Pagina 1 van 3

First Floor

Geplaatst: wo aug 09, 2006 23:56
door charlotte
Heeft iemand hier ervaring met First Floor en de restauraties die ze laten uitvoeren in Polen???? (gaat om een klassieker)

RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 00:02
door dibro

Re: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 00:03
door Rees-Cees
Heeft iemand hier ervaring met First Floor en de restauraties die ze laten uitvoeren in Polen???? (gaat om een klassieker)
weet ook wel een goede in NL (kennis van me die onlangs ook een Sterrebakkie gedaan heeft)

RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 00:04
door Egbertone
Volg ook even dit topic op het K&T forum. First Floor komt op blz. 3 aan de orde.

Er zijn nog geen ervaringen gepost maar misschien dat dat nog komt.

Re: RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 09:28
door Erik127
Ik heb geen ervaring met de uitvoering door de jongens waar First Floor mee werkt. Wel dat ze een hele interessante prijs. Voor een niet nader te noemen Duitse auto van drie letters beginnend met een B uit '72 heb ik een prijs aangevraagd. Er zat behoorlijk veel werk aan carosserie, dorpel en achterwiel ophanging. Hun schatting was rond de 4 of 5 duizend euro (ben de precieze prijs kwijt). Dit was voor brengen, halen, strippen, lassen en spuiten. De prijzen van Nederlandse vaklui lagen twee tot drie keer hoger.

Over de kwaliteit van da Polen weet ik dus niets.

Uiteindelijk een slim besluit genomen en heb ik een Dedra aan voor dagelijks gebruik en een Bertone voor de leuk!

RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 10:58
door Bertone1
Ik heb ze een tijdje terug benaderd om een achterbank en twee stoelen te laten bekleden.
Gaat inderdaad ook in Polen gebeuren maar is een stuk duurder dan hier.
Heb er dus maar vanafgezien.

RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 11:09
door alfasud1972
Een 15 jarige jongen (!) van de Renault 5 club heeft zijn van oorsprong rode R5 GT Turbo in Polen laten doen, niet via First Floor, maar via een paar Polen die de auto bij hem op kwamen halen en ook weer terug brachten, stralen, lassen (o.a. nieuwe achterschermen) en spuiten koste hem 1550 euro inclusief vervoer en het ziet er zo te zien redelijk goed uit.

Zie: http://www.clubcinq.nl/modules.php?name ... &start=330

Als je je auto nou zo goedkoop mogelijk wil laten spuiten/cq opknappen snap ik niet dat je dan weer gebruik maakt van een Nederlands tussenbedrijf die daar nog weer eens flink aan verdiend... even goed speuren op het net en het scheelt je weer aardig wat duiten... (oftewel bijna 2000 tot 2500 euro als ik de berichten hierboven zo lees).

Het meeste 'opknap' werk wat ik gezien heb van auto's die uit Polen komen is nou niet bepaald van hoge kwaliteit, maar als je voor weinig geld weer een paar jaartjes redelijk fatsoenlijk rond wel rijden lijkt het mij best een optie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 12:13
door KAS
Is er ook nazorg voor als je niet tevreden bent? Kun je dan ergens aanspraak op maken? Of is het dan jammer maar helaas? :?

Re: RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 12:30
door alfasud1972
Is er ook nazorg voor als je niet tevreden bent? Kun je dan ergens aanspraak op maken? Of is het dan jammer maar helaas? :?
Deze jongen was niet tevreden over zijn bumpers geloof ik, die hebben ze toen weer meegenomen en nog een keer gedaan, maar goed eigenlijk mag je dat niet verwachten als je voor een duppie op de eerste rang wil zitten toch?

Re: RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 12:39
door KAS
[maar goed eigenlijk mag je dat niet verwachten als je voor een duppie op de eersre rang wil zitten toch?
Da`s wel waar, maar als je toch geld gaat uitgeven ( 1500 euro is ook niet niks ) dan wil je het wel goed natuurlijk. Het eindresultaat telt tenslotte. Als het eibdresultaat erg mooi ( goed ) is dan ben je die centen al snel weer vergeten. Slecht spuitwerk of roest wat weer snel tevoorschijn komt niet. Plamuur is goedkoop repareren. En bij aflevering zie je niet welk ellende je nog te wachten staat. Dan maar wat meer geld uitgeven. Ik ben niet pessimistisch maar wel terughoudend in dit soort gevallen. Goedkoop is duurkoop is een cliché, maar niet voor niets. :wink:

