De extra massakabel leek in de eerste instantie verbetering te brengen maar probleem is weer terug dus het wordt echt tijd voor een extra relais.
Ik heb geprobeerd om een relais te platsen maar het is me niet gelukt om die oplossing werkend te krijgen.
Ik heb het gedaan volgens deze post van DJ
:
Ik kan de relais modificatie zelf zo uitvoeren maar het is beetje lastig uitleggen zonder papiertje en potlood erbij.
Er zitten 3 draden op de startmotor. Dikke rechtsteeks van de accu voor de startmotor, een iets minder dikke ook met 12V erop voor de spoel die de startmotor in schakelt en een dunne die van contact komt.
Het komt erop neer dat je de dunne draad van contactslot gaat gebruiken om relais te bedienen. Met het relais schakel je dan de iets minder dikke draad (4mm2?) Die moet je dus loshalen van de startmotor en naar het relais laten lopen. Vervolgens ff nieuwe draad maken (van minimaal gelijke dikte) van relais naar startmotor.
Maar als het je niet helemaal duidelijk is, laat het dan gewoon ff doen voor je kortsluiting maakt oid. Stelt niets voor dus echt duur kan het nooit worden.
Gr,
DJ
en deze post van Dré:
schroef een normaal maak relais tegen het schutbord bij de startmotor.
Plusdraad met zekering 15 ampere direct van plus accu naar aansluiting 30 van je relais.
Draad van aansluiting 87 naar stuuraansluiting (+50) van startmotor.
Originele Grijze of zwarte stuurdraad van de startmotor naar aansluiting 85 van het relais en aansluiting 86 naar de massa... carrosserie...
Brandblusser bij de hand en starten maar!!

Ik ben van plan om dit weer te proberen maar ik zit met een paar vragen.
De mider dikke rode draad van de startmotor zou dan op aansluiting 30 van de ralais aangesloten moeten worden. Vervolgens van de aansluiting 87 een net zo dikke draad naar de plek waar de oorspronkelijke minder dikke draad zat?
Dan de dunne zwarte draadmet stekker op aansluiting 85 van het relais en vervolgens net zo dunne draad van aansluiting 86 naar carrosserie/massa?
Dat betekent dat de aansluiting van de dunne zwarte draad op de startmotor niet meer gebruikt wordt?
Waar heb ik de fout gemaakt?
Moet het uiteinde van de rode draad op startmotor, van een stekker voorzien worden en op de plek van de dunne zwarte draad aangesloten worden?