Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Banden adressen gezocht voor circuit AR75

ma aug 14, 2006 18:31

Bandenvraagje:

Momenteel heb ik deze straatlegale slicks erop zitten:
Afbeelding

Althans, die wáren straatlegaal, want de Sterke Arm heeft me beboet op het moment dat ik het circuit van Zandvoort af kwam rijden :evil:

Heeft iemand een goed adresje voor een viertal van deze nieuwe banden (of iets wat erop lijkt)?
Of een adresje voor tweedehands.
Voorkeur voor omgeving Amsterdam uiteraard.

Ik race nog niet zo lang en heb zo'n vermoeden dat er vast een levendig handeltje is in bv gebruikte banden..

Dank alvast voor jullie tips!

Rees-Cees

RE: Banden adressen gezocht voor circuit AR75

ma aug 14, 2006 18:38

PB even de maat dan vraag ik even wat vier maal Toyo R888 kost (dat zijn street legal "slicks").

Bekeuring waarom? Te weinig profiel dan toch zeker want als er een DOT en of E keurmerk in de band staat zou ik zeker proberen om onder de boete uit te komen.

2e ahnds slicks vind je nog wel eens op de site van de
ZAC

tommie
Guru
Guru

Re: RE: Banden adressen gezocht voor circuit AR75

ma aug 14, 2006 18:59

PB even de maat dan vraag ik even wat vier maal Toyo R888 kost (dat zijn street legal "slicks").

Bekeuring waarom? Te weinig profiel dan toch zeker want als er een DOT en of E keurmerk in de band staat zou ik zeker proberen om onder de boete uit te komen.

ZAC

mijn voorstel zou ook de PXR888 van toyo zijn idd :D

[img]http://www.turbodk.dk/web/files/Dæk/Toy ... 20R888.jpg[/img]

ik weet niet in welke omgeving je woont? bij mij op t werk leveren we ze ook namelijk (vorige week nog n setje op een Lancer EVO VII gemonteerd in 18" :D

bij interesse hoor ik t ook wel ;)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 14, 2006 20:04

ZAC
De maat weet ik niet uit mn hoofd..heb al wat op foto's ingezoomed, maar da's net niet leesbaar..
Morgenavond zie ik de Alfa weer, dus dan zal ik het even doorgeven.

Bekeuring was voor te weinig profiel inderdaad.
Had stevig gereden die dag en dan moet ik met mn APK-auto er toch weer mee terug naar huis.
Ze stonden precies om de hoek bij het circuit te wachten (ze deden het erom waarschijnlijk).

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 14, 2006 20:08

ZAC

mijn voorstel zou ook de PXR888 van toyo zijn idd :D

[img]http://www.turbodk.dk/web/files/Dæk/Toy ... 20R888.jpg[/img]

ik weet niet in welke omgeving je woont? bij mij op t werk leveren we ze ook namelijk (vorige week nog n setje op een Lancer EVO VII gemonteerd in 18" :D

bij interesse hoor ik t ook wel ;)
Ok, lijkt me n mooie band.
Ik woon in het centrum van Amsterdam.
De maat ga ik dus morgenavond even nakijken, maar wat is ongeveer de prijs?

Ruviano
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 14, 2006 21:44

Banden in Amsterdam, dan is er maar 1 adres waar je moet zijn dat is bij Arjan van Aroba bandenservice op de amsteldijk. Heeft zelf een 850r die in een aantal bladen heeft gestaan "van zijn Meissie". Maar hij heeft ook respect voor alfa's want getrouwd in een SZ. Als je bij hem langs gaat dan kun je altijd wel wat regelen, super aardige kerel.

Succes!!
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Q- Bianco Trofeo - 2018
Stellvio Q - Argento Silverstone - 2021

Maurizio
Guru
Guru

ma aug 14, 2006 22:12

PXR :?:

Even google gekeken en kwam alleen op oostblok sites uit :shock: wat moet bijvoorbeeld een 205-50-15 kosten?

