Pagina 1 van 2
motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: za jul 08, 2006 11:56
door Arjan75qv
Hoi,
Heeft het 2.0TS 16V blok geen takelogen?
Ik moet de mijne helaas wegens motorschade demonteren, wie weet hoe ik het blok er uit krijg?
Ik kan het niet van onderen laten zakken, het moet op de oprit gebeuren.
En wat kan ik voor vervelends tegenkomen?
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: za jul 08, 2006 12:04
door Rainier155
Neem anders even contact op met
Hilbert, die weet alles van de 155.

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: za jul 08, 2006 19:48
door Arjan75qv
Hoi,
Gedaan. V6 takeloog gebruiken en band om spruitstuk. Maar nog niet bekend welke van de twee

Info volgt.
Meestal wordt het blok + bak naar beneden toe verwijderd, maar dat gaat niet zo makkelijk op de oprit.
Dus, als er iemand ervaring heeft met et blok + bak naar boven te tillen, graag even reageren

RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: za jul 08, 2006 20:06
door GiuliaCorse
Schroef even je front er compleet uit werkt ongeveer 100x makkelijker en bij mijn 155 zat er wel een takeloog.
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: za jul 08, 2006 22:33
door Arjan75qv
Waar zat dat oog dan? Aan uitlaatzijde? Daar zie ik namelijk nog een M8 schroefgat.
En kan het front er helemaal uit, dwz blok laten zakken en auto achteruit rijden???
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: zo jul 09, 2006 21:16
door Arjan75qv
Hoi,
Het gaat maar matig
Op dit moment heb ik inlaatspruitstuk eraf, en alle elektronische sensoren etc. Zie foto:
Uitlaat, koppeling, schakelstangen en stuurbekrachtiging is geloof ik het enige (!) dat nog los moet.
Heb echter geen vraagbaak, dus het is erg puzzelen (hoe bijv. de schakelstangen los te halen ??)
Ik heb de auto nodig voor m'n werk (50.000 km/jr), geen geld voor een andere dus deze moet z.s.m. weer in de benen en het blok dus naar het revisiebedrijf voor beoordelen van de schade.
Front er uit is dat een reële optie ?? Zo niet dan is het loshalen zonde van de tijd.
Wie heeft hier ervaring mee??
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: zo jul 09, 2006 21:45
door KAS
Probeer Hilbert eens. Hij heeft er veel ervaring mee.
Klik
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: ma jul 10, 2006 00:10
door berlinista
Joh, dat blok ga je toch niet reviseren? Ga weg! Gewoon een andere kopen. T barst er op marktplaats van de 155's. Bel anders Louis even in houten. Revisie is de auto niet waard.
En haal die voorbalk los, en de aandrijfassen, dan kan je tenminste zien wat je doet. Is niet moeilijk, alleen veel werk.
Rik
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: ma jul 10, 2006 08:52
door Hilbert
Als de motor nog rond draait is revisie is absoluut de moeite waard. Het is geen 75

. Krukas slijpen en spoelen, nieuwe lagers, nieuwe zuigerveertjes en de motor is weer top, en vaak goedkoper als de 2e hands blokken uit schade/slopers. Bij revisie weet je wat je hebt.
Arjan, je hebt mail.
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: ma jul 10, 2006 09:04
door berlinista
Dat kost toch zo al gauw 1000 euri. Daar koop je A een hele nette 155 voor, en B, als je bij Louis bij de SHB een motortje koopt, dan weet hij precies hoe en wat, motoren staan netjes klaar in krat, af te halen of te verzenden.
Ander verhaal is dat we wel lullen maar eigenlijk heel niet weten was passiert war.
Waarom moet het torretje eruit? Was ist los?
Rik
Re: RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: ma jul 10, 2006 09:12
door Hilbert
Ik hou me van harte aanbevolen waar die te koop staan

