Pagina 1 van 2

Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 19:28
door flash
Hey Alfisti,

Als je je remmen gaat vervangen, moet je dan altijd orgineel spul nemen, of kan je ook bijvoorbeeld brembo schijven, klemmen en blokken er op zetten. Of levert dat veel complicaties op? Ik heb het hier dan over een sportkit.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Grazie e ciao

RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 19:30
door Maxtor
Altijd handig om te vermelden over wat voor type Alfa het gaat.....

RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 19:34
door flash
Ja das een goeie. alfa 33 1.4 IE, uit 1994. :oops:

Ciao

RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 19:39
door Robkg
de gewonen en de brembo Max schijven schijnen nogal snel krom te trekken. Sandtler levert goed spul (te verkrijgen via www.dutchpowertrading.nl , ff zeggen dat je via die 155 rijder uit Doetinchem komt).
Alfa 33 1.3/1.5, 7/83-8/86 239/11/46 4 2223 26,- 52223• 62,- 72223• 58,- 62223• 67,- 32223• 67,-
Alfa 33 1.3/1.5/1.8 TD, 9/86- 239/12,6/46 4 2240 25,- 52240• 60,- 72240• 55,- 62240• 73,- 32240• 73,-
Alfa 33,
33 Sportwagon 1.4i.e. Typ 907 A/B 239/12,6/46 4 2240 25,- 52240• 60,- 72240• 55,- 62240• 73,- 32240• 73,-
Alfa 33
1.7 ie 16V 86-/Sprint 1.7 87- 239/22/46,3 4 2241 35,- 52241• 74,- 72241• 67,- 62241• 87,- 32241• 87,-
Alfa 33 1.7 4x4 239/22/46,3 4 2241 35,- 52241• 74,- 72241• 67,- 62241• 87,- 32241• 87,-

Op deze link is het allemaal wat duidelijker

RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 19:46
door flash
Hey,

Maar das dus geen probleem om die meuk om te bouwen. Dus geen grote verbouwingen?

Mijn Duits is niet zo goed. Wat zeggen die verschillende types?

Grazie e ciao

Re: RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 20:00
door Robkg
Hey,

Maar das dus geen probleem om die meuk om te bouwen. Dus geen grote verbouwingen?

Mijn Duits is niet zo goed. Wat zeggen die verschillende types?

Grazie e ciao
Zolang de maten van de schijven maar gelijk zijn is het geen probleem om andere merk schijven te moteren.

Die verhaaltjes zijn niet zo interessant, qua schijven kan je het beste de gegroefde nemen (GT's meende ik) geboord en boor+groef is wel leuk, maar geboorde schijven kunnen uitscheuren (wat je dus niet wil hebben). Als blokken zijn de Ferodo 2500 het beste, zeker icm de Sandtler schijven. (je weet neem ik aan dat als je nieuwe schijven monteerd je ook nieuwe blokken moet?).

Het bedrijf van de website is Nederlands trouwens en zit in Didam, maar hij stuurt alles in principe op (maar ik woon vlakbij dus ga meestal langs).

Wil je echt veel geld uitgeven aan schijven + blokken moet je een mailtje sturen aan Giacomini.

Voor een beter gevoel in je rempedaal (niet dat sponzige) kan je het beste RVS remslangen bestellen, al zijn deze ook best kostbaar, zeker als je ook al andere schijven + blokken gekocht hebt. Neem in elk geval als je je remolie ververst de Ferodo 5.1 remolie (kan je ook bij DPT bestellen, kost iets van 11-13 euro).

RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 20:09
door flash
Hey,

Kijk das pas een antwoord. Ja blokken vervang ik gelijk mee + vloeistof. Is het slim om gelijk die RVS leidingen in te bouwen? En die prijs is denk ik per schijf?

Dus als ik het door heb is het schijven, blokken en vloeistof bestellen. Dat moet ik kunnen. :D

Grazie e ciao

Re: RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 20:22
door Robkg
Hey,

Kijk das pas een antwoord. Ja blokken vervang ik gelijk mee + vloeistof. Is het slim om gelijk die RVS leidingen in te bouwen? En die prijs is denk ik per schijf?

Dus als ik het door heb is het schijven, blokken en vloeistof bestellen. Dat moet ik kunnen. :D

Grazie e ciao
je hebt de wielen er dan toch af, en de klauwen ook, maar de oude remkabels (de leidingen zijn al van metaal gok ik zo ;) ) zijn verdomd lastig los te maken (weet ik uit ervaring bij een 10jr oude 155 al). De kabels (6-delig) bij een 155 waren iets van 125 euro. De prijs van de schijven is inderdaad per stuk, achter heb je trommels toch (was bij mn 33 Imola wel tenminste)? Anders moet je opletten dat er achter kleinere schijven opzitten.

2x schijf bestellen 1x set blokken, 1 liter olie en eventueel 1 set RVS remkabels.

RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 20:24
door flash
Hey,

Top dank je wel.

Ciao

Re: RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 20:38
door Robkg
Hey,

Top dank je wel.

Ciao
waar woon je ergens trouwens, ik mag namelijk graag (helpen) sleutelen :P en vergeet geen kopervet te gebruiken.

RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 20:51
door Maxtor
Anders gewoon de hele remmerij van een 16klepper overzetten, heb je ook meteen geventileerde schijven.

RE: Remmen

Geplaatst: za jul 15, 2006 23:29
door flash
Hey Rob,

Ik woon in Soest, dicht bij Utrecht. alle hulp met sleutelen is welkom. Ben er nog een redelijke leek mee.

Grazie e ciao

Re: RE: Remmen

Geplaatst: zo jul 16, 2006 13:52
door Richard75
Anders gewoon de hele remmerij van een 16klepper overzetten, heb je ook meteen geventileerde schijven.
ja precies heb ik ook gedaan 8)

RE: Remmen

Geplaatst: zo jul 16, 2006 17:09
door flash
Hey,

Maar welke zijn dan beter. Die gegroefde 'GT' schijven of de geventileerde schijven van een 16v?

Grazie e ciao

RE: Remmen

Geplaatst: zo jul 16, 2006 17:10
door Richard75
die sportschijven voor een 16v.. origineel brembo zal ook niet verkeerd zijn denk ik