Ik ken alleen de R888 en zeer tevreden over
http://www.toyojapan.com/new_tires/p_competition.html
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

di aug 15, 2006 09:39

Heb in jouw maat nog een paar leuke pirelli P6 staan (oud rubber, gaat zeker niet hard, maar wel voldoende profiel) met eventueel een set velgen erbij...voor de terugreis?
Alfa romeo: The art of the machine!

tommie
Guru
Guru

wo aug 16, 2006 17:39

PXR :?:

Even google gekeken en kwam alleen op oostblok sites uit :shock: wat moet bijvoorbeeld een 205-50-15 kosten?

Ik ken alleen de R888 en zeer tevreden over
http://www.toyojapan.com/new_tires/p_competition.html

zo stond het op de band..

prijs heb ik zo geen idee van, maar als je wilt kan ik het altijd ff informeren!

@Geert Ploeger: prijs is wel heel erg afhankelijk van de maat, dus die heb ik wel nodig maar als ik die weet kan ik het je altijd zo vertellen
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Maurizio
Guru
Guru

wo aug 16, 2006 19:04

prijs heb ik zo geen idee van, maar als je wilt kan ik het altijd ff informeren!
Graag
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Mobster

wo aug 16, 2006 19:50

Graag
laat het mij dan ook even weten, uit nieuwsgierigheid;

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 16, 2006 20:18

@Geert Ploeger: prijs is wel heel erg afhankelijk van de maat, dus die heb ik wel nodig maar als ik die weet kan ik het je altijd zo vertellen
Maat is hetzelfde als die van Maurizio: 205/50 R15 (ET30).
Laat maar even weten aub!

Rees-Cees

wo aug 16, 2006 20:51

Vandaag langs geweest om te vragen. ze moeten er voor naar Toyo gaan bellen want de banden worden niet via de reguliere bandenhandel verkocht maar omdat het semi race banden zijn gaan ze via 1 van de 2 race banden leveranciers. even geduld dus nog. Let wel ze zijn niet goedkoop (vier x voor een porsche kost gewoon 1400 euro 18 inch dan wel)

De vertegenwoordiger van Toyo ook gelijk gesproken vanmorgen en die vertelde dat de banden eigenlijk alleen voor circuit gebruik zijn en niet voor straatgebruik (nederland is ook 1 van de weinige landen waar ze toegestaan zijn). Het naar en van het circuit rijden is geen probleem maar niet voor straatgebruik opgummen dus.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 16, 2006 20:59

Vandaag langs geweest om te vragen. ze moeten er voor naar Toyo gaan bellen want de banden worden niet via de reguliere bandenhandel verkocht maar omdat het semi race banden zijn gaan ze via 1 van de 2 race banden leveranciers. even geduld dus nog. Let wel ze zijn niet goedkoop (vier x voor een porsche kost gewoon 1400 euro 18 inch dan wel)

De vertegenwoordiger van Toyo ook gelijk gesproken vanmorgen en die vertelde dat de banden eigenlijk alleen voor circuit gebruik zijn en niet voor straatgebruik (nederland is ook 1 van de weinige landen waar ze toegestaan zijn). Het naar en van het circuit rijden is geen probleem maar niet voor straatgebruik opgummen dus.
:shock: Zo! Pittig prijsje!
Dat is ongeveer het aanschafbedrag van mn Alfa geweest :D .

Hopelijk zijn ze voor mijn maat iets goedkoper.
Ik zal het topic uiteraard in de gaten blijven houden.

Even los van de Toyo's, heb jij nog tips waar gebruikte, maar nog prima voor racegebruik aan te wenden, straatbanden zijn te krijgen?
En als ik bv naar de Kwik Fit ga, wat is een beetje goeie band om mee het circuit op te gaan?
Heb een tijdje terug Ceat's erop laten zetten achter, maar heb (nog) geen vergelijkingsmateriaal.

Rees-Cees

wo aug 16, 2006 21:04

Even los van de Toyo's, heb jij nog tips waar gebruikte, maar nog prima voor racegebruik aan te wenden, straatbanden zijn te krijgen? En als ik bv naar de Kwik Fit ga, wat is een beetje goeie band om mee het circuit op te gaan?
Heb een tijdje terug Ceat's erop laten zetten achter, maar heb (nog) geen vergelijkingsmateriaal.
Ik zou als het dan toch met een straatband moet voor een "one-tred" gaan das eigenlijk racetechnologie in een straatband. Worden door veel merken geleverd.
Maar een krikkie meenemen en vier slicks achterin is toch veel leuker :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”