. Voor 1000 euro koop je nooit niet een 155 2.0 16V op G3 in de staat als die van Arjan.
Voor 1000 euro koop je ook geen gereviseerde 2.0 16V bij Louis.]
Dat kost toch zo al gauw 1000 euri. Daar koop je A een hele nette 155 voor, en B, als je bij Louis bij de SHB een motortje koopt, dan weet hij precies hoe en wat, motoren staan netjes klaar in krat, af te halen of te verzenden.
Ander verhaal is dat we wel lullen maar eigenlijk heel niet weten was passiert war.
Waarom moet het torretje eruit? Was ist los?
Rik
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: ma jul 10, 2006 09:36
door berlinista
ja maar hij hoeft geen auto op G3 als het alleen om de motor gaat. Beetje schade etc ook geen bezwaar. En kan hij gelijk oefenen met d e motor uittakelen....
ik heb geen idee wat een kaal motortje bij louis kost. ik doe zelf niks met fiat....
Maar dat zal toch heus geen 1000 zijn? zonder injectie, ecu etc, het gaat puur om een long block zonder accesoires. De rest is er.
Ik schat een honderje of 7, en ik denk dus niet dat je daarvan een motor kan reviseren. Toegegeven, bij revisie mag je aannemen dat het weer helemaal fris is, en dat is bij een 2e handsje maar de vraag.
Maar nogmaals: wat is er gebeurd?
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: ma jul 10, 2006 13:15
door kroehlur
Vraagbaak is gewoon te downloaden. Kijk op artc155.nl en zoek ff. Iemand daar heeft alles op zijn website staan. Sleutelt wat makkelijker hé?
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: ma jul 10, 2006 16:54
door Arjan75qv
Hoi,
Mooi, jullie commentaar. Heb er zelf ook over gedacht een andere auto te kopen maar van deze weet ik de historie en is al veel vernieuwd (LPG tank + pomp, banden, remschijven + blokken, distributie + spanners/rol, M-riem + spanner/rol, bougies...)
Qua carroserie is het een wat minder nette, rechter deuren zijn beschadigd maar daar is ook wel aan te komen.
Revisiebedrijf zit 'om de hoek' (Van Giersbergen in Silvolde), daar wil ik eerst de schade laten opmaken. En als dat erg in de papieren gaat lopen dan kan ik kijken wat ik doe. Maar zelfs 1000 euro is dan goedkoper dan een andere auto kopen en in dezelfde staat brengen. Van 2 een maken is wel een optie, heb je voor 1000 euro meteen wat reservedelen, maar de vraag is of je voor dat geld een 2.0 16V vindt.
Nog een pluspunt: in de tijd dat het blok weg is kan ik mooi alle zaken onder de kap aanpakken, ik kan er dan toch makkelijk bij.
In alle gevallen moe ik de motor er uit takelen, voorbalk eruit ga ik proberen.
Maar nogmaals: wat is er gebeurd?
Met 200 km/h is het oliefilter losgelopen (eigen montagefout achteraf, de schroefdraad van het filter bleek al los te zitten bij de oliewissel, mar ik wist niet dat dat niet hoorde... Alles heeft dus handvast gezeten, en het is achteraf een wonder dat het bijna 20.000 km goed is gegaan).
In eerste instantie leek het nog goed te zijn gegaan, maar na enige tijd draaien + proefrit is er een drijfstanglager aan gort gegaan (een zeeeeeeer ongezond hamerend geluid...)
RE: motor uittakelen 155 2.0TS 16V
Geplaatst: wo jul 12, 2006 15:22
door Robkg
Woon jij daar langs de weg naar Terborg (met een witte 75 en zwarte 146) voor de deur??
Dan zie ik je auto's regelmatig staan, het viel me gisteren al op dat de 155 weg was.
Als je een keer een extra helpende hand nodig hebt moet je het maar zeggen, ik kan een stukje gereedschap vast houden en woon vlak bij.