Pagina 1 van 1

Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 14:33
door Paliri
Nou heb ik die afdekplaat eraf gehaal maar daar zit me toch een hoop onder :?

wat is de beste methode om dit los te halen en hoe zie ik dat de bougies moet worden vervangen ?

vervangen bij koude of warme moter ?

RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 14:45
door AlfettaOwner
Hee Dagmar,

Voordat je die bougies eruit draait eerst ff met de compressor alles wegblazen en nazuigen met de stofzuiger.
Zo voorkom je bij het losdraaien ervan dat vuil in de cilinders valt.

Heb er nooit bij stil gestaan noch verschil gemerkt bij koud of warm vast of losdraaien.
Maar gezien de boel uitzet bij warmte, koud los draaien.

Bij GL zie je het verschil tussen nieuwe en koude bougies nauwelijks :lol:
Let ff op de afstand tussen massa+electrode, dr zijn waardes voor!!!

succes


ojaa, NGK''s erin :wink:

Re: RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 15:03
door Paliri
Hee Dagmar,

Voordat je die bougies eruit draait eerst ff met de compressor alles wegblazen en nazuigen met de stofzuiger.
Zo voorkom je bij het losdraaien ervan dat vuil in de cilinders valt.

Heb er nooit bij stil gestaan noch verschil gemerkt bij koud of warm vast of losdraaien.
Maar gezien de boel uitzet bij warmte, koud los draaien.

Bij GL zie je het verschil tussen nieuwe en koude bougies nauwelijks :lol:
Let ff op de afstand tussen massa+electrode, dr zijn waardes voor!!!

succes


ojaa, NGK''s erin :wink:
thanks ! volgens de verkoper waren ze nog goed maar ik kan me voorstellen gezien de km-stand (nu 204000) dat ze vervangen moeten worden. distributie is overigens vervangen bij 119000 en 189000, staat op een sticker in de motorruimte. Ik heb wel eens gehoord dat bougies bij LPG minder lang meegaan is dit zo ?

RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 15:11
door Andretti Molletti
Ja lpg is slecht

Re: RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 15:16
door Paliri
Ja lpg is slechter 4 je bougies en standaard zit er al NGK in...
Schrik niet van de prijs.. je kan ook van NGK een alternatief krijgen wat maar 20000km meegaat.
Trouwens dat schoonmaken voor demontage is erg belangrijk en eruitdraaien liefst met warme motor en erin met koude...

dat laatste gaat niet dus draai je bougies handvast erin...wacht een paar minuten tot ze dezelfde temp hebben als je blok en dan vast draaien.
iemand de nummers van dat goedkope alternatief....is dat de PMR7A ?

heb ook wel eens gehoord dat Denso goed is.

Hersteller ALFA ROMEO
Modell 146 i. Twin Spark 16V- ti
Baujahre 02.1996 - 04.2001
Zyl. 4
Ltr. 2.0
kW 110
GAP 0,9+0,7
Kerze BKR6EKPA+PMR7A

Re: RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 15:18
door AlfettaOwner
....en eruitdraaien liefst met warme motor en erin met koude....

Kun je dit nader toelichten?

Re: RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 15:21
door Paliri
....en eruitdraaien liefst met warme motor en erin met koude....

Kun je dit nader toelichten?
denk als alles warm is en je wilt ze weer verwissel dat ze erg vast zitten

RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 16:23
door Andretti Molletti
pcies,

RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 16:32
door AlfettaOwner
Goed dat is duidelijk en logisch maar waarom warm eruit?

Stel je zet ze koud erin moet ie ook makkelijk koud eruit kunnen lijkt me!
Gaat wat ver om de warmtecoefficient hierin mee te nemen.
Tis geen F1 bolide :?
Van de andere kant, als je ze handvast monteert is geen van beider een probleem.

RE: Bougies 146 TS

Geplaatst: za aug 26, 2006 16:36
door Andretti Molletti
zo dat was voorlopig de laatste ;)