Aangezien volgens de meter mijn 75QV(2.5V6) niet altijd goed en snel op temperatuur kwam, dacht ik aan een defecte thermostaat. Vervolgens koude motor gestart en laten opwarmen en ondertussen de bovenste radiateurslang gevoeld. Deze warmde inderdaad direct langzaam op, conclusie: thermostaat defect.
Nu heb ik een nieuwe besteld, maar deze blijkt net te passen. Verschil zit hem in de positie van de 3 bevestigingsgaten en de positie van de (ontluchtings?)nippel. Leverancier beweert dat deze zou moeten passen op alle V6en (inclusief GTV6). Een andere leverancier schreef mij dezelfde niet passende thermostaat voor.
Heb ik nou een rare thermostaat? Weet iemand of er verschil is tussen 2.5 en 3.0 V6 thermostaten?
Dacht even snel een thermostaatje te wisselen, breken ook nog 2 van de 3 M7 bevestigingsboutjes af . Dat wordt uitboren en dan maar eens kijken of daar M7 helicoils voor te vinden zijn. De thermostaat zat overigens wel gewoon dicht toen ik hem eruit haalde .
Verder: zitten er nog aftappluggen op het blok voor de koelvloeistof? Met alleen de onderste radiateurslang krijg ik niet alle vloeistof eruit (waterpomp blijft vol staan).
Nog even wat fotootjes: