Het slechte nieuws, ik heb problemen met de electronica EN ik ga (moet) er dinsdag AS mee op vakantie

Probleem:
Toerenteller: stotterd sinds kort geregeld
Temperatuurmeter: Blijft hangen net voorbij de 70 graden, valt plotseling terug naar 50 graden. Lijkt het weer te doen...etc etc (doet ook gek dus)
Snelheidsmeter: Doet het naar behoren

Rode lampje van te hoge temperatuur gaat naar mijn mening te snel branden.
Het lijkt alsof het stotteren van de temperatuurmeter en toerenteller tegelijk plaastvinden.
Ondernomen acties:
-Draad vanaf temperatuurmeter van de sensor gehaald en met de carroserie verbonden. De teller sloeg zoals verwacht uit naar de maximum stand (110 graden)
-Draad vanaf rode lampje dashboard verbonden met carroserie, en dat werkt natuurlijk ook gewoon goed.
-Tellerunit eruit gehaald.....aarde op tellerunit op weerstand gemeten, is erg laag en dus goed.
-Stekker die op de tellerunit gaat gepakt, en daar de aardedraad gepakt + minpunt op carroserie: erg lage weerstand (0.8OHM) en dat lijkt dus ook goed.
Om zeker te weten dat de temperatuur die aangegeven werd niet klopte heb ik met een simpele mulitimeter even de temperatuur gemeten. Die was rond de 80 graden. Meer dan dat de meter op dat moment aangaf. De fan wil bij 90 graden ook aanslaan dus dat lijkt te kloppen. Wanneer het rode lampje gaat branden is de koelvloeistof rond de 90 gaden, nog geen rede om te gaan branden toch? De sensor zag er wat gaar uit dus heb ik die vervangen en sindsdien heb ik er niet meer mee gereden.
De aansluitingen van de tellerunit zien er nog goed uit. Het probleem word er natuurlijk niet minder om. Graag vraag ik jullie daarom om een beetje advies. Hoe word de toerenteller aangestuurd? Waar zitten de massapunten en is kan dit er iets mee te maken hebben? Hoe meet ik aan dit geheel?
De zoekfunctie leverde mij weinig concrete informatie op

Alvast bedankt!