Draagarm, fuseekogel en GTV6 torsies op Alfetta geslaagd!
Geplaatst: zo aug 06, 2006 10:40
Het zit zo: er kwam wat kabaal van de rechter voorwielophanging en dat bleken dus versleten bussen te zijn in de ondreste draagarm.
Nu had ik nog draagarmen liggen met goede bussen, bovendien had ik pas GTV6 torsies gekocht. Kortom de boel mooi gemaakt, oude wielophanging eraf, nieuwe erop.
De fuseekogels zitten nog aan de fusees. Ik heb inmiddesl dus de nieuwe torsies en draagarmen gemonteerd.
Maar de onderste fuseekogel wil nu niet zetten in de draagarm!
Al krik de hele voorkant van de auto op aan één fusee, dan nog zakt de kogel geen mm in de draagarm!
Ik vrees, dat ik de kogel maar los moet zien te peuteren van de fusee en ook de draagarmen maar weer moet demonteren. Dan tussen de bankschroef de kogels in de draagarmen persen.
Maar ja eigenlijk heb ik natuurlijk geen zin om de boel weer af te breken. Heeft er iemand de gouden tip?
(bij gewoon verlagen/ verhogen van een 75 lukte het in het verleden wel zo, waarom nu niet
)
In afwachting van de gouden tip, ga ik nu maar even wat anders doen..........
Nu had ik nog draagarmen liggen met goede bussen, bovendien had ik pas GTV6 torsies gekocht. Kortom de boel mooi gemaakt, oude wielophanging eraf, nieuwe erop.
De fuseekogels zitten nog aan de fusees. Ik heb inmiddesl dus de nieuwe torsies en draagarmen gemonteerd.
Maar de onderste fuseekogel wil nu niet zetten in de draagarm!

Al krik de hele voorkant van de auto op aan één fusee, dan nog zakt de kogel geen mm in de draagarm!

Ik vrees, dat ik de kogel maar los moet zien te peuteren van de fusee en ook de draagarmen maar weer moet demonteren. Dan tussen de bankschroef de kogels in de draagarmen persen.
Maar ja eigenlijk heb ik natuurlijk geen zin om de boel weer af te breken. Heeft er iemand de gouden tip?
(bij gewoon verlagen/ verhogen van een 75 lukte het in het verleden wel zo, waarom nu niet

In afwachting van de gouden tip, ga ik nu maar even wat anders doen..........