Re: RE: First Floor

Geplaatst: do aug 10, 2006 13:00
door charlotte
[maar goed eigenlijk mag je dat niet verwachten als je voor een duppie op de eersre rang wil zitten toch?
Da`s wel waar, maar als je toch geld gaat uitgeven ( 1500 euro is ook niet niks ) dan wil je het wel goed natuurlijk. Het eindresultaat telt tenslotte. Als het eibdresultaat erg mooi ( goed ) is dan ben je die centen al snel weer vergeten. Slecht spuitwerk of roest wat weer snel tevoorschijn komt niet. Plamuur is goedkoop repareren. En bij aflevering zie je niet welk ellende je nog te wachten staat. Dan maar wat meer geld uitgeven. Ik ben niet pessimistisch maar wel terughoudend in dit soort gevallen. Goedkoop is duurkoop is een cliché, maar niet voor niets. :wink:
Het grappige is dat een plaatselijke autospuiter met dit idee kwam. Gaat er zeker niet om om de auto zo goedkoop mogelijk op te laten knappen. Als je een klassieker koopt weet je dat je voor onkosten komt te staan. Maar, eerlijk gezegd, ben ik hier geen fan van aangezien de loonkosten in Polen laag liggen en er verboden stoffen gebruikt mogen worden

Toch zou ik graag iemand spreken die echt een auto heeft laten opknappen via First Floor. Bedankt voor de replys mensen! :lol:

RE: First Floor

Geplaatst: za aug 12, 2006 08:43
door klaas
Een vriendin van me heeft zojuist ten ende raad haar lancia beta spider voor 1000 euro verkocht nu haar apk wederom een BERG geld gaat kosten inclusief laswerk. De rolbeugel vertoont scheuren doordat plamuur loslaat. 5 jaar geleden voor veel geld bij FF gekocht; blijkt een dichtgesmeerd barrel.

Daarnaast, wzt kun je voor 1550 euro verwachten. Hoeveel ruimte is er voor arbeid als je de kosten voor brandstof (heen en terug transport) en lak aftrekt? Te weinig. Vooat die jongen oud genoeg is voor een rijbewijs kan ie overnieuw beginnen.

Kwaliteit kost geld! Zoek alsjeblieft een betrouwbaar adres in de buurt waar je kunt binnenlopen wanneer je wilt en als je geen haast hebt kan d'r best een leuke prijs uitkomen. Ontwijk de grote bedrijven...

Re: RE: First Floor

Geplaatst: za aug 12, 2006 11:01
door alfasud1972
Daarnaast, wzt kun je voor 1550 euro verwachten. Hoeveel ruimte is er voor arbeid als je de kosten voor brandstof (heen en terug transport) en lak aftrekt? Te weinig. Vooat die jongen oud genoeg is voor een rijbewijs kan ie overnieuw beginnen.
Kosten zijn daar natuurlijk stukken lager, maandloon is iets van 250 euro, materialen zijn daar ook goedkoper. En met een diesl busje heen en weer rijden kost je ook de kop niet. Wat Kas ook al zegt, 1550 euro is ook weer niet niks (fl 3415,-). Natuurlijk kan je daarvoor geen concourse auto verwachten maar complete prutsers zullen het ook wel niet zijn (hoop ik), daarnaast hangt het denk ik ook af van je eigen voorbewerking/voorbereiding. Ik heb nog nooit een hele mooie auto gezien die in Polen opgeknapt was, vielen altijd wel dingen op aan te merken maar goed als je je daar niet teveel aan stoort en je kan weer een paar jaar redelijk fatsoenlijk kan rondrijden dan lijkt het mij best een aardige optie.

RE: First Floor

Geplaatst: za aug 12, 2006 12:04
door SQUADRA LEO
Ik ben misschien de enige hier, maar ik geef mijn auto niet mee aan een stel Polen. :-k
Laat ik het anders zeggen. Wat als iets met mijn auto gebeurd? Wat dan ?

Ff kijken: www.firstfloor.nl

Het gaat er toch anders aan toe als ik dacht. :wink:


Leo.

RE: First Floor

Geplaatst: za aug 12, 2006 16:29
door hans2600
Ik zit er al tijden aan te denken om mijn 1750GTV op deze wijze te laten doen vooral omdat ik een goed kontakt had met de jongens van www.portalclassic.com (heel veel foto,s van restauratie in Polen) door de aanschaf van mijn 2600 Sprint maar de combinatie Italianen met Polen en mn ervaringen met die jongens in Milaan (nooit op tijd maar wel 2 hele leuke dagen met ze beleefd en echt alles op Alfa gebied gezien daar!!) deed me huiveren voor lange wachttijden en angst om je auto niet meer terug te zien.
Echter de combinatie van een Nederlands bedrijf en de Poolse kwaliteit (die is echt zeer acceptabel) doet me er echt over denken dat ik
de jongens van Firstfloor toch binnenkort maar eens ga benaderen.