Gebruikersavatar
Karim
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 19, 2005 22:04
Locatie: Groesbeek

33 start net niet

za feb 19, 2005 22:19

Laatst heb ik de radio in mijn 33 te lang aangehad terwijl de auto stil stond en omdat er een versterker achterin ligt is de acu bijna leeg. (erg dom ja, ik weet het) :? Na een paar uurtjes laden probeer ik em te starten maar het lukt em nét niet. Daarvoor liep de motor erg goed, de auto is altijd goed onderhouden.
Nu heb ik em aan de startkabels gehad, maar het lukt em iedere keer nét niet. Ook heb ik de auto geprobeerd te starten onder het slepen, maar dat lukte helemaal niet.
Ik zal het eens proberen met een volle acu, de acu is nog niet zo oud, maar omdat het probleem toevallig begon nadat ik de radio aan had laten staan denk ik dat het daardoor komt, hij heeft daarna nog heel eventjes gedraaid bij het inparkeren maar dat was het ook wel. De volgende dag deed ie het dus niet meer.
Misschien ligt het heel ergens anders aan, ik heb er zelf weinig verstand van. :(

Kan iemand me uit de brand helpen? :?:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 33 start net niet

za feb 19, 2005 22:21

Als het aan de akku ligt dan moet je hem een nacht aan de lader zetten. Dan moet hij morgen willen starten lijkt me.

Gebruikersavatar
Karim
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 19, 2005 22:04
Locatie: Groesbeek

RE: 33 start net niet

za feb 19, 2005 22:24

Sjonge wat een snelle reactie!, tja ben ook nieuw hier :D

Ik denk dat je gelijk hebt, dat ie weer start na het opladen.
Bedankt voor de reactie.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: 33 start net niet

za feb 19, 2005 22:27

Laadt je accu wel genoeg bij?
Met een voltmeter kun je daar snel achter komen.
Je laadlampje kan ook stuk zijn natuurlijk.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Karim
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 19, 2005 22:04
Locatie: Groesbeek

RE: 33 start net niet

za feb 19, 2005 23:10

Dat zou kunnen, ik kom er gauw genoeg achter zodra de accu er weer in zit.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: 33 start net niet

za feb 19, 2005 23:19

kan ook de startmotor zijn, een relais ertussen zetten helpt
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Karim
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 19, 2005 22:04
Locatie: Groesbeek

RE: 33 start net niet

zo feb 20, 2005 15:52

Nadat ik de accu heb opgeladen heb ik de auto weer geprobeerd te starten maar hij start nog steeds niet. :( Het begint erop te lijken dat die lege accu gewoon toeval was bij het startprobleem. Ik heb zelf weinig verstand van dit soort dingen, maar ik heb niet het idee dat de startmotor stuk is maar dat er iets anders aan de hand is. De distributieriemen zijn een tijdje geleden al vervangen dus daar heeft het niks mee te maken lijkt mij.

Heeft iemand een idee waarom hij toch niet wil starten, of een oplossing?

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: 33 start net niet

zo feb 20, 2005 19:35

Draait hij wel rond?
Zoja dan moet het een ontstekings of brandstofprobleem zijn.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Karim
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 19, 2005 22:04
Locatie: Groesbeek

RE: 33 start net niet

zo feb 20, 2005 19:44

Hij draait wel rond. Als hij, na een paar uur, voor de eerste keer gestart wordt dan slaat de motor net niet aan. De motor begint dan zegmaar aan te slaan, tja hoe leg je zoiets uit, maar hij start dus net niet. De daaropvolgende keren draait alleen de startmotor rond, waar niks op aan te merken valt. De motor zelf is overigens nog in goede conditie, reageert goed op het gaspedaal, houd niet in, is heel direct.

Ik ben een beginner, maar ik probeer altijd zoveel mogelijk de kosten te besparen dus het liefste los ik het zelf op.
Het zou inderdaad aan de onsteking kunnen liggen, ik zou het verder echt niet weten, de startmotor is het iig niet. Ik tank sinds een dikke maand Vpower, heb nu een 3e tank Vpower erin, maar ik heb tot nu toe daar geen problemen door opgemerkt, eigenlijk heb ik zelfs het gevoel dat ie ietsjes beter loopt, dat ie wat directer is geworden.

Ik weet niet of het valt uit te leggen, maar ik zou graag willen weten hoe ik het onstekingsprobleem kan oplossen, mischien een kleine uitleg.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: 33 start net niet

zo feb 20, 2005 19:50

Ik zou eerst eens kijken of je een vonk hebt .
Dit kun je controleren door een bougie los te draaien en deze met de bougiekabel tegen een massa te houden en dan te starten.
Wanneer je een goede vonk hebt moet je het toch in het brandstofsysteem gaan zoeken.
Heb je de brandstoffilter al eens vernieuwd?
Dit kan ook de oorzaak zijn.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Karim
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 19, 2005 22:04
Locatie: Groesbeek

RE: 33 start net niet

zo feb 20, 2005 20:06

Heel erg bedankt voor de info, ik denk dat ik hier een heel stuk verder mee kom. :wink: Ik heb de 33 pas sinds begin dit jaar en heb tot nu toe eigenlijk nog geen problemen gehad. Ik zal de benzinefilter eens nakijken, maar wieweet ligt het aan de pomp.
Maar zal eerst idd eens zien of ie wel een fonk maakt. Bedankt verder.

Gebruikersavatar
BinnemaTS
Member
Member
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 14:06
Locatie: Groningen

RE: 33 start net niet

ma feb 21, 2005 01:05

Ik heb met de 16v een soortgelijk probleem gehad. Draaide wel rond maar sloeg niet aan. Na externe spanning naar de brandstofpomp sloeg die aan....brandstofpomp relais vervangen en hij deed het weer.

Wellicht dat dit het is.

groeten

Gjalt
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karim
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 19, 2005 22:04
Locatie: Groesbeek

RE: 33 start net niet

ma feb 21, 2005 22:04

Waarschijnlijk ligt het aan de benzinefilter, die zal wel verstopt zitten. Misschien dat het komt door die paar tankjes Vpower. Dat "spul" haalt troep uit de leidingen en maakt de motor "schoon". Dus misschien iets té schoon en wat troep uit de leidingen dat de filter verstopt heeft. Het is wel eens voorgekomen dat ie bij het wegrijden een beetje stotterend deed, maar dat was na 100 meter dan echt wel over en niet omdat het koud was of smorgens of wat dan ook.
Ik denk dus dat het aan die benzinefilter ligt, maar zoals ik eerder al zei, ik ben een beginner en ik ben niet echt wijzer geworden van de plaatjes in de handleiding :lol: waarop ik die benzinefilter aan het zoeken ben. Klopt het dat het stuk ongeluk ergens bij het stuurhuis zit? Eronder ofzo?

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: 33 start net niet

ma feb 21, 2005 22:17

Draait je pomp eigenlijk wel met starten?
Tijdens het starten moet je een zoemend geluid horen van onder je auto.
Het zou ook het startrelais kunnen zijn wat defect is.

Het benzine filter weet ik bij een 33 niet zo gauw te zitten.
Maar er zijn hier genoeg 33 kenners op het forum dus dat antwoord zal je spoedig wel krijgen. :?:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Karim
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 19, 2005 22:04
Locatie: Groesbeek

RE: 33 start net niet

ma feb 21, 2005 22:39

Ik zal de filter zowieso controleren en misschien is dat het probleem en zo niet, kan ik de filter uitsluiten.
Ik heb geen idee of het aan de pomp ligt, ik heb nooit op een zoemend geluid gelet onder het starten, ook niet als ie wel startte, het is me ook nooit opgevallen. Ik zal er even op letten, bedankt voor de tip.

Terug naar “Algemene Technische vragen”