Ik geloof niet dat ie door een Knocksensor in de noodloop zal gaan.
Dat met die weerstand zou wel kunnen werken geloof ik. Dat als bypass.
De ECU zal de sensor als dood zien.
En dus in noodloop gaan...
Als er geen bruikbaar detonatiesignaal is in de vorm van motorgeluid wat binnen normale grenzen ligt en overeenkomt met het ontstekingstijdstip zal uit voorzorg de ontsteking verlaat worden en er eeen storingscode gegenereerd worden.
De weerstand wordt als ik het goed lees parrallel over de sensor gezet en zwakt het signaal wat af... hierdoor zal bij een goed werkende sensor detonatie later gezien worden en de ontsteking dus minder snel verlaat worden. Uitgaande van een syoring en een probleem in de sensor gaat dit dus niet meer werken. dit is meer bedoeldt voor een auto die te vroeg detonatie denkt te zien...bv versleten lagers oid...
Ik zou in iedergeval niet afgaan op de motorstoringscodes.
Ik wel
de ecu is niet gek en ziet een storing en grijpt in door de ontsteking te verlaten... zodoende blijft je motor heel omdat detonatie met een verlaat ontstekingstijdstip verminderd cq voorkomen wordt
Als ik zo een storing kreeg zou ik eerst de krukas sensor goed checken.
En eventueel de nokkenas/positie sensor.
Krukas sensorsignaal op de scope aflezen bij toenemend toerental.
Als deze niet goed zijn krijg je daarbij behorende storingscodes...
Stel dat de krukassensor fout getimed is om bv iets voorontsteking bij te krijgen, dan krijg je idd detonatie...pas als deze meer dan 7 graden oid vervroegd staat dan kan de detonatieregeling het niet meer bij benen, maar dan krijg je storing op beide detonatie-sensoren!!
toch?