als je alleen je koppelingsplaat hoeft te vervangen dan ben je het goedkoopst uit (190 euro?? )
En het druklager uiteraard!!
Deze altijd meenemen

RE: koppeling GTV6
Geplaatst: di feb 22, 2005 23:44
door ravado
yep, mee eens
RE: koppeling GTV6
Geplaatst: di feb 22, 2005 23:51
door GTV
zit de koppelingscilinder goed los in het vliegwielhuis

,die willen wel eens vaker vast oxyderen

,dit duwt de cil. bijelkaar en dan werkt hij niet meer

Re: RE: koppeling GTV6
Geplaatst: di feb 22, 2005 23:54
door GTV
zit de koppelingscilinder goed los in het vliegwielhuis

,die willen wel eens vaker vast oxyderen

,dit duwt de cil. bijelkaar en dan werkt hij niet meer

en een enkelkoppelings set van 75 is ook niet echt goedkoop +/- 370 euro
RE: koppeling GTV6
Geplaatst: wo feb 23, 2005 10:23
door pieter van baalen
he hallo
misschien een beetje onduidelijk geweest het gaat om de dubbele koppeling van mijn GTV 2platen dus en die zitten vast( zijn nu alweer los) maar moeten vervangen worden snap alleen ff niet dat een set voor de gtv dan 190 euro kost en voor de 75 370 als ikhet zo lees maar ik zoek een oplossing en inderdaat als ik het vervang vervang ik alles drukgroep druklager en platen alleen moet ik hem modifiseren ja of nee
heeft iemand al eens de orginele platen van zijn gtv6 vervangen zo ja is mijn vraag wat heb je toen gedaan orgineel of modificatie?????????????
en wat heb je betaald????????????
alvast bedankt

RE: koppeling GTV6
Geplaatst: wo feb 23, 2005 12:12
door jan
Pieter,
Moest je geinteresseerd zijn heb ik een complete nieuwe koppeling liggen van een 75 3.0.
Hij heeft enkel 400 km gedaan. Ik hoor het wel.
RE: koppeling GTV6
Geplaatst: wo feb 23, 2005 21:03
door pieter van baalen
RE: koppeling GTV6
Geplaatst: do feb 24, 2005 06:18
door AG
Ik ehb een paar jaar (dacht 4)geleden een dubbeleplaten koppeling vervangen door een enkelplaats en dit omdat er een aantal onderdelen voor de 2 plaats groep niet meer te krijgen waren.En het kan ook zijn dat je drukgroep of het vliegwiel beschadigd zijn. Haal eerst eens alles eronderuit en ga dan informatie inwinnen wat je nog kan kopen. Want als je de roest verwijderd kan je meestal gewoon weer rijden. Op
www.hbase.nl zie ik dat ze voor de 3liter en de gtv6 dezelfde koppeling aanbieden.Een 1 plaats koppeling rijdt wel veel fijner.
AG
RE: koppeling GTV6
Geplaatst: do feb 24, 2005 11:58
door pieter van baalen
he toppie
bedankt voor deze tip heb zelf ook de h-base op de pc staan maar aan de hand van jou info denk ik dat ik dan ook maar ga voor een enkele plaat koppeling de prijs ligt nu op 430 euro voor het set ex druk lager maar met vliegwiel
nog maals bedankt
RE: koppeling GTV6
Geplaatst: do feb 24, 2005 13:02
door gino
Zegt interpunctie sommige mensen hier iets?
Re: RE: koppeling GTV6
Geplaatst: do feb 24, 2005 13:11
door roberto
Zegt interpunctie sommige mensen hier iets?
interpunctiehebiknognooitvangehoord

RE: koppeling GTV6
Geplaatst: do feb 24, 2005 13:16
door Aikon1694
Pieter,
Ik heb laatst ook mijn koppeling laten vervangen voor weinig. Alleen deze goede meneer had vergeten een beetje beter om zich heen te kijken. Het bleek dat een bepaald onderdeel bij de koppeling (ziet er uit als een stemvork) ook bijna doorgesleten was. Door een te kort aan vet. Let hier ook even op. Want als dit later breekt dan ben je weer terug bij af (misschien dat iemand met meer technische kennis kan uitleggen wat ik bedoel en waar het zit).
Re: RE: koppeling GTV6
Geplaatst: do feb 24, 2005 14:39
door GTV Boy
Pieter,
Ik heb laatst ook mijn koppeling laten vervangen voor weinig. Alleen deze goede meneer had vergeten een beetje beter om zich heen te kijken. Het bleek dat een bepaald onderdeel bij de koppeling (ziet er uit als een stemvork) ook bijna doorgesleten was. Door een te kort aan vet. Let hier ook even op. Want als dit later breekt dan ben je weer terug bij af (misschien dat iemand met meer technische kennis kan uitleggen wat ik bedoel en waar het zit).
Dat is de vork die je druklager naar voren duwt. Dat is dus voor te ontkoppelen. Deze moet zeker van een flinke laag vet voorzien worden anders gaat je koppelingspedaal stroef en slijt ook je vork door.
Ook moet de as waar het druklager overschuift goed gesmeerd worden.