Pagina 1 van 1

Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

Geplaatst: do jul 13, 2006 06:39
door yuri 75 V6
Voor de statistieken, ik weet dat de motorsteunen van een 75 V6 anders zijn dan die van een 4-cilinder, maar wat is het verschil precies (verder naar voren? zo ja, hoeveel precies? andere hoek? hoger/lager?)

RE: Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

Geplaatst: do jul 13, 2006 08:40
door Petje 75
Niet alleen de motorsteunen zijn anders, ook de tunnel voor de cardan heeft bij een ombouw aanpassingen nodig.

Re: RE: Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

Geplaatst: do jul 13, 2006 08:43
door yuri 75 V6
Niet alleen de motorsteunen zijn anders, ook de tunnel voor de cardan heeft bij een ombouw aanpassingen nodig.
Wist ik niet, vertel...? Past het V6-staartstuk niet? Of bedoel je dat de V6-bak anders in de auto hangt dan de 4-cilinder-bak (want dat weet ik)?

RE: Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

Geplaatst: do jul 13, 2006 08:49
door Petje 75
Door dit bakverschil kom je achter in de tunnel ruimet tekort en moet je gaan slijpen, wat en hoe precies, met passen en meten word de meeste tijd versleten, mij hebben ze het in ieder geval afgeraden om er aan te beginnen en dat heb ik dus ook niet gedaan

RE: Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

Geplaatst: do jul 13, 2006 14:49
door Norman
volgens mij, maar wie ben ik, hoef je alleen de motorsteunen aan te passen en kan je de rest zo inbouwen.
Ik heb bij de opbouw van mijn TS naar TB, waar ook een V6 cardanas onderligt, problemen gekregen dat ik het voorste rubben op het vliegwiel moest monteren en dan de as erop vast zetten. Het rubben past niet door de tunnel, de tunnel is te smal van een TS.

groeten vanuit Curacao

Norman

RE: Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

Geplaatst: za jul 15, 2006 21:42
door giuliettaevo
Bij mijn Alfetta sedan van 74 had ik geen probleem met de tunnel. 8) Zat een 3.0 in met de bak van een 75 Tb, grote donuts dus.

De balk van de triangel achter is bij een turbo en een v6 voorzien van afstandsblokjes tussen de balk en de carrosserie, waarschijnlijk zorgen deze ervoor dat je grotere donut achter vrijkomt van de tunnel.

Bij mijn Alfetta heb ik de carrosseriesteun voor het staarstuk ook gewoon gebruikt, met een paar busjes tussen de carros en het staartstuk. Werkte prima allemaal en liep nergens tegen aan.

De motorsteunen in de carrosserie moesten alleen maar naar voren komen, uit het blote hoofd was dat iets van 1,5 cm.

Gewoon alles een keer erin hangen zonder iets aan te passen, kun je zo zien of je het gaat halen overal en hoeveel je precies moet verhuizen met je motorsteunen.

Groeten Remco.

RE: Verschil motorsteunen 75 4- en 6-cilinder

Geplaatst: zo jul 16, 2006 12:04
door yuri 75 V6
Het wordt me al een beetje duidelijk :thumbs: Niet dat ik heel actief plannen heb nu, het is meer omdat het V6-blok in mijn sleeper-to-be een beetje laag lijkt te liggen en één van de poelies van de V-snaar door een stuurbekrachtigingsleiding begint te vreten.... :?