Dyon

Mijn auto trekt naar links sinds mijn remblokken?????

za feb 19, 2005 21:46

Ik heb onlangs mijn rem blokken voor vervangen maar nu trekt ie naar links toe en staat me stuur een beetje naar rechts. Iemand een idee hoe ik at weer goed kan krijgen en wat de oorzaak hiervan kan zijn. Lijkt me toch vreemd dat het door de remblokken zal komen.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Mijn auto trekt naar links sinds mijn remblokken?????

za feb 19, 2005 21:49

Heb je misschien de voorbanden verwisseld? Links naar rechts en viceversa?
Of een van de voorremmen blijft hangen. Controleren dus.

Dyon

za feb 19, 2005 22:13

Nee de banden zijn zeker niet verwisseld en volgens mij blijven de remmen ook niet hangen, maar zal dat voor alle zekerheid morgen nog eens controleren dmv de auto even op te krikken en me wielen te gaan draaien.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 19, 2005 22:17

Wellicht dat een zuiger in de remklauw stroef gaat.
Daardoor heeft de andere meer kracht en zou hij scheef kunnen trekken met remmen.

Gingen de zuigers goed terug met het monteren van de nieuwe blokken?
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 19, 2005 22:24

Als je een stukje gereden hebt moet je eens voelen aan de velgen of ze ongelijk warm zijn. Zo ja, dan zit er een klauw vast.
Weet je zeker dt de voorbanden niet omgewisseld zijn? Dat kan de oorzaak zijn.

Eric
Advanced Member
Advanced Member

zo feb 20, 2005 10:19

Je nieuwe blokken zijn (hopelijk) dikker de de oude; je hebt dus de zuigers verder terug moeten duwen. Je hebt kans dat roest en vuiligheid die eerst net voor de O-ring zat nu dus eronder zit. Goed oppassen dat-ie niet gaat lekken!
SCARB 00694

Dyon

ma feb 21, 2005 12:02

Ik heb me banden zeker niet omgewisseld en hij trekt niet naar links met remmen maar gewoon met rijden met remmen heb ik verder helemaal geen probleem. Ga van de week wel even me remmen checken om te kijken of de cylinder eventueel blijft hangen, maar ik denk zelf niet dat de oorzaak is. Maar je kan beter iets te veel checken dan te weinig.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 21, 2005 13:21

Heb je bij het vervangen van de blokken geen andere delen van de wielophanging losgehad?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 21, 2005 14:06

Lijkt me logisch dat de auto NIET naar links trekt wanneer je remt, want dat remmen beide wielen af.
Als de linkerrem blijft aanlopen, zal je dat vooral voelen wanneer je niet remt.
Juist toch ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Mijn auto trekt naar links sinds mijn remblokken???

ma feb 21, 2005 15:18

Lijkt me logisch dat de auto NIET naar links trekt wanneer je remt, want dat remmen beide wielen af.
Als de linkerrem blijft aanlopen, zal je dat vooral voelen wanneer je niet remt.
Juist toch ?
Dat hoeft niet altijd hoor, Michel.
Als er een cilinder vastzit bijv. aan de linkerkant zal door de weerstand van het vastzitten de rechterkant meer afremmen. Hierdoor krijg je ongelijke remdruk en zal de auto scheeftrekken.

Aangezien dit niet het geval is bij betreffende auto denk ik dat een cilinder niet voldoende terugkomt.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 21, 2005 16:02

Ik heb me banden zeker niet omgewisseld en hij trekt niet naar links met remmen maar gewoon met rijden met remmen heb ik verder helemaal geen probleem.
Als je de banden van links naar rechts verwisselt, wat dus niet gebeurd is begrijp ik, dan kan de auto tijdens het rijden naar 1 kant trekken. Niet tijdens het remmen dus. Dat heeft te maken met het slijtage patroon van de banden. Ze draaien nu dus andersom. Of er zit een richtingspatroon in het profiel. Dan staat er een pijl op de wang.
Heb je al gevoeld naar het verschil in warmte links en rechts?
Bandenspanning al gecontroleerd? Je weet maar nooit tenslotte.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma feb 21, 2005 19:19

Juist toch ?
Een aanlopende rem wordt warm en zal dus bij het aanspreken van de remmen anders reageren dan de "koude"rem. Hierdoor ontstaat ook het scheeftrekken tijdens het remmen. :wink:

En IDD bandenspanning?????
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Remco S
Guru
Guru

ma feb 21, 2005 20:30

Heb je niet de remklauw verdraaid zodat er ny een knik in een van de slangen zit?

In een cilinder die vast zit geloof ik niet, want jij hebt de zuigers ook terug kunnen drukken nadat je de blokken hebt vervangen.

Dyon

za feb 26, 2005 09:24

Ik heb de warmte van de banden gecontroleerd maar die zijn bijna niet warm. wat me wel opviel is dat er rechts iets wat spelling in de voorwiel zit. Ik zal als ik dit weekend tijd heb even mijn opkrikken en kijken wat dat kan zijn en of dat mischien ook die oorzaak kan zijn. Want wat me opvalt is dat het sstuur soms ook nog eens trilt. Ik laat het wel weten zodra ik de tijd ervoor heb gehad.

Bertone1

zo feb 27, 2005 22:51

Check eens of je het wiel wel goed heb vastgezet. Als dat niet zo is gaat dat wiel ook hele rare bewegingen maken. Ik heb het zelf eens gehad met mijn 145 en je zoekt je wezenloos; idd, met remmen ook geen problemen